Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Første skade - har fått tilbud om oppretting

Startet av GeirHM, torsdag 15. november 2018, klokken 20:24

« forrige - neste »

GeirHM

Mekkestativ til sykkelen. Jeg skulle ha flytta på det. Men det står virkelig ikke i veien. Ikke for meg. Det er verre med finansministeren. Bulken er ikke stor. Men den fant midten på toppbuen på bakluka helt perfekt slik at det blir både oppretting og lakkarbeid. Eller bytte av hele sulamitten. Jeg la noen bilder ut på facebook på tmx gruppa og det ga raskt resultater. Nå har vi fått et konkret tilbud om oppretting og ny lakk på hele bakdøra. Mellom åtte og ti tusen. Det synes jeg rent ut var rimelig gitt omfanget. Bærum Autoteknikk på Stabekk. Er det noen grunn til ikke å slå til på tilbudet?


geear

Hørtes ikke ille ut. Jeg hadde nok startet med å se etter komplett luke i riktig farge fra en skadebil, men det hadde neppe blitt noe billigere.

o.b.lix

Jeg har hatt lignende skade på en mercedes jeg hadde, og jeg brukte MpS (Micropaint system), disse fikser kun bulken og stedet rundt, og kan smelte ny lakk med gammel lakk og det blir helt umulig å se i ettertid hvor de har reparert.

Det blir alltid billigere også, siden de ikke trenger å lakkere hele bakluka. De gir pris før oppstart, og den blir sjelden mange tusenlapper.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Zephid


GeirHM

Ja, Zephid, det tenker jeg også. Om de leverer.

MPS i Drammen takket nei til jobben. Quick-fix (skadevekk tidligere) sier de kan gjøre dette for fem tusen! Jeg har brukt dem tidligere med en annen bil og med fantastisk resultat!

En på Facebook sier han fikk sin opprettet til 24 k. Han mente skaden var identisk med min.

Ikke lett dette.


GeirHM

En vond historie fikk en lykkelig slutt. Bærum Autoteknikk leverte slik de lovet. Jeg fikk utbedret bulk og lakket bakluka for ni tusen kroner. Med kvittering. På Facebook viser en annen sjåfør fram sin skade. Jeg kan ikke se at den var annerledes enn min. Der kostet utbedringen 55 000 kr.

For bilder og slikt se model x forumet på Facebook.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA