Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Til kønummer mindre enn 800

Startet av Lappsokk, torsdag 15. november 2018, klokken 18:25

« forrige - neste »

Lappsokk

Hvor mange av dere kommer til å konfigurere egen bil, kontra bestille LE eller EO om dere får mulighet.

forzaman

Kommer helt an på prisen på LE (ED1 er ikke aktuell). Hvis den er gunstig priset, er den veldig aktuell (selv om jeg gjerne skulle hatt virtuelle sidespeil). Hvis det blir bra pakkepriser på skreddersøm, så kan det også være aktuelt. Jeg har kønummer <100, så det er trolig ikke så stor forskjell på å bestille en ferdig konfigurert vs. skreddersøm. Som sagt, prisen blir helt avgjørende.

Trond.m

Det kommer an på prisen på Edition One og Limited.
De burde klare å gi disse prisene også i morgen. Men det blir kanskje ikke noen pakkerabatt...kanskje heller et pakketillegg   8)

Lappsokk

samme oppfatning som jeg har, pris er naturligvis avgjørende. Men ED1 er uaktuell, pga fargen.
Også har leveringstid litt og bety, hvor lang tid imellom går det fra LE kommer til evnt en ferdig konfigurert.

hemi

PRis pris Pris (og litt levering)

jeg har  såpass lavt nr at jeg kan velge og vrake må sies.

Imagine

Kommer an på pris og utstyr. Det gjelder for så vidt hele bilen. Synes ikke en E-tron er verdt mer enn 800.000, er tross alt bare en elbil. Skikkelig fin elbil riktignok. Men utviklingen på elbiler vil gå fort fremover og jeg ønsker ikke så høyt verditap.
Da er det pris som teller, hvis ikke finnes det masse fine hybrider og V8 SUVer. Så jeg må lokkes med skikkelig gode tilbud. Håper på under 800.000 for limited.

Crown

Sitat fra: Imagine på fredag 16. november 2018, klokken 08:29
Kommer an på pris og utstyr. Det gjelder for så vidt hele bilen. Synes ikke en E-tron er verdt mer enn 800.000, er tross alt bare en elbil. Skikkelig fin elbil riktignok. Men utviklingen på elbiler vil gå fort fremover og jeg ønsker ikke så høyt verditap.
Da er det pris som teller, hvis ikke finnes det masse fine hybrider og V8 SUVer. Så jeg må lokkes med skikkelig gode tilbud. Håper på under 800.000 for limited.

Skal garantere deg at uansett hvilken versjon du kjøper eller betaler overpris for kommer du ikke til å klare å få et så høyt verditap som om du kjøper en V8 SUV :-D
x 2016 Leaf 30kW
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
x 2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk
2022 Hyundai Ioniq 5 P45, Digital Teal green
Straks: 2022 Tesla model Y performance

DagUp

Pris på bil med ønsket utstyr og reell rekkevidde vil avgjøre om venteliste gjøres om til bestilling.
God rekkevidde kan forsvare høy pris.
Jeg vil gjerne se EPA tall før bestilling. Synes også at priser på utstyr er høy. Håper på pakkepriser.

hemi

e-tron 55 er IKKE en SUV erstatter, så de kan ikke prise seg forbi en q7, cayenne, x5 eller lignende.

og ja, pakkepriser, og EPA tall hadde vært fint.

Kåre Knatten

#9
Det skal være en god pris på LE, for at den skal bli aktuell, i tillegg har jeg nummer 70X, så jeg får vel ikke mulighet. Smurfen er uaktuell. I følge min forhandler vil E-tron komme i 3 utstyrsutgaver og så kan en bygge på disse med utstyr fra menyen. Så det blir nok feil å ta grunnpris og bygge denne opp med "alt nødvendig" utstyr. Vi får se i løpet av dagen, da vil vi vel få en pekepinne, selv om de ikke har lovet komplett liste. Har forresten beveget meg 4 plasser i denne uken.

hemi

Tipper smurfen også blir tilgjengelig for de med 1xxx nr ;)

Crown

Sitat fra: hemi på fredag 16. november 2018, klokken 10:19
Tipper smurfen også blir tilgjengelig for de med 1xxx nr ;)

Det er mye fint i folie, hvis premien er å få en bil mye tidligere :)
x 2016 Leaf 30kW
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
x 2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk
2022 Hyundai Ioniq 5 P45, Digital Teal green
Straks: 2022 Tesla model Y performance

gal

Nei, jeg kommer med all sannsynlighet til å takke nei til både EO og LE (er på 5xx så regner LE som kjørt uansett...).

Jeg satte inn priser og listen med ekstrautstyr for EO og LE og sammenlignet med en konfigurasjon som jeg vil ha selv, og tok med +25' for vinterdekk i tillegg for alle.

Med mindre Audi kliner til med +10% rabatt for EO og LE - så kom jeg fram til at jeg kan vente til april (?) og sparer noen kroner på det.

zbk

877150,- og 899900,- for Edition One og Limited

https://www.audi.no/dam/nemo/no/pricelists/Prisliste_Audi_e-tron_pr_20181116.pdf

Og der var det borte igjen fra nettsidene, men direktelinken funker ennå...
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

hemi


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA