Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

norske priser på utstyr ute

Startet av hemi, torsdag 15. november 2018, klokken 03:40

« forrige - neste »

Trond.m

Ikke mye å rope hurra for. 19 tom vinterhjul og bagasjeromsmatte for nesten 30.000 eks mva. Resten er jo bare reklameartikler som man burde fått gratis for å låne penger rentefritt til Møller. Blir bare enklere og enklere å si «Morn'a Møller».  8)

Lappsokk

Og dette er tross alt eks. mva, blir for dumt.
Skulle likt å sett hvor mange som har falt fra med dagens "nyheter".

hemi

Jeg er nede i 0! som skal bestille nå. (meg og venner/vennekrets/bekjente)

Lappsokk

Noen som tenker på å kjøpe hjemmelader via Møller? Får man da dette eks mva priser også?
Eller er det bedre alternativer der ute? Når kommer induksjonsladingen, dette var jo også et stort innsalgsargument de brukte i starten..

forzaman

Sitat fra: Lappsokk på onsdag 12. desember 2018, klokken 13:29
Noen som tenker på å kjøpe hjemmelader via Møller? Får man da dette eks mva priser også?
Eller er det bedre alternativer der ute? Når kommer induksjonsladingen, dette var jo også et stort innsalgsargument de brukte i starten..

Tror ikke du får noe mva fritak på hjemmelader, da dette ikke regnes som ekstrautstyr til bilen. Bare mva fritak på bilen og fabrikkmontert utstyr, eller utstyr som monteres på bilen her i Norge hos forhandler FØR du mottar bilen.

AJ82

Sitat fra: Lappsokk på onsdag 12. desember 2018, klokken 13:29
Noen som tenker på å kjøpe hjemmelader via Møller? Får man da dette eks mva priser også?
Eller er det bedre alternativer der ute? Når kommer induksjonsladingen, dette var jo også et stort innsalgsargument de brukte i starten..

Du får ikke kjøpt lader momsfritt med elbil dessverre.

A.J.
- 2022 Mercedes EQE 43 AMG
- 2022 Kia EV6
- 2024 Volvo EX90 (i bestilling)
x 2023 BMW I4 M50
x 2022 Audi E-Tron GT
X 2021 Polestar 2 LR AWD
x 2020 E-Tron 50 Sportback
x 2019 E-Tron 55 SUV
x 2019 E-Golf

Amatøren

#216
Dessverre ikke nå lenger. Før fikk man mva fritak på både lader (med montering), lastestativ og mye annet hvis selger var kreativ....

Det ble så misbrukt at det ble innstrammet, så det er som de over skriver.

Eneste unntaket for ikke fastmontert/fabrikkmontert utstyr er vinterhjul da det anses som nødvendig utstyr til bilen på grunn av norske kjøreforhold.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Lappsokk

Så heller ikke skiboks mao, om man skulle ønske det. Er vel "nødvendig" det for å få plass til alt :)

linge

Blir den dyrere enn Tesla eller i-Pace? Nei, like dyre alle sammen, vinterhjul til Tesla ligger vel på over 20 k de også. Der kan man heller ikke velge å vrake i utstyr. For min del blir Audi et mye bedre kjøp.
e-tron 55 2021 Sportback
e-tron 55 2019 solgt

Øyvind.h

#219
Sitat fra: linge på onsdag 12. desember 2018, klokken 17:10
Blir den dyrere enn Tesla eller i-Pace? Nei, like dyre alle sammen, vinterhjul til Tesla ligger vel på over 20 k de også. Der kan man heller ikke velge å vrake i utstyr. For min del blir Audi et mye bedre kjøp.
Vinterhjulene til Tesla er grovt overpriset. Du får bedre felger med mer egnede dekk til 17000 ink mva fra tredjepart.

Pga høy dollar har Model S og X for øvrig blitt dyre.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

AJ82

#220
Sitat fra: linge på onsdag 12. desember 2018, klokken 17:10
Blir den dyrere enn Tesla eller i-Pace? Nei, like dyre alle sammen, vinterhjul til Tesla ligger vel på over 20 k de også. Der kan man heller ikke velge å vrake i utstyr. For min del blir Audi et mye bedre kjøp.

+1

Du får faktisk E-Tron rimeligere enn X. Du får også mer utstyr på en E-Tron sammenlignet med X for samme pris også. Er det noen som tar overpris her må det være Tesla, en enkel bil med mindre batteri burde jo koste mye mindre enn E-Tron. Ser også folk klager på rekkevidde, men skal du ha lenger rekkevidde på X må du opp på 100 versjonene. Den koster skjorta og har fortsatt ikke mer stæsj. Men av en eller annen grunn har endel folk forventet at Audi skal gruse Tesla på alle områder, samtidig som den skal være billigere.

A.J.
- 2022 Mercedes EQE 43 AMG
- 2022 Kia EV6
- 2024 Volvo EX90 (i bestilling)
x 2023 BMW I4 M50
x 2022 Audi E-Tron GT
X 2021 Polestar 2 LR AWD
x 2020 E-Tron 50 Sportback
x 2019 E-Tron 55 SUV
x 2019 E-Golf

stefse

Sitat fra: AJ82 på onsdag 12. desember 2018, klokken 17:25
Sitat fra: linge på onsdag 12. desember 2018, klokken 17:10
Blir den dyrere enn Tesla eller i-Pace? Nei, like dyre alle sammen, vinterhjul til Tesla ligger vel på over 20 k de også. Der kan man heller ikke velge å vrake i utstyr. For min del blir Audi et mye bedre kjøp.

+1

Du får faktisk E-Tron rimeligere enn X. Du får også mer utstyr på en E-Tron sammenlignet med X for samme pris også. Er det noen som tar overpris her må det være Tesla, en enkel bil med mindre batteri burde jo koste mye mindre enn E-Tron. Ser også folk klager på rekkevidde, men skal du ha lenger rekkevidde på X må du opp på 100 versjonene. Den koster skjorta og har fortsatt ikke mer stæsj. Men av en eller annen grunn har endel folk forventet at Audi skal gruse Tesla på alle områder, samtidig som den skal være billigere.

A.J.
Det er Audi selv som har bygget opp de forventningene, Tesla-killer etc. Når de ikke blir infridd, er det vel lov for folk å bli skuffet. Tesla X er forøvrig fremdeles raskere, større, og lettere, foruten å ha lengre rekkevidde.
Det hjelper heller ikke at importøren bruker bilen til å tyne oss nordmenn, fordi vi er et land som fremdeles nyter godt av øknomiske fordeler gitt av staten.
Tesla Model3 LR AWD 2019
VW eGolf - solgt

hemi

Folk forventet vel ting, fordi audi oppgav rekkevidde og 0-100, for så å ikke innfri ?

Folk forventet også kanskje ikke 6 siffret prisforskjell på samme bil om du  hopper noen få land bort.

X er en vesentlig større bil med mer plass og trekker større henger. (og vesentlig dårligere sammenskrudd og har litt håpløse dører/ting.)

Rekkeviddemessig vet vi jo ikke hvem som går lengst av en e-tron og x75D i realworld, men finner det jo ut snart.



Pingle

Sitat fra: AJ82 på onsdag 12. desember 2018, klokken 17:25Ser også folk klager på rekkevidde, men skal du ha lenger rekkevidde på X må du opp på 100 versjonene.

A.J.
Nå har vel tmx75d omtrent samme epa som etron har wltp med litt store felger.
Der ligger en del av skuffelsen min: 95 kw som knapt når like langt som 75kw på en større bil.
Jo, det var vel optimistisk å håpe på en cuv med rekkevidde som tms med samme batteri, men at de kunne hatt et forbruk bedre enn tmx, ville det vært urimelig?
Ellers har jeg ikke finregnet på utstyr, men etter en oppramsing av alt jeg må ha med etron kom jeg nok høyere i pris enn med alt som er gøy på ipace. Og om minnet ikke er for dårlig: at etronprisene var vel så høye som på andre q-modeller der man allerede har inkludert mva i utstyrsprisen.

Nei, etron er ikke en håpløs bil. Det Møller har lovt oss så langt, er imidlertid håpløst når det møter virkeligheten. At de som ikke falt av på absolutte krav, da føler seg snytt, er jeg ikke forbauset over.
Audi e-tron 55, kjøpt 05 2020

AJ82

Sitat fra: stefse på onsdag 12. desember 2018, klokken 17:44
Sitat fra: AJ82 på onsdag 12. desember 2018, klokken 17:25
Sitat fra: linge på onsdag 12. desember 2018, klokken 17:10
Blir den dyrere enn Tesla eller i-Pace? Nei, like dyre alle sammen, vinterhjul til Tesla ligger vel på over 20 k de også. Der kan man heller ikke velge å vrake i utstyr. For min del blir Audi et mye bedre kjøp.

+1

Du får faktisk E-Tron rimeligere enn X. Du får også mer utstyr på en E-Tron sammenlignet med X for samme pris også. Er det noen som tar overpris her må det være Tesla, en enkel bil med mindre batteri burde jo koste mye mindre enn E-Tron. Ser også folk klager på rekkevidde, men skal du ha lenger rekkevidde på X må du opp på 100 versjonene. Den koster skjorta og har fortsatt ikke mer stæsj. Men av en eller annen grunn har endel folk forventet at Audi skal gruse Tesla på alle områder, samtidig som den skal være billigere.

A.J.
Det er Audi selv som har bygget opp de forventningene, Tesla-killer etc. Når de ikke blir infridd, er det vel lov for folk å bli skuffet. Tesla X er forøvrig fremdeles raskere, større, og lettere, foruten å ha lengre rekkevidde.
Det hjelper heller ikke at importøren bruker bilen til å tyne oss nordmenn, fordi vi er et land som fremdeles nyter godt av øknomiske fordeler gitt av staten.

Hvis bilen er så mye rimeligere i utlandet er det jo bare å importere...
Ang plass så har vi bare to barn, så ikke noe problem. Vil tippe det gjelder de fleste. Det halvsekundet i forskjell fra 0-100 tror jeg går fint, vet ikke helt når jeg får bruk for det. Hatt raskere biler før, men kom fortsatt ikke frem noe fortere. Rekkevidde vil nok være ganske lik... Da står vi igjen med ting som er viktig for meg, støy, kjørekomfort, opplevd kvalitet og under to timer til verksted. I tillegg mangler jo Tesla endel utstyr som tydeligvis ikke folk klarer seg uten siden de må spekke opp E-Tron til +900k....

A.J.
- 2022 Mercedes EQE 43 AMG
- 2022 Kia EV6
- 2024 Volvo EX90 (i bestilling)
x 2023 BMW I4 M50
x 2022 Audi E-Tron GT
X 2021 Polestar 2 LR AWD
x 2020 E-Tron 50 Sportback
x 2019 E-Tron 55 SUV
x 2019 E-Golf

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA