Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Antall bensinstasjoner stuper.

Startet av Amatøren, tirsdag 13. november 2018, klokken 10:21

« forrige - neste »

Amatøren

Sitat fra: NRK
Virke: – I ferd med å gå ut på dato

St1 som driver Shell-stasjonene bygger også kontinuerlig ut sitt landsdekkende hurtigladenettverk. Spesielt satses det langs hovedveiene og i storbyene.

– Vi holder nå på å bygge 150 kWs-ladere ved våre stasjoner, som vil redusere ladetida for neste generasjons elbiler, sier Wilhelm Kiil Rød, kommunikasjonsrådgiver, miljø og bærekraft i St1.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Lassi

De tar vel litt hardt i i artikkelen? Ref. trådtittel?

SitatSiden år 2000 er over 700 betjente stasjoner blitt borte. Ved utgangen av 2016 var det 1626 bensinstasjoner i Norge, – inkludert de ubetjente, som øker.

Men jo, jeg vil få svært lavt behov for å besøke bensinstasjoner når jeg bytter andre bilen til elektrisk også. Og det er nok mange som meg.

Amatøren

Min tanke var denne positive vinklingen.

Sitat– Vi holder nå på å bygge 150 kWs-ladere ved våre stasjoner,

Da klarte jeg å lage "klikk felle" overskrift slik journalister gjør.....  :laugh:
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Klykken

Sitat fra: Lassi på tirsdag 13. november 2018, klokken 18:00
De tar vel litt hardt i i artikkelen? Ref. trådtittel?

SitatSiden år 2000 er over 700 betjente stasjoner blitt borte. Ved utgangen av 2016 var det 1626 bensinstasjoner i Norge, – inkludert de ubetjente, som øker.

Men jo, jeg vil få svært lavt behov for å besøke bensinstasjoner når jeg bytter andre bilen til elektrisk også. Og det er nok mange som meg.
Vi har siden sommer kjørt kun elektrisk. En kortrekkevidde og lang. Har ikke vært innom bensinstasjon siden, og vil ikke påstå at jeg savner det! <3
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Lassi

Tror ikke man finner noen som ønsker å besøke bensinstasjonen.  :P

Tanken på å sitte i 45 min å hurtiglade på en lokker likevel langt mindre enn de 5 min det tar å fylle diesel...

Jeg hadde derfor neppe hatt elbil om jeg ikke kunne lade hjemme.

DagfinnN

Sitat fra: Lassi på onsdag 14. november 2018, klokken 17:00
Jeg hadde derfor neppe hatt elbil om jeg ikke kunne lade hjemme.
Enig i det.  :+1:
Edit: Eller på jobben.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

Burger

Med 94ah i3 så er det godt å få bevegd ræva i 25-30 minutter mens man venter på hurtiglading. Matpakke, kafe, restaurant, kjøpesenter > bensinstasjon.
2021 TM3 SR+
2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf (solgt)
Stjørdal

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA