Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Import av Audi e-tron

Startet av ArTa, fredag 16. november 2018, klokken 23:13

« forrige - neste »

jamez

Hørte en importbutikk i Trondheim hadde bestilt flere biler i Tyskland allerede.
...men regner med de har som motivasjon og tjene på å kunne levere noen biler tidlig - ikke nødvendigvis å kunne tilby til noe bedre pris.

leiknes

Sitat fra: ArTa på fredag 16. november 2018, klokken 23:13
Hei, nå som prisene er kjent fra Møller menigheten i Norge, så tenker jeg det er flere som er i tankene på å importere bilen fremfor å fore den grådige Møller gjengen. Tenkte å ha en tråd der vi kan diskutere temaer som priser fra ulike land, praktiske hensyn ved import, moms håndtering og alt av annet  spørsmål / svar rundt import. Jeg selv har nummer 1xx og kommer nok til å droppe å kjøpe i Norge. Håper det er mye å hente på import og flere dropper Møller, slik at de virkelig får vite denne gang at deres tyranni vil ikke gjelde for oss i Norge.

Helt enige at møller utnytter kundene og desperasjonen vår etter en brukbar SUV. Jeg hadde nok bestilt bilen hvis den hadde vært på 750.000 som ganske speccet. Kunne gjerne blitt på med import, evt. venter jeg på en bil med bedre rekkevidde, og bedre pris. Har troa på at dette bare er starten for Audi.

leiknes

Sitat fra: ArTa på fredag 16. november 2018, klokken 23:24
Sitat fra: hemi på fredag 16. november 2018, klokken 23:18
nr 2xx og sånnsett som deg også på "VIP" lista til møller, når både du jeg og flere venner med XX nr hikker på prisen, er det ikke spesielt godt tegn.

Ikke sant.
Jeg har blitt en hater av Møller kjeden i Norge (personlig mening).Vil gjøre det helt klart her grunnet integritetsspørsmål som kan dukke opp etterhvert, og ingenting ville gledet meg mer enn at dem mister VW / Audi kontrakten i Norge. Vi alle må samarbeide nå og få løst at alle kan få bilen til den prisen den bilen bør ha.

  :+1: :+1: :+1:

Trond.m

Med Euro kurs 9.85 og SEK 0,96 er ikke import av e-tron lønnsomt i øyeblikket. Men det finnes kanskje land i Europa utenfor Eurosonen som kan være aktuelle ?

Trond.m

Euro 9,93...da begynner innstegsprisen snart å bli gunstig, men da er det vel like før Møller klinker til med prisøkning  8)

ArTa

Hei

Har gjort litt research (kjapp en).
Og kommet frem til at har kommet frem til riktig import land.
Skal gjøre noen beregninger (mer eksakte) før jeg uttaler noe mer.
Så vil resultatene publiseres.
Foreløpig unøyaktige beregninger er meget positive.
Først publisering til de som har hatt tatt direkte kontakt med meg tidligere.
BMW i4 m50 2022
BMW ix xDrive 50 2022
VW E-golf 2015
——————————————
BMW ix1

daktari

Kan ikke forstå annet enn at Tyskland ser lovende ut. Er mva. i Tyskland 19% fortsatt? En ganske likt utstyrt som exclusive med attåt kommer på rett over €100.000 før man trekker fra mva, dvs. la oss gjette rett over 820.000.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Orbit

Ser også ut til at en lett får 10% rabatt som privatperson i Tyskland, storkunder enda litt mer:
https://www.goingelectric.de/forum/serienfahrzeuge/e-tron-rabatte-t38258-10.html#p924636
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

daktari

Og 19" vinterdekk på felg er € 2100,-
Hmm
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

oll1954

Jeg har hatt kontakt med flere Audi-forhandlere i Tyskland og et praktisk problem ser ut til å være at de ikke vil/får lov til å selge e-tron for eksport ... :-1: Noen som kjenner til forhandlere som gjør det?
Jaguar i-Pace reservert
Audi e-tron quattro reservert

chrsmerk


Lurer også på import fra blant annet Tyskland, da jeg ser at det utstyret jeg ønsker kommer ut en del billigere.
Gi meg gjerne en hint hvis noen finner en forhandler som er villig til å selg for eksport.

chargedup

Helt normalt at de ikke får "lov" til å selge bilen for eksport av merket, dersom det er en populær/ny modell. Hvis man fra tidligere har et godt forhold til en tysk Audi forhandler kan det hende at de ser bort ifra merkets policy.

Det kan også hende at man kan finne en Audi forhandler som ikke bryr seg så mye om hva som er "lov" og ikke "lov", send e-post til alle forhandlere for å prøve (helst på tysk da er mest glad i det).

Som privatperson er nok det enkleste å sjekke autoscout og mobile. Det ligger allerede en god del salgsannonser ute og det kommer nok mye flere etter at bilen er sluppet.
(feks https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/search.html?dam=0&ft=ELECTRICITY&isSearchRequest=true&ms=1900;1&sfmr=false&vc=Car ).
Kjøper man en fra listen der, får man nok ikke akkurat rabatt på veiledende pris fra Audi. Flere av disse har sikkert allerede bestilt bilen og skreddersøm kan bli vanskelig. Da utgår feks muligheten for å bestille bilen med 5 års garanti fra fabrikk.
EQE 43AMG
Solgt: i3 (60Ah)-I-pace S-EQC-Model 3 LR-Ampera-Model Y-I-pace FE

Svolar

Tviler på om Audi tron blir noen salgssuksess i Tyskland.

- Dyr bil
- 20mil + rekkevidde på autobahn (sammenlignet med andre audier i ca 140-150kmh)

Blir for de spesielt interesserte... (nordmenn :))


ArTa

Har sjekket litt ut nøyere mot priser fra Sverige og Tyskland og det var faktisk ikke så mye å hente på nåværende tidspunkt. Da foutsetter jeg at jeg har fått 4 % I rabatt her. Så da blir det bestilling I Norge for min del.
BMW i4 m50 2022
BMW ix xDrive 50 2022
VW E-golf 2015
——————————————
BMW ix1

eksportlars

Sjekket med litt forskjellige forhandlere i Sverige i går, og ble positivt overrasket. Kommer over 100.000 billigere ut sammenlignet med Møller, man har mer fleksibilitet og ikke låst av pakker i samme grad. I tillegg er det inkludert 3 år service (45000km) og hjemmelader. Fikk nesten 7% rabatt på bil, og med en valutakurs på 0,92 nå sammenlignet NOK-SEK, og utsikter om at NOK skal styrkes ytterligere mot SEK utover året så er det såpass attraktivt at jeg kommer ti å bestille fra Sverige neste uke. Send PM dersom det er interessant for flere, så kan jeg gi beskjed hvilken forhandler som ga det beste tilbudet og se om man kan hente ytterligere rabatter ved bestilling av flere biler. Forventet levering Juli.
2020 Audi e-tron 55

x Jaguar I-Pace
x VW E-golf 2017
x VW E-up 2016
x VW E-golf 2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA