Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vinterdekkproblemer

Startet av emmern, onsdag 14. november 2018, klokken 13:14

« forrige - neste »

emmern

Hei. Har fått på Viking Contact 7 245/45 R19. Dekktrykk: 3.3 bar.

Da jeg rygget og hadde fullt rattutslag hørte jeg en skvike/gnisselyd i venstre dekk foran. Vanlig?
Da jeg kjørte med dette dekktrykket lager de en slags hul støy / ulelyd når jeg går over 60 km/t. Vanlig? Pip stille ellers.

Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

tonl

Høres ut som dekket kommer borti inneskjermet. Tesla anbefaler egentlig 45psi /3.1bar.

emmern

Sitat fra: tonl på onsdag 14. november 2018, klokken 14:52
Høres ut som dekket kommer borti inneskjermet. Tesla anbefaler egentlig 45psi /3.1bar.

Mener lyden var der før OG etter påfylling av luft, og det var medium fjærhøyde, hva skjer hvis den blir satt til lav?
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

mthoring

Rygging og gnisselyd fra innerskjerm foran ved rattutslag er i hvertfall vanlig. Hører det på min innimellom og. Hvis det er plagsomt så kan vel SC varme den og forme til mer avstand til dekk.
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

Cowboystrekk

Jeg får dette på vinterdekkene, ikke sommerdekkene. Begge er 245\45\19. Har i 50 psi i begge og det har vært sånn fra dag 1. de gnisser med 45psi og da det er ytterkanten på dekket som tar borti. Mer luft i dekkene øker volum mer mot midta av dekket, det har ikke noe å si. Det er tydelig at Nokian R2 er litt større i total diameter enn Goodyear RS-A2.
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Thorvald

Feil justert innerskjerm. Samme på min 2017modell med 19» Michelin vinterdekk. De gjorde et poeng av at ikke hjulene var originale Teslahjul (dog nøyaktig samme dim), men justerte likevel. Lyden ble borte.

emmern

Sitat fra: Thorvald på torsdag 15. november 2018, klokken 12:44
Feil justert innerskjerm. Samme på min 2017modell med 19» Michelin vinterdekk. De gjorde et poeng av at ikke hjulene var originale Teslahjul (dog nøyaktig samme dim), men justerte likevel. Lyden ble borte.
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

Thorvald

Gnissingen ved rygging med rattutslag. Rumlingen har jeg ikke erfart.

emmern

Sitat fra: Thorvald på torsdag 15. november 2018, klokken 18:40
Gnissingen ved rygging med rattutslag. Rumlingen har jeg ikke erfart.

Tusen takk! Skal sjekke med service center. har noe skrangling de må sjekke og. Håper det ikke er luftfjæringene...
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

TeslaModelX

Sitat fra: Thorvald på torsdag 15. november 2018, klokken 12:44
De gjorde et poeng av at ikke hjulene var originale Teslahjul (dog nøyaktig samme dim).

Jeg hadde samme problemet, med orginale Teslahjul, så den påstanden de kom med stemmer nok ikke  ;)

GeirKj

Sitat fra: Cowboystrekk på torsdag 15. november 2018, klokken 09:12
Jeg får dette på vinterdekkene, ikke sommerdekkene. Begge er 245\45\19. Har i 50 psi i begge og det har vært sånn fra dag 1. de gnisser med 45psi og da det er ytterkanten på dekket som tar borti. Mer luft i dekkene øker volum mer mot midta av dekket, det har ikke noe å si. Det er tydelig at Nokian R2 er litt større i total diameter enn Goodyear RS-A2.
Jeg har 19" R2 på uoriginale felger med litt større sporvidde enn originalt og har ingen subbing.

fonberg

Sitat fra: ModelS på fredag 16. november 2018, klokken 10:20
Sitat fra: Thorvald på torsdag 15. november 2018, klokken 12:44
De gjorde et poeng av at ikke hjulene var originale Teslahjul (dog nøyaktig samme dim).

Jeg hadde samme problemet, med orginale Teslahjul, så den påstanden de kom med stemmer nok ikke  ;)

Tesla gjør rutinemessig et poeng ut av det om man har bilen inne hos dem med uoriginale hjul. Poenget deres er at garantien ikke dekker feil som måtte skyldes de uoriginale felgene. Så lenge man har felger med original spek eller innenfor marginene er dette kun akademisk.
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA