Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kjøpe i3 94ah 17’ modell privat el fra firma... forskjell??

Startet av Stig@tle, fredag 16. november 2018, klokken 02:04

« forrige - neste »

Stig@tle

Lurte på et par ting folkens...
Hva er forskjellen, på å kjøpe en i3 94ah 2017 mod privat eller fra forhandler?

Ang seter .. forskjell i komfort på skinnsetene vs stoff?

Og lønner seg vel å vente en måned el 2?
Forskjell på den store og lille gps skjermen? Hva går jeg glipp av hvis den har den lille skjermen?

Thx for svar.


🏎�  Hyundai Kona Prem. 64kw 20 mod. 76'km

🚲  Elife Gaupe - 22 mod. 250km

Trond.m

Så lenge det er en bil som er solgt ny i Norge så er det ingen forskjell på om du kjøper blen privat eller hos forhandler. Har bilen serviceavtale, så gjelder avtalen på alle godkjente bmw verksted.
Stoffseter eller skinn er smak og behag. Det er ikke mye sidestøtte, så personlig liker jeg stoffseter best.
Den store navigsjonen kan dele skjermen, så du kan ha navi på en skjerm og eksempelvis forbruk og kjøreinformasjon på den andre. Ikke minst ser den mye finere ut, så jeg ville betalt opptil 5000 kr mer for en bil med dette.

Tror det kan være gunstig å kjøpe bil mellom 15.desember og begynnelsen av januar. Det er nok større konkurranse om kjøperne da. Lykke til

Burger

Synes å huske at Apple Car eller hva det heter er avhengig av stor skjerm. Det er delte meninger, men å få google maps og etter hvert story tell via bila frister. Å styre med blåtann og mobilfikling er farlig.
2021 TM3 SR+
2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf (solgt)
Stjørdal

Trond.m

Sitat fra: Burger på lørdag 17. november 2018, klokken 00:04
Synes å huske at Apple Car eller hva det heter er avhengig av stor skjerm. Det er delte meninger, men å få google maps og etter hvert story tell via bila frister. Å styre med blåtann og mobilfikling er farlig.
Er ikke sikker på om det må være stor skjerm, men du må uansett ha facelift 2018 modell og utstyrskoden for Apple Car play forberedelse fra fabrikk. Alternativt kan du ha Bluetooth Professional fra fabrikk og kjøpe CarPlay abonnement fra Connected Drive Store. Men det ville jeg uansett ikke lagt vekt på. Har selv Apple Carplay forberedelse i min BMW, men har ikke engang forsøkt å bruke det  ;)

Burger

Prøv det, ganske kjekt og kona er fornøyd. Jeg er sånn miks av alt, dvs 1 Lenovo med Linux, 1 Macbook Air, Android mobiltelefon, Samsung Galaxy Watch og iPad samt noen eldre android padder. Ingen av disse støtter Carplay fordi Apple har bestemt at carplay er kun via mobiltelefon.
2021 TM3 SR+
2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf (solgt)
Stjørdal

Olemann

#5
Ville ventet til de som får sin 120Ah skal sege sine 94Ah, da vil det fort bli flere biler på FINN for salg.
De vil nok prøve seg høyt, men markedet bestemmer, så at prisene kan bli gunstige i jan/febr tror jeg nok. 
Så vil det kanskje stabilisere seg etterhvert, fordi mange kjøpere ikke trenger disse 4-6 ekstra milene på en bybil som 120Ah har, og dermed vil etterspørsel etter 94Ah antagelig holde seg.

Ville valgt stoff og godt spec'et ellers, i alle fall adaptiv, HK lyd og stor navi.  Mange har droppet dette på stoffseter, ettersom mange som kjøper full spec også velger skinn.

Husk forskjellen på 2 og 5 år etter forbrukerkjøpsloven, gjelder fra salgstidspunkt og kommer derfor i tillegg til fabrikkgaranti som er fra 1. salgsdato. Så privat og forretning er ikke like sikkert, men kun relevant etter at 5 års garantien er gått ut.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA