Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

iPhone som wifi for CarNet i bilen

Startet av atrus, søndag 11. november 2018, klokken 20:05

« forrige - neste »

atrus

Har nettopp byttet fra en 2016- til 2019-modell og nå er det straks mer interessant med wifi i bilen. Problemet er at iPhonen kutter delingen av Internett etter en viss tid med inaktivitet fra CarNet. Det har nok Apple lagt inn som design, bl.a. for å spare batteri, m.m., så det er ikke mer å hente derfra. Er det noen som har opplevd det samme og funnet en løsning?

Oddaa

Løsningen min er en ekstern 4G-router som alltid står på.


Sent from my iPhone using Tapatalk
2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Bestilt EX90

atrus

Sitat fra: Oddaa på søndag 11. november 2018, klokken 20:57
Løsningen min er en ekstern 4G-router som alltid står på.

Det fungerer selvfølgelig. Men det blir jo en mildt sagt kostbar løsning. Eget abonnement + engangsutgift for selve routeren.

jkirkebo

Sitat fra: atrus på søndag 11. november 2018, klokken 21:50
Sitat fra: Oddaa på søndag 11. november 2018, klokken 20:57
Løsningen min er en ekstern 4G-router som alltid står på.

Det fungerer selvfølgelig. Men det blir jo en mildt sagt kostbar løsning. Eget abonnement + engangsutgift for selve routeren.

Tvilling-SIM/Data-SIM funker det, trenger ikke eget abonnement.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

atrus

Sitat fra: jkirkebo på søndag 11. november 2018, klokken 22:33

Tvilling-SIM/Data-SIM funker det, trenger ikke eget abonnement.

Kjenner til den. Har allerede det på en iPad. Ved nærmere ettertanke har jeg i grunnen alt jeg trenger via CarPlay. Apple Maps, Google Maps, Waze og Sygic som gir meg trafikkinformasjon og oversikt over ladestasjoner +++ som leverer slike tjenester bedre enn CarNet.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA