Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Adding isolation and heating elements to the battery

Startet av Desti, mandag 12. november 2018, klokken 17:29

« forrige - neste »

Trekkoppbil

#1
Isolering og varme kan være til god nytte for at batteriet  ikke skal blir for kaldt om vinteren, men det store problemet med Leaf er manglende kjøling når batteret blir varmt.
Jeg ville ikke brukt denne bilen på sommeren, eller på langtur, for å si det sånn.

leafnor

Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

Joltus


leafnor

Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

ThomasEL

Ser jo nesten ut til at det hadde vært plass til å legge noen tynne rørgater/kjøleribber også rundt..?

Når det er sagt, så vil jo (varmetrøbbelet i nye Leafen til tross) faktisk kaldt batteri relativt ofte være en like stor utfordring her i Norge. Særlig på vinterturer uten hurtiglading.
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

leafnor

Sitat fra: ThomasEL på mandag 12. november 2018, klokken 21:15
Ser jo nesten ut til at det hadde vært plass til å legge noen tynne rørgater/kjøleribber også rundt..?

Når det er sagt, så vil jo (varmetrøbbelet i nye Leafen til tross) faktisk kaldt batteri relativt ofte være en like stor utfordring her i Norge. Særlig på vinterturer uten hurtiglading.
Legge om hjul og batteri alt etter årstid kanskje.
Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

ThomasEL

Sitat fra: leafnor på mandag 12. november 2018, klokken 21:21
Sitat fra: ThomasEL på mandag 12. november 2018, klokken 21:15
Ser jo nesten ut til at det hadde vært plass til å legge noen tynne rørgater/kjøleribber også rundt..?

Når det er sagt, så vil jo (varmetrøbbelet i nye Leafen til tross) faktisk kaldt batteri relativt ofte være en like stor utfordring her i Norge. Særlig på vinterturer uten hurtiglading.
Legge om hjul og batteri alt etter årstid kanskje.

Dette må jo bli et nytt nisjemarked her i Norge ;D ;D
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

Joltus

Da kunne man kanskje ordnet det slik at man fikk litt regen med vintermodus også

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA