Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Kun 11kW AC framover?

Startet av zbk, mandag 12. november 2018, klokken 07:41

« forrige - neste »

jkirkebo

Sitat fra: mthoring på mandag 12. november 2018, klokken 17:59
Merkelig dette. Før var det jo 11kw lader på S, og hvis de monterte to så fikk man 22. Ifm. utviklingen av X så kom 16,5kw laderen, denne ble softwarebegrenset til 11kw en stund før de sluttet med det sommerstid i fjor. Skjønner ikke poenget med å gå tilbake til softwarebegrenset 11kw, spesielt når de ikke virker interessert i å selge det som et tilvalg. Eller har de introdusert en enklere lader igjen, som ikke støtter mer enn 11?

Det er nok samme lader som kommer på Model 3, altså en enklere utgave. Ved å bruke denne på X og S går volumene opp og prisene ned, noe som hjelper på Model 3 fortjenesten.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Counterpointer

Sitat fra: jkirkebo på mandag 12. november 2018, klokken 20:52
Det er nok samme lader som kommer på Model 3, altså en enklere utgave. Ved å bruke denne på X og S går volumene opp og prisene ned, noe som hjelper på Model 3 fortjenesten.
Dette er første plausible forklaring på laderbytte jeg har har hørt!

sjokomelk

Sitat fra: knut.aulie på mandag 12. november 2018, klokken 21:19
Sitat fra: jkirkebo på mandag 12. november 2018, klokken 20:52
Det er nok samme lader som kommer på Model 3, altså en enklere utgave. Ved å bruke denne på X og S går volumene opp og prisene ned, noe som hjelper på Model 3 fortjenesten.
Dette er første plausible forklaring på laderbytte jeg har har hørt!
Det virker lite sannsynlig for meg, da Model 3 sin lader sitter integrert i batteripakken og har en helt annen formfaktor enn den i S og X.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

jkirkebo

Sitat fra: sjokomelk på mandag 12. november 2018, klokken 23:28
Sitat fra: knut.aulie på mandag 12. november 2018, klokken 21:19
Sitat fra: jkirkebo på mandag 12. november 2018, klokken 20:52
Det er nok samme lader som kommer på Model 3, altså en enklere utgave. Ved å bruke denne på X og S går volumene opp og prisene ned, noe som hjelper på Model 3 fortjenesten.
Dette er første plausible forklaring på laderbytte jeg har har hørt!
Det virker lite sannsynlig for meg, da Model 3 sin lader sitter integrert i batteripakken og har en helt annen formfaktor enn den i S og X.

Mye av innmaten kan være lik selv om ytre onnpakning er forskjelig. Ellers tror jeg også S og X får lader og DC-DC i batteripakken når man etterhvert legger om til 21700 celler også der.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

mthoring

Er det utenkelig at det er akkurat det som er på gang nå?
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

Phantom3D

Hvordan kan jeg vite om jeg har 11kw eller 16kw lader på min Model S levert Sept 18? Annet enn å lade da :D
Tesla Model S75D 18
BMW i3 94Ah
1995 Mini Cooper Silver Bullet 1275cc

sjokomelk

Sitat fra: Phantom3D på tirsdag 13. november 2018, klokken 20:17
Hvordan kan jeg vite om jeg har 11kw eller 16kw lader på min Model S levert Sept 18? Annet enn å lade da :D
Se hva som står på skjermen i bilen hvis du trykker på batteriikonet uten ladekabel koblet til. Står det 24A har du full pupp. Står det 16A har du bare 11kW.
Men siden bilen din er fra september i år har du 16,5kW full pupp lader. :+1:
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA