Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kjøper model 3 reservasjon

Startet av Arslan, mandag 12. november 2018, klokken 10:02

« forrige - neste »

Arslan

Hei,

Noen som "selger" sin reservasjon på model 3? Gjerne noen som har levering i første halvdel av 2019. Er villig til å tilby opp mot 10.000 kr.
Vi gjør det slik at du kjøper bilen utifra mine konfigurasjoner også selger du meg bilen.

georglu

Sitat fra: Arslan på mandag 12. november 2018, klokken 10:02
Hei,

Noen som "selger" sin reservasjon på model 3? Gjerne noen som har levering i første halvdel av 2019. Er villig til å tilby opp mot 10.000 kr.
Vi gjør det slik at du kjøper bilen utifra mine konfigurasjoner også selger du meg bilen.

Tenker du 10.000 kr oppå det reservasjonen allerede har kostet?

Tror uansett du må legge på litt mer enn 10.000 kr for at noen skal "gidde".
Model 3 RN108xxxxxx - reservert 31.03.2016

chargedup

Er vel forsåvidt ingen som vet om de har levering første halvdel av 2019 heller. Som mange andre sier på forumet kommer leveringstidspunkt veldig an på hvor dyr bil man kjøper.
Personlig ville jeg ikke tatt risikoen for 10" for å kjøpe en bil til en jeg ikke kjenner selv med en underskrevet kontrakt, men gir gjerne bort reservasjonen min gratis til noen jeg kjenner godt dersom jeg ikke velger å ta den ut selv.
Du har helt sikkert allerede fått endel PM vil jeg tro, så ikke alle som er like risikoaverse som meg.
EQE 43AMG
Solgt: i3 (60Ah)-I-pace S-EQC-Model 3 LR-Ampera-Model Y-I-pace FE

Espen Hugaas Andersen

Ja, hvordan bilen utstyres har enorm betydning.

Nå kan ikke jeg på noen som helst måte garantere dette - men i mitt syn er det veldig sannsynlig at om man reserverer i dag, og så bestiller fullt utstyrt performance-utgave med en gang det åpnes for bestillinger, så får man bilen rundt mars.

Og skal man ha ribbet SR, så er det nok bare å glemme å motta bil i første halvdel av 2019, uansett om man var først ute og bestilte og er ansatt i Tesla...
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

jkirkebo

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på mandag 12. november 2018, klokken 15:53
Ja, hvordan bilen utstyres har enorm betydning.

Nå kan ikke jeg på noen som helst måte garantere dette - men i mitt syn er det veldig sannsynlig at om man reserverer i dag, og så bestiller fullt utstyrt performance-utgave med en gang det åpnes for bestillinger, så får man bilen rundt mars.

Og skal man ha ribbet SR, så er det nok bare å glemme å motta bil i første halvdel av 2019, uansett om man var først ute og bestilte og er ansatt i Tesla...

Jeg skal ha SR, men regner nok ikke med å få den før i godt utpå høsten neste år. Reserverte i juli i år og har TMX fra før.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Counterpointer

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på mandag 12. november 2018, klokken 15:53
......om man reserverer i dag, og så bestiller fullt utstyrt performance-utgave med en gang det åpnes for bestillinger,...
Hvis du reserverer i dag så vil det gå lang tid fra lansering til du får begynne å konfigurere en bestilling. Først skal alle som er før deg i køen få sjansen.......
Tesla sender ut invitasjoner i batcher. Anslagene ligger mellom 10 og 30 k reservasjoner, så i beste fall er det mellom ett til to år før en får sjansen til å konfigurere (forutsatt levering av opp mot 2k biler, som er en kraftig økning av leveringsantallet til Tesla, og en høy belastning på servicesenterne)

noto

Og de som venter på SR venter antagelig forgjeves.

Handyman

#7
Det tviler jeg på. Da da risikerer de i alle fall Tesla å bli saksøkt og siktet for å føre aksjeholderne bak lyset. Det vil være mye mer alvorlig enn å være for optimistiske med produksjonøkningen.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Espen Hugaas Andersen

#8
Sitat fra: knut.aulie på mandag 12. november 2018, klokken 20:02Hvis du reserverer i dag så vil det gå lang tid fra lansering til du får begynne å konfigurere en bestilling. Først skal alle som er før deg i køen få sjansen.......
Tesla sender ut invitasjoner i batcher. Anslagene ligger mellom 10 og 30 k reservasjoner, så i beste fall er det mellom ett til to år før en får sjansen til å konfigurere (forutsatt levering av opp mot 2k biler, som er en kraftig økning av leveringsantallet til Tesla, og en høy belastning på servicesenterne)
I USA er det helt åpent for alle og enhver å bestille bil. Sånn har det vært i flere måneder.

Når det blir mulig å konfigurere Model 3 i Norge forventer jeg egentlig at alle får muligheten samtidig, eventuelt at det skjer litt mer gradvis, over f.eks 2-3 uker.

Det er egentlig lite poeng for Tesla å åpne for konfigurasjoner gradvis. Det vil uansett være slik at performance kommer først og SR havner i en ventebunke, så for å fylle opp produksjonskøen med best mulig ustyrte biler må de rullere gjennom hele reservasjonskøen raskt, akkurat som i USA.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: Handyman på mandag 12. november 2018, klokken 22:06Det tviler jeg på. Da da risikerer de i alle fall Tesla å bli saksøkt og siktet for å føre aksjeholderne bak lyset. Det vil være mye mer alvorlig enn å være for optimistiske med produksjonøkningen.
Planer endrer seg. Det er uproblematisk å velge bort SR, om de ønsker det. (Aksjonærer kan saksøke, men de vil ikke komme noen vei så lenge Tesla var ærlige når de sa at planen var å komme på markedet med SR til 37.500 USD. Og reservasjonsholdere kan bli irriterte, men utifra avtalen deres med Tesla har de ingen sak.)

Men nå tror ikke jeg Tesla kommer til å ha et ønske om å eliminere SR. Alt tyder på at SR vil være profitabel, og jeg tror det vil være et behov for SR for å få omsatt 500k Model 3 per år.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Counterpointer

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på mandag 12. november 2018, klokken 22:29
I USA er det helt åpent for alle og enhver å bestille bil. Sånn har det vært i flere måneder.
Enig i det NÅ der, men det var først etter de hadde tømt markedet.
De kan ikke oversvømme det norske servicespparatet med for mange biler med en gang, så tillater de alle å konfigurere så blir det ekstrem ventetid på de som velger SR.......

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: knut.aulie på tirsdag 13. november 2018, klokken 07:19Enig i det NÅ der, men det var først etter de hadde tømt markedet.
De kan ikke oversvømme det norske servicespparatet med for mange biler med en gang, så tillater de alle å konfigurere så blir det ekstrem ventetid på de som velger SR.......
Ja, det blir lang ventetid for de som bestiller SR.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Arslan

Tenker du 10.000 kr oppå det reservasjonen allerede har kostet?

Tror uansett du må legge på litt mer enn 10.000 kr for at noen skal "gidde".
[/quote]

10.000 kr oppå reservasjonen. Ja, merker at det må litt til ut ifra responsen.

Tesla91

Jeg er også interessert.. Har 1 reservasjon liggende, men skulle hatt en til.. PM meg om du har en tidlig reservasjon så blir vi nok enig om en pris.

Marius76

Ut av nysgjerrighet, hvilke konfigurasjoner ønsker dere som vil kjøpe reservasjoner? Og andre for den saks skyld!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA