Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Spørsmål om Hyundai Ioniq

Startet av Empifield, mandag 12. november 2018, klokken 16:08

« forrige - neste »

Empifield

Har plutselig havnet i en situasjon der jeg har bruk for ny bil, og grunnet bomavgifter mm, så blir det nok el-bil.

Har foreløpig havnet på Hyundai Ioniq. Men har skjønt det er forskjellige utstyrspakker, der teknikk skal være den beste. Hva er i den som ikke er i andre? Hva bør man ha med for at bilen skal holde seg noenlunde i pris?

Har også skjønt det er en del biler som er importert fra bl.a. Tyskland. Er det noe som tilsier man skal styre unna disse?

Noen som kan hjelpe med disse - sikkert - relativt enkle spørsmålene?

nojac

#1
Slike modellspesifikke spørsmål bør du ta i Ioniq-delen av dette forumet.

Der finner du også flere tråder som handler om det du lurer på.

Gratulerer med valget! Jeg er egentlig e-Golf-mann, men jeg tviler på om jeg kan forsvare prisforskjellen :) Og Ioniq-eiere er generelt svært godt fornøyde med valget.

Jeg hadde gått for en 2018- eller 2019-modell (med svart grill) Og sjekk årsmodell via VIN-nummer,
opplysningene fra selger er ofte feil.

EDIT: Ser at spørsmålet nå ligger i Ioniq-forumet, så denne tråden kan sikkert stenges....
2018 e-Golf

Balaklava

Vi kjøper en av de nye bilene som Birger N Haug importerer. Hos min forhandler, på Ski, sa de bilene var importert fra Nederland. De har da ikke teknikkpakka men varmepumpe osv. Ut fra hva jeg har lest så "mangler de" uten teknikkpakke blindsoneovervåkning, varmekanal/uttak til baksetene. Varme i for- og bakseter. Varme i ratt, skinnseter med lufting og elektriske seter med minne.

Av tingene i teknikkpakka vil jeg si at varme i setet er det jeg kommer til å savne mest. Om det var vår nr 1 bil, som brukes en del av både meg og kona, så ville elektriske seter med minne være fint å ha.

Utstyrsnivået på standardmodellen er høyt. Hadde fort endt noe nær 50 000,- ekstra for å få varme i setet, og det er jeg ikke villig til ;-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA