Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Glasstak og sol

Startet av Stylus, mandag 12. november 2018, klokken 10:37

« forrige - neste »

kamuflars86

Noen som har testet å isolere for kulderas med sunshaden ? Redd for at skumgummien blir for tung. Hadde tendenser til å "henge" litt når jeg brukte den løsningen på forrige bil med Pano tak

OlaM

Sitat fra: kamuflars86 på tirsdag 13. november 2018, klokken 14:17
Noen som har testet å isolere for kulderas med sunshaden ? Redd for at skumgummien blir for tung. Hadde tendenser til å "henge" litt når jeg brukte den løsningen på forrige bil med Pano tak

Hmm godt poeng. Kanskje noe tynnere skumgummi i et helt stykke må til, men ikke like lett å finne det i svart. Klassisk gult madrassmateriale pusher de estetiske grensene selv for en slask som meg.
'21 3LR

TeslaSvein63

Er det noen formening om det går å få glasstaket til å passe på en sen 13 modell og kaste soltakdritten til helvete? ;D


What-a-watt

Går nok bra, tror jeg. Hvis du er villig til å legge inn 1/4 av bilens verdi på et glasstak.

Hodetelefoner

Sitat fra: kamuflars86 på tirsdag 13. november 2018, klokken 14:17
Noen som har testet å isolere for kulderas med sunshaden ? Redd for at skumgummien blir for tung. Hadde tendenser til å "henge" litt når jeg brukte den løsningen på forrige bil med Pano tak
Testet med plastasot plater. Og noen få biter dobbelt sidig teip. Ble fantastisk. Like lunt og stille som biler med metalltak.

Hodetelefoner

Sitat fra: TeslaSvein63 på tirsdag 13. november 2018, klokken 20:51
Er det noen formening om det går å få glasstaket til å passe på en sen 13 modell og kaste soltakdritten til helvete? ;D
Er vistnok gjort store endringer i karosseri.
Tec7 og nappe sikringen?

Apache

Mener å huske å ha sett TeslaBjørn isoleretaket sitt på sin gamle Model S, han fant ikke stor forskjell med og uten isolation i taket vedrørende temperatur. Men det som er interessant å hvite er om bilen bruker mindre strøm med isolert glasstak.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA