Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Plass under bak seter (6seters)?

Startet av mr.rs4, fredag 16. november 2018, klokken 22:22

« forrige - neste »

mr.rs4

Plass under bak seter (6seters)?

Er det noe plass under baksetene? F.eks mulighet for å frakte ski?

Isåfall, hvor lange gjenstader kan man ha der?
Raymond - Tesla Model XP100D
Selger BMW M5 e61 LAV km -  BMW M5 e61 LAV km
Annonse på Finn.no

sjokomelk

Nei. Setene er helt nede på "gulvet". Ingen gjennomføring under de.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

msater

Med 6-seter er det bare å legge skiene i midten?
BMW iX50 - levert 17.01.2022
Blå X90D - levert 22.09.2017
e-Golf - levert 24.05.2016

geear

Ikke uten å legge ned et sete på tredje seterad også, slik at man har fem seter tilgjengelig. Det fungerer forøvrig på samme måte med nye 7-seteren også, legge ned høyre sete på både andre og tredje seterad så går alle ski rett inn, på flatt gulv, og man har fortsatt fem sitteplasser igjen.

GeirHM

På vår femseter skal det være mulig å bruke gulvet. Skal finnes en YouTube. Må få dette testet. Du må løfte ut den tverrgående skilleplata etter baksetet og så skal skiene trees inn bakfra. Skal kunne legge inn langrennski her.

Stavangerske

Si gjerne fra når du finner ut av dette. Har en 5seter i bestilling og sett meg nødt til å kjøpe skistativ til hengerfestet for å frakte ski.
- Nissan Leaf 2012
- X75 2018

geear

Sikkert denne han tenker på: https://elbilforum.no/forum/index.php?topic=37409.0

Tviler på det er noe å satse på for alpinski. Ski på hengerfestet funker fint, evt legge ned singelsetet på midtrekka. Så går alle normale ski rett inn i bilen.

GeirHM

Det var denne videoen, ja. Og jeg tror ikke du må lage den DIY skilleveggen. Det holder å ta ut midlertidig den eksisterende mens du frakter ski. Mitt anliggende er at skiene mine er 206 eller 208cm.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA