Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

S75D, P85D eller P90DL?

Startet av MCFB93, tirsdag 13. november 2018, klokken 09:37

« forrige - neste »

MCFB93

Hei, jeg skal straks kjøpe meg en Tesla Model S. Det jeg ikke helt har bestemt meg for er om det skal være:

2017 modell S75D, kjørt ca 30.000 km (mangler barneseter bak som kan være et pluss for meg og ha, og mangler HiFi pakke. Jeg liker musikk. Denne har også AP2)

2015 modell P85D, kjørt ca 50.000, fullutstyrt men med AP1.

2016 modell P90DL, ca 50.000 kroner dyrere, har kjørt 63.000 men har alt utstyr, også AP1.

Tanker rundt disse modellene?

TeslaK

Ville gått for S75D. P85D må ha L og noen av 90-pakkene degraderes for raskt. Kun min mening..
2019 Tesla Model S Performance
2022 Tesla Model 3 RWD

snd

Enten ny som mulig, 75D, eller P85DL med sportsunderstell. Ikke P90DL.
P85D (+)
Roadster Signature 250 Sport
P85 RIP 19.11.2013 - 9.8.2014

MCFB93


TeslaK

2019 Tesla Model S Performance
2022 Tesla Model 3 RWD

Øyvind.h

VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

1000kwh

Antyder kallenavnet ditt alderen din?

I så fall, ikke kjøp noen av delene :D

Livet er langt, ikke sett deg i gjeld på en bil.

Sandvika

Sitat fra: 1000kwh på tirsdag 13. november 2018, klokken 11:39
Antyder kallenavnet ditt alderen din?

I så fall, ikke kjøp noen av delene :D

Livet er langt, ikke sett deg i gjeld på en bil.
Hvorfor insinuere at en 25-åring ikke har råd til noen av disse bilene uten å ta opp gjeld? Hadde han skulle låne hadde han nok falt for rentekampanjebil.

Viktigste at man kan antyde over evt lav alder er forsikringen som sikkert er mye høyere på P modeller i kombinasjon med lav alder.




hemi

P bilene er morsommere om du liker litt futt.

Skal du ha familiefrakter og hadde kjøpt dølle biler som alternativ til tesla, er jo ikke P fint.

på 25 år har man vel klart å bygge full bonus, jeg hadde det iaf da.  P bilene er desverre litt dyrere å forsikre uansett alder, jeg måtte ut med nesten 2X for P85D av vanlig 85D. Jeg er desverre ikke 25 engang :o

snd

Sitat fra: MCFB93 på tirsdag 13. november 2018, klokken 11:00
Hvorfor ikke P90DL?

Fordi poenget med Performance blir borte med "båtunderstell" og fordi 90-pakkene degraderer raskt. Siden det plutselig ble snakk om alder og forsikring, nevner jeg at jeg er 26 år og betaler 3500,- i forsikring (Sjekk ut Tribe!) for en P85DL :)
P85D (+)
Roadster Signature 250 Sport
P85 RIP 19.11.2013 - 9.8.2014

SabreMan

Sitat fra: hemi på tirsdag 13. november 2018, klokken 12:04
P bilene er morsommere om du liker litt futt.

Skal du ha familiefrakter og hadde kjøpt dølle biler som alternativ til tesla, er jo ikke P fint.

på 25 år har man vel klart å bygge full bonus, jeg hadde det iaf da.  P bilene er desverre litt dyrere å forsikre uansett alder, jeg måtte ut med nesten 2X for P85D av vanlig 85D. Jeg er desverre ikke 25 engang :o

Hvis 75D-bilen er uncorked skal den klare 0–100 på 4,4 sekunder. Er ikke det omtrent det samme som en P85D?
Model S 75. Bekreftet 20.07.17. Levert 29.09.17.

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

TeslaK

2019 Tesla Model S Performance
2022 Tesla Model 3 RWD

KennethR

Jeg har selv en 2018 75D (unkorked) med AP2.5 og uten lydpakke. Jeg er glad jeg kjøpte så ny bil som mulig med lavest mulig km. Jeg var faktisk så heldig å finne drømmekomboen med blå-krem som ny inventory bil samme dag som jeg solgte min forrige Audi. Hyggelig rente gjorde heller ikke noe.

Jeg har sittet på i en 2018 P100D med lydpakke, men jeg slet med å høre serlig forbedring i lyd. Det er kanskje bare meg. Det som var mest merkbart var vel rassling og skurrelyder fra dørtrekk osv når mans skrudde opp lyden, så det er vel mer futt i høyttalerene. Orginalanlegget i min må jeg si er veldig bra, i forhold til andre standardanlegg i Audi og VW. Spesielt om man knoter litt med EQ. Jeg har ingen ulyder fra dørtrekk osv.

Jeg har også testet en 2015 85D med AP1. Denne føltes merkbart eldre ut, uten at jeg kan sette fingeren på det. Bilen ser mye eldre ut med det gamle designet, ikke like godt lys i mørket, next gen setene sitter så nærme dørtrekket at man riper opp klokken sin om man skal stille på setet, takluke knirket, AP1 syntes jeg gnerelt fungerer dårligere enn AP2, knirkelyder fra interiøret generelt, mangel på midkonsoll, ladeluke lukker seg ikke automatisk osv.

Når jeg sjekket forsikkting, så var P modellene veldig mye dyrere.

https://www.youtube.com/watch?v=8hPXz7H0wx0

Otto

Sitat fra: KennethR på tirsdag 13. november 2018, klokken 14:21
Jeg har selv en 2018 75D (unkorked) med AP2.5 og uten lydpakke. Jeg er glad jeg kjøpte så ny bil som mulig med lavest mulig km. Jeg var faktisk så heldig å finne drømmekomboen med blå-krem som ny inventory bil samme dag som jeg solgte min forrige Audi. Hyggelig rente gjorde heller ikke noe.

Jeg har sittet på i en 2018 P100D med lydpakke, men jeg slet med å høre serlig forbedring i lyd. Det er kanskje bare meg. Det som var mest merkbart var vel rassling og skurrelyder fra dørtrekk osv når mans skrudde opp lyden, så det er vel mer futt i høyttalerene. Orginalanlegget i min må jeg si er veldig bra, i forhold til andre standardanlegg i Audi og VW. Spesielt om man knoter litt med EQ. Jeg har ingen ulyder fra dørtrekk osv.

Jeg har også testet en 2015 85D med AP1. Denne føltes merkbart eldre ut, uten at jeg kan sette fingeren på det. Bilen ser mye eldre ut med det gamle designet, ikke like godt lys i mørket, next gen setene sitter så nærme dørtrekket at man riper opp klokken sin om man skal stille på setet, takluke knirket, AP1 syntes jeg gnerelt fungerer dårligere enn AP2, knirkelyder fra interiøret generelt, mangel på midkonsoll, ladeluke lukker seg ikke automatisk osv.

Når jeg sjekket forsikkting, så var P modellene veldig mye dyrere.

Hører jeg litt lei seg for at det ikke ble en "P" på bakluka...  ;)
- Grønn P85 med "nesten" alt fra des. 13. Solgt aug 16.
- Mørkblå eGolf fra nov. 15.
- 2 x mod. 3 i reservasjon, 1 april 16 :-)
- Grønn P85D (ja, original!) fra sep. 16, med alt!
- Grønn P85D byttet inn hos Tesla til P90DL, fra des. 16, med alt!
- Aldri tilbake til fossil!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA