Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Er det noen som er kontaktet for kontraktskrivning? Noen rabatter?

Startet av setlerd, mandag 12. november 2018, klokken 19:54

« forrige - neste »

setlerd

Har blitt kontaktet av forhandler i dag. Har plass på 20 tallet. De sa jeg kunne få bil i slutten av Januar hvis jeg ikke tok bil med soltak som jeg hadde bestilt. Hvis jeg ville vente ble utlevering av bilen i slutten av Februar.

trykkertor

Er vi tilbake til en Hyundai-fadese?
Folk blir bedt om å spekke sin first edition, og så viser det seg at ingen(?) biler kommer med takluke?
Var vel slik med Hyundai, hvor de først ville at folk skulle konfigurere, og så viste det seg flere måneder etter at det var ikke produsert en eneste bil med tekstilseter.
Skulle ikke forundre meg om det er noe kludder i maskineriet hva konfig og leveranser angår.

Ragged_Glory

Sitat fra: setlerd på onsdag 09. januar 2019, klokken 16:12
Har blitt kontaktet av forhandler i dag. Har plass på 20 tallet. De sa jeg kunne få bil i slutten av Januar hvis jeg ikke tok bil med soltak som jeg hadde bestilt. Hvis jeg ville vente ble utlevering av bilen i slutten av Januar.

Så først valgte du soltak i sommer. Så bekreftet du dette innen 26. desember. Rart at en da blir tilbudt bil uten når det helt sikkert er nok som har valgt uten soltak. Hva med farge? Får en valg om å skifte farge hvis en er først i køen? Jeg er usikker på hva jeg synes om denne praksisen. Kanskje det er mer rettferdig enn slik Huyndai gjør det. Der har biler blitt utlevert med kønummer over 3000, mens det er flere under 1000 som ikke har fått bil.
K̶i̶a̶ ̶S̶o̶u̶l̶ ̶E̶V̶ ̶E̶x̶c̶l̶u̶s̶i̶v̶e̶,̶ ̶ ̶2̶0̶1̶5̶
K̶i̶a̶ ̶e̶-̶N̶i̶r̶o̶ ̶P̶l̶a̶t̶i̶n̶u̶m̶ ̶G̶r̶a̶p̶h̶i̶t̶e̶,̶ ̶2̶0̶1̶9̶
Škoda CITIGOe iV, 2020
Hyundai Ioniq 5, P45, Phantom Black

setlerd


trykkertor

Min selger var så ærlig å si at fabrikken ikke har tatt hensyn til de bestillingene som er gjort, og det er sendt opp 3 båter med vilkårlige farge-luke kombinasjoner.
Derfor vil det også på lave tall enten bli snakk om for enkelte å bytte sin sitt fargevalg, takluke eller ikke, for å få bil fra båten 29. januar. neste båt kommer tidlig februar og 3. båt omkring 23.-24. februar.

Jeg har kønummer 57, bestilt hvit bil uten takluke. Først på 3. båt var det en ledig slik bil til meg.
Hvis jeg kunne ta med takluke, var det en ledig hvit på båt nummer 2.
Eventuelt bytte farge, og få bil på båt nummer 1.

hELgenen

OK - da forteller egentlig denne selgeren akkurat det samme som min fortalte for ca 1 år siden..At produsenten bare
lager en haug med biler uten spesielle spesifikasjoner eller kunder og håper på at noen vil kjøpe dem....
Det er visstnok slik man gjør i Asia ifølge selger...I motsetning til Europere der alt blir spesifisert til minste detalj før
bilen går i produksjon.......

Zuexi



Sitat fra: trykkertor på onsdag 09. januar 2019, klokken 19:42
Min selger var så ærlig å si at fabrikken ikke har tatt hensyn til de bestillingene som er gjort, og det er sendt opp 3 båter med vilkårlige farge-luke kombinasjoner.
Derfor vil det også på lave tall enten bli snakk om for enkelte å bytte sin sitt fargevalg, takluke eller ikke, for å få bil fra båten 29. januar. neste båt kommer tidlig februar og 3. båt omkring 23.-24. februar.

Jeg har kønummer 57, bestilt hvit bil uten takluke. Først på 3. båt var det en ledig slik bil til meg.
Hvis jeg kunne ta med takluke, var det en ledig hvit på båt nummer 2.
Eventuelt bytte farge, og få bil på båt nummer 1.

Seriøst? Hvor mange biler kommer da egentlig pr båt?
Hva valgte du?

geear

Tragisk. Hele poenget med forhåndskonfig var jo for å få bil iht ønske og kønummer, nå blir det bare fullstendig vilkårlig. Ikke kan det være mange biler per båt heller, når man med nr 57 kan bli båt tre - og jeg med 11x enda ikke har hørt noe.

zbk

2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

Zuexi

Sitat fra: gr på onsdag 09. januar 2019, klokken 21:39
Tragisk. Hele poenget med forhåndskonfig var jo for å få bil iht ønske og kønummer, nå blir det bare fullstendig vilkårlig. Ikke kan det være mange biler per båt heller, når man med nr 57 kan bli båt tre - og jeg med 11x enda ikke har hørt noe.
Har samme som deg, 11x og lik konfig som Trykkertor - Pearl White utenom soltak. Ikke hørt noe.

Om det er noe positivt i den historien, så er det at de faktisk tilbyr deg en annen bil, og ikke som Kona hvor kønunmeret til slutt ble rene bingoen over når en fikk bil.

Kårepåsporet

Mellom 80 og 90, ikke hørt en dritt jeg heller.
Har jeg lyst å putte penger i BOS systemet?
Ikke veldig, kunne tenkt meg å sjekket opp DS også, men den er uaktuell pga importør!

Limodriver

Har noen fått vite hvor mye Agrol-rabatten (Bondelaget) er og gjelder den både bil og utstyr som metallic, vinterhjul osv.?

Bjoris

Sitat fra: Limodriver på fredag 11. januar 2019, klokken 18:12
Har noen fått vite hvor mye Agrol-rabatten (Bondelaget) er og gjelder den både bil og utstyr som metallic, vinterhjul osv.?

3% gjelder alt forstår jeg. Vi har fått 397 inkl rabatt med vinterhjul, levert Haugesund

arthur

I følge Agrols hjemmesider er det fortsatt 3%, men betinger jo medlemskap i minst 12 måneder da. 
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Olemann


Gir de virkelig ikke med mattesett og type 2 kabel?  Kjøpt 1 trilling, 2 BMW i3, en Ampera_e og en Kona de siste 6 årene, men alltid fått det med på kjøpet.  Får håpe selgeren er å snakke til selv om jeg ikke melder meg inn i Bøndendes interesselag for dyrere biff og ost for å få rabatt der  :D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA