Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

4 måneders ventetid for service?!

Startet av cgjerstad, torsdag 15. november 2018, klokken 08:41

« forrige - neste »

cgjerstad

Første ledige servicetime i Oslo er 15. mars, hva skjer med det? 4 måneder der altså. Jeg trodde Tesla hadde ordnet opp i servicesituasjonen


Sent from my iPhone using Tapatalk

Hyperstress

Det er jo ingenting. Jeg bestilte i juli og fikk time i midten av januar i Oslo.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Cowboystrekk

Det er rart ventetida er så ulik. En skulle jo tro Tesla burde prioritert Oslo mye høyere. Nå havner jo stadig flere biler på feil side av garanti\reklamasjon, noe som burde gi gode intjeningsmuligheter på flere biler :)
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

MrBacardi

Ferdigstillelse av nytt servicesenter på Karihaugen nærmer seg vel, noen som har hørt noen ca dato?
MineBiler.no - Legg inn dine biler gjennom årenes løp
Jeg koblet Teslaen til Slack

2024 Q4 45 Quattro - Utleveres april 2024
2023 Q4 45 Quattro - Utlevert jan 2023
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

BMW850

Gikk fra Drammen som jeg har brukt i over 4 år til Kristiansand. Fikk time etter 3 uker :+1:
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

nie

Noen som vet hvordan situasjonen er i Bergen om dagen?

Har egentlig gitt opp Kokstad og ordner alt av service og reparasjoner som kan planlegges, i Ålesund siden vi har hytte i nærheten.
Men før eller senere skjer vel etter eller annet som gjør at jeg trenger rask hjelp og er avhengig av at Kokstad fungerer.

o.b.lix

Finnes også Minde og snart forhåpentlig også Åsane.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Larsebass

Bestilte service forrige uke, fikk 23. januar. (Tesla Rud, TMX). Kan det være forskjell på modellene her?
Tesla X75D.

HelectriC

Sitat fra: o.b.lix på tirsdag 20. november 2018, klokken 19:24
Finnes også Minde og snart forhåpentlig også Åsane.

Minde har vel ikke tatt service på flere år? Helt siden Kokstad åpnet?
ioniq 5

o.b.lix

Sitat fra: HelectriC på onsdag 21. november 2018, klokken 17:06
Minde har vel ikke tatt service på flere år? Helt siden Kokstad åpnet?

De har åpnet opp igjen. Få som har fått det med seg, så er alltid lite kø. (Men nå gjør jeg vel noe dumt siden jeg forteller om det)
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Joggamann

Har ikke tesla men nærmer meg veldig - hvordan er det i Stavanger med service?

GOS

Sitat fra: Joggamann på mandag 26. november 2018, klokken 08:00
Har ikke tesla men nærmer meg veldig - hvordan er det i Stavanger med service?

I mine 4 1/2 med Tesla så har jeg opplevd Tesla Stavanger som bra. Har aldri måtte vente problematisk lenge på time der.
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

sjokomelk

Sitat fra: Joggamann på mandag 26. november 2018, klokken 08:00
Har ikke tesla men nærmer meg veldig - hvordan er det i Stavanger med service?
Jeg måtte bestille time i august for å få service nå i november. Så den gangen var det 3 måneders ventetid. Ble anbefalt av de å bestille time god tid i forveien. For min del var det bare vanlig service og ingenting kritisk. Og de ble ferdige på bare noen få timer mens jeg satt og ventet.
Jeg kan ikke si noe om hvordan det er med ventetid der nå. Men det virket om om de hadde fått inn en god del mere folk der nå enn det var for et år siden.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

Espen Hugaas Andersen

Tidligere har jeg måttet vente noe sånt som 3 uker, men forrige uke fikk jeg service-tid i Drammen 21. mars, altså ganske nøyaktig 4 måneder.

Jeg har inntrykk av at grunnen er at de måtte ha bilen noen dager for å fikse noen garantifeil og jeg må ha lånebil. Dette blir første gang jeg får lånebil. Feil som krever lånebil og som ikke er tidskritiske havner sikkert bakerst i køen.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Klykken

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på mandag 26. november 2018, klokken 08:49
Feil som krever lånebil og som ikke er tidskritiske havner sikkert bakerst i køen.
Mitt inntrykk også i sommer, da min havarerte etter en vask og den måtte hentes på plattbil. Ble bestilt deler fra over dammen og greier. Tok vel totalt 3 uker fra den havarerte til at den ble fiks ferdig. Føk foran alle andre i køa da, gitt. Lånebil (først en passat fra Avis, og så en TMS P100D) - all expenses paid.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA