Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Til kønummer mindre enn 800

Startet av Lappsokk, torsdag 15. november 2018, klokken 18:25

« forrige - neste »

Imagine

Dette ble for dyrt. Om jeg kjøper blir det egenspesifikasjon, med mindre de kjører skikkelig brutal storkunderabatt. Alternativene er mange, men de er ikke elbiler. Og det er faktisk ikke så voldsomt viktig å kjøre elbil.

Lappsokk

Dette var meeeget skuffende. Når de holder oss så utrolig lenge på benken og samtidig har "lovet" at ingen blir skuffet skjønner jeg ikke helt denne presentasjonen. Med all respekt, hadde sett for meg MAX 850 for limited og trodde da garantert jeg var innenfor. En plain e-tron står ikke til "premium"segmentet, Må jo ha utstyr for minst 130 for å komme dit.

Mr Oizo

Tyskerne og Møller fornekter seg ikke, her blir det julebord for alle mann.
At utstyr som ryggekamera og setevarme er oppført på ekstrautstyrslisten til en bil med startpris på 652 tusen er jo helt hinsides.

daktari

652000,- uten mva...
Så mye for "endelig konkurranse for Tesla". Skuffet.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Sandvika

#19
Enig med tidligere talere. Her ble noen litt høy på venteliste. Skal lage en ordentlig pro/con i helga. Mandag starter nok prosessen med å få tilbake depositum + konfigurere amerikansk elbil. Jokeren er jo muligheten for parallellimport om andre regioner er mindre grådige.


2600 for homelink som sikkert koster 30 å installere?  Og hvem tar betalt for varme i setet????

samotholt

Sitat fra: Imagine på fredag 16. november 2018, klokken 17:23
Dette ble for dyrt. Om jeg kjøper blir det egenspesifikasjon, med mindre de kjører skikkelig brutal storkunderabatt. Alternativene er mange, men de er ikke elbiler. Og det er faktisk ikke så voldsomt viktig å kjøre elbil.
Totalt uenig i konklusjonen, men at Audi "ikke nådde opp" overrasker vel ikke veldig. De vil fortsatt ikke nok, og det viser seg at Tesla faktisk har et forsprang.  De har holdt på med batteri og elektrisk drift lenge og kan det tydligvis vesentlig bedre enn konkurrentene.

Håper Model 3 får hengerfeste ved lansering!
Polestar 2, S85D, A8 3.0 Tdi,

hemi

Var det ikke noen som uttalte at vi skulle bli overasket over prisene? jeg trodde det var postivt ladet, litt usikker nå? :o

Imagine

#22
Sitat fra: samotholt på fredag 16. november 2018, klokken 23:01
Sitat fra: Imagine på fredag 16. november 2018, klokken 17:23
Dette ble for dyrt. Om jeg kjøper blir det egenspesifikasjon, med mindre de kjører skikkelig brutal storkunderabatt. Alternativene er mange, men de er ikke elbiler. Og det er faktisk ikke så voldsomt viktig å kjøre elbil.
Totalt uenig i konklusjonen, men at Audi "ikke nådde opp" overrasker vel ikke veldig. De vil fortsatt ikke nok, og det viser seg at Tesla faktisk har et forsprang.  De har holdt på med batteri og elektrisk drift lenge og kan det tydligvis vesentlig bedre enn konkurrentene.

Håper Model 3 får hengerfeste ved lansering!


Synes ikke Tesla nødvendigvis har noe særlig forsprang. Kunne aldri valgt en så lite premium bil som Model S eller X. Baksetet er nesten som å sitte på en kirkebenk. Støyisolasjon er svært dårlig, fjæringen er sportslig satt opp og relativt stiv i byen. Lysene er middels gode, utstyrsnivået er jo ikke spesielt mye man kan velge i. Og man kan kun velge 5-6 farger. Setene fremme er heller ikke gode. Bilene har interiøropplevelse under nivået på en helt vanlig Mazda. Og dørlyden når døren lukkes høres ut som en 80-talls Opel Kadett. Karosseritilpasninger så skjeve at de har hull man kan se på en mils avstand. Tesla er kanskje litt foran på rekkevidde, akselerasjon og ladesteder foreløpig. Men som bil er garantert E-tron langt bedre på det meste. Regner med st den kjører lignende en Q8 eller Q7 og da synes jeg den er dobbelt så velkjørende som en Model X.

Fantastisk fin bil denne E-tron. Jeg er mest småsur på at de ikke holder det de lovte fra da jeg betalte depositumet. Akselerasjonen er plutselig 6,6 sekunder og 5,7 i boostmode i stedet for godt under 5 sekunder. Har hatt 4-5 biler siste 2-3 årene som alle gjør 0-100 på 4,5-5,3 sekunder og tregeste av de bilene jeg har nå gjør det på 6,9 (og det er bare en i3S). Prisen på utstyr er noe dyrere enn forventet. Men vi får se hva jeg gjør når avgjørelsen må tas.

samotholt

#23
Sitat fra: Imagine på lørdag 17. november 2018, klokken 00:51
Sitat fra: samotholt på fredag 16. november 2018, klokken 23:01
Sitat fra: Imagine på fredag 16. november 2018, klokken 17:23
Dette ble for dyrt. Om jeg kjøper blir det egenspesifikasjon, med mindre de kjører skikkelig brutal storkunderabatt. Alternativene er mange, men de er ikke elbiler. Og det er faktisk ikke så voldsomt viktig å kjøre elbil.
Totalt uenig i konklusjonen, men at Audi "ikke nådde opp" overrasker vel ikke veldig. De vil fortsatt ikke nok, og det viser seg at Tesla faktisk har et forsprang.  De har holdt på med batteri og elektrisk drift lenge og kan det tydligvis vesentlig bedre enn konkurrentene.

Håper Model 3 får hengerfeste ved lansering!


Synes ikke Tesla nødvendigvis har noe særlig forsprang. Kunne aldri valgt en så lite premium bil som Model S eller X. Baksetet er nesten som å sitte på en kirkebenk. Støyisolasjon er svært dårlig, fjæringen er sportslig satt opp og relativt stiv i byen. Lysene er middels gode, utstyrsnivået er jo ikke spesielt mye man kan velge i. Og man kan kun velge 5-6 farger. Setene fremme er heller ikke gode. Bilene har interiøropplevelse under nivået på en helt vanlig Mazda. Og dørlyden når døren lukkes høres ut som en 80-talls Opel Kadett. Karosseritilpasninger så skjeve at de har hull man kan se på en mils avstand. Tesla er kanskje litt foran på rekkevidde, akselerasjon og ladesteder foreløpig. Men som bil er garantert E-tron langt bedre på det meste. Regner med st den kjører lignende en Q8 eller Q7 og da synes jeg den er dobbelt så velkjørende som en Model X.

Fantastisk fin bil denne E-tron. Jeg er mest småsur på at de ikke holder det de lovte fra da jeg betalte depositumet. Akselerasjonen er plutselig 6,6 sekunder og 5,7 i boostmode i stedet for godt under 5 sekunder. Har hatt 4-5 biler siste 2-3 årene som alle gjør 0-100 på 4,5-5,3 sekunder og tregeste av de bilene jeg har nå gjør det på 6,9 (og det er bare en i3S). Prisen på utstyr er noe dyrere enn forventet. Men vi får se hva jeg gjør når avgjørelsen må tas.
Neida, Tesla har ikke nødvendigvis et forsprang i forhold til tradisjonell bilproduksjon. Dørene på audien virker solide   :P

Virker som om tyskerne er i førersetet ja, VW har vistnok veldig masse elbiler på trappene, det kan skje innen 2025  :P

I tillegg - er det veldig påfallende - at konkurrentene (til Tesla) havner på veldig lav netto kapasitet på batteriet. Audi har i tillegg prestert å lage en bil med seriøst dårlig ytelse i forhold til konkurrentene.

Tviler vel en liten smule på at de som vurderer bilene vi snakker om her kjøper en "ny" Panamera... Jeg gjør det ihvertfall ikke. Da beholder jeg heller den gamle A8'en, noe som faktisk har blitt mer sannsynlig!
Polestar 2, S85D, A8 3.0 Tdi,

jkirkebo

Sitat fra: Imagine på lørdag 17. november 2018, klokken 00:51
Synes ikke Tesla nødvendigvis har noe særlig forsprang. Kunne aldri valgt en så lite premium bil som Model S eller X. Baksetet er nesten som å sitte på en kirkebenk. Støyisolasjon er svært dårlig, fjæringen er sportslig satt opp og relativt stiv i byen. Lysene er middels gode, utstyrsnivået er jo ikke spesielt mye man kan velge i.

Nåja, synes du tar i litt mye. Baksetene i 6-seter TMX må da være noe av det absolutt beste for baksetepassasjerer å sitte i. Jeg har ihvertfall aldri sittet bedre bak, om vi ikke snakker kapteinstoler i amerikansk van eller lignende ;)

Nei, du kan ikke velge i så mye ekstrautstyr. Til gjengjeld har den ganske mye som standard som er ekstrautstyr på e-tron 55. Du må faktisk krysse av for over 100.000,- i utstyr på lista for å komme opp på samme nivå, og da blir Audien dyrere enn X75D selv om det er en vesentlig mindre bil.

Fjernlys fikses med en LED-bar til under 6000,- ferdig montert. Da er de bedre enn alt av standard-fjernlys.

Interiør ellers blir selvsagt smak og behag. Jeg synes nok interiøret i Model 3 er det som tiltaler meg mest av bilinteriør nå, mens andre hater det ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA