Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Er det noen som er kontaktet for kontraktskrivning? Noen rabatter?

Startet av setlerd, mandag 12. november 2018, klokken 19:54

« forrige - neste »

petgok

Fikk sms fra Kia ikveld: " Her kommer informasjon om kontrakt på Kia e-Niro." Link til et spørreskjema som må svares på senest 26.12.18. Er 8 spørsmål. Etter man har svart og innen 10.01.19 vil man bli kontaktet av sin forhandler for å skrive kontrakt, og man får da leveringsdato. De første 100 forventes levert i januar/februar 2019. Man vil kunne prøvekjøre e-niro hos forhandler fra ca 10 desember. Første punktene er navn på reservasjon, tlf og epost. Deretter fargen man vil ha og med/uten soltak. Virker som man kan endre farge og m/u soltak nå. Punkt 5 er mulighet for å vente på muligheten for evt hengerfeste. De forventer avklaring i mars og med evt. levering fra mai. Man vil beholde sitt nr i køen hvis man vil vente. Jeg tolker det dithen at man smetter inn så fort hengerfeste evt kan leveres. Pkt 6 er om man vil vente på app. Det kan leveres fra ca november 2019. Pkt 7 er om man vil endre forhandler man vil få bilen utlevert fra.

Så til pkt 8... Bekreftelse. "jeg bekrefter herved at jeg ønsker å bestille e-Niro" eller "jeg ønsker å kansellere min e-niro reservasjon." ehhhh jeg vil ikke bekrefte en bestilling på bil nå før hengerfeste er avklart... føler pkt 8 blir feil i et "spørreskjema" som Kia kaller det.
Tesla model Model 3 (2019)
Polestar 2 (2022)

elKona

Nå er ikke jeg jurist, men jeg synes det er en vesentlig forskjell på å «jeg ønsker å bestille» og «jeg bestiller». Den ene bekrefter din intensjon, mens den andre er en bestilling


Bjoris

Godt nytt da at det ikke går så lang tid før hengerfeste er avklart, vi som er litt senere i køen vil vel få svaret før bilen kan leveres uansett. Har nr 812 før justering

Tenker at det blir vesentlig vanskeligere å velge Tesla Model 3 dersom det bare er Niro som får hengerfeste...

Superelbilen


petgok

Kun de fire pluss hvit. Sistnevnte tror jeg det stod 3-4 mnd leveringstid på
Tesla model Model 3 (2019)
Polestar 2 (2022)

setlerd

Har jo egentlig bestilt bil, farge, m/takluke. Kan det bety at bilene ikke er på vei som bestilt for de 100 første siden de spørr opp igjenn? Eller er dette en muligheit for de som er lengere bak i køen til å få sin bil fortere pga flere avbestillinger? Hvis jeg har bestilt m/ soltak, hva skjer hvis jeg ønsker uten soltak på spørsmål om dette, mye lengere leveringstid?

navyelsen

#66
Sitat fra: petgok på fredag 30. november 2018, klokken 22:38
Etter man har svart og innen 10.01.19 vil man bli kontaktet av sin forhandler for å skrive kontrakt, og man får da leveringsdato. De første 100 forventes levert i januar/februar 2019.

[...]Deretter fargen man vil ha og med/uten soltak. Virker som man kan endre farge og m/u soltak nå.

Jaha, var ikke akkurat det jeg hadde forventet. De lovet kontraktskriving innen 1. desember. Nå er det blutselig utsatt til 10.januar.
Og utlevering som etter gjentatte utsettelser skulle bli tidlig januar, er nå flyttet til januar/februar? Tviler på vi får en eneste kundebil utlevert før februar med dette tempoet. Mars virker mer realistisk...

Og velge farge og soltak enda en gang? Hva var da vitsen med fargevalget man gjorde for et halvt år siden? Og hva er i det hele tatt poenget å tviholde på First Edition og denne begrensede fargemuligheten? Bilene er jo tydeligvis ikke gått i produksjon enda, så her burde man kunne velge fritt fra hele fargepaletten!

Og flere valgmuligheter dersom man vil vente på hengerfeste eller app. Hva med de som vil vente på en lavere utstyrt utgave enn FE? Eller andre farger? Ingen muligheter for å vente på dette?

Det stinker mer og mer av hele opplegget...
Kia e-Niro utlevert 15.02.2019

HCO

Svenske kunder kan fra starten av velge mellom 9 farger, men også der kun med skinninteriør. Svenskene har forøvrig 5 (!) demobiler på skilter, jeg prøvekjørte en av de på lørdag. Det er mye som tyder på at den norske importøren har trukket et kortere strå, og/eller gjort en svært dårlig forhandlingsjobb - iallefall sett fra kundeståsted.
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2022 Zero SR/F

lirekassa

Og det betyr vel bare at de ikke tar det norske markedet på alvor? Vi har vært i en særstilling lenge, men nå kommer sirumpene etter.

At Soul nå kommer med samme drivlinje og batteripakke som e-Niro betyr enda tregere leveringstakt, slik jeg ser det. Bare å smøre seg med tålmodighet...


geear

Tipper det henger sammen med smsen som kom nå - at WLTP har vært testet feil av Kia, og at den nå er nedjustert fra 485km til 455km. Tipper de har holdt på med retesting og tredjepartsverifikasjon av denne, og derfor trenert kontraktsskriving.

tuono

I motsetning til *vi nevner ikke hvem* så holdt de igjen på å pushe kontrakter til tingene var på plass og interessentene var behørig informert. Pluss i mi bok ihvertfall.

lirekassa

Mer tilfeldigheter som avgjør rekkefølgen på ting her tror jeg, leveringen av de første bilene burde vel allerede vært igang.

geear

Ufattelig stille i denne tråden. Jeg har 11x og har ikke hørt et pip fra Kia siden de informerte om at de ville utbetale reservasjonsbeløpet. Hva skjer egentlig? Ser ut som tidsplanene deres ryker både en og tre ganger...

kristtorp

Sitat fra: gr på onsdag 09. januar 2019, klokken 15:00
Ufattelig stille i denne tråden. Jeg har 11x og har ikke hørt et pip fra Kia siden de informerte om at de ville utbetale reservasjonsbeløpet. Hva skjer egentlig? Ser ut som tidsplanene deres ryker både en og tre ganger...

Er visst et par stykker i Kia gruppen på facebook som har blitt kontaktet av sin forhandler. Skal skrive kontrakt førstkommende mandag og første båt ankommer 29.01 med utlevering et par dager senere.

teslanor

Stille som i graven fra Kia/BOS. Har lavt nummer og blant de 100 første... Frist for skriving av kontrakt er i morgen...
I skjemaet jeg leverte til Kia 30.11.18 står det i bekreftelsen fra Kia:
(...) Du vil bli kontaktet av din forhandler innen 10.01.2019 for å skrive kontrakt. Med vennlig hilsen Kia Bil Norge AS"

Kontaktet lokal forhandler - de visste ikke noen ting. Detter er bare utrolig amatørmessig av Kia / BOS

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA