Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Regelverk for maks 50% takst for elbil

Startet av janmb, onsdag 14. november 2018, klokken 21:20

« forrige - neste »

janmb

Ser dette har vært touchet før, men finner ikke svarene jeg leter etter.

Er det noen som kjenner status for de nødvendige lovendringene som skal være på gang for å sette maks tak til 50% for nullutslippsbiler, henholdsvis bom, offentlig parkering og offentlige ferger?

Dette ble så langt jeg har forstått først vedtatt i statsbudsjettet for 2017, og sendt på høring i januar eller noe slikt. Har regler for dette kommet på plass, eller venter vi fortsatt?

Jeg ser Kongsberg i disse dager innfører nytt parkeringssystem i byen, med 1 gratis time for alle, og deretter takster som er like for alle. Sistnevnte blir vel nødvendigvis lovstridig før eller siden.

Noen som kjenner status?
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

geear


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA