Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

«Unable to start upgrade...» = Ikke Versjon 9 før mars 2019

Startet av Nemisen, søndag 11. november 2018, klokken 08:32

« forrige - neste »

Nemisen

Ny bil september 2018. Fremdeles på 2018.26. Versjon 9 ligger klar til installasjon men lar seg ikke installere. Får følgene feilmelding:

«Unable to start upgrade. Try again later»

Ingen andre feilmeldinger. Jeg har forsøkt flere wifi nettverk, restart av MCU og tilbakestilling til fabrikkinnstillinger.

Tesla har gitt meg beskjed om at den må inn på service. Problemet er time først mars 2019. Altså ingen oppgraderinger frem til da. De sier det muligens er nødvendig å bytte harddisk eller hele MCU, men de sier dette kun er spekulasjon før de får sett bilen....

Noen som har hatt samme problem??
X75D 2018 EAP

Mxoslo

Svært mange har hatt tilsvarende feil. Flere tusen biler ble levert i 2017 med dårlig liming på sensorer i vingedørene. Feilen gjorde at bilen ignorerte sensorer og åpnet dører fullt i lave parkeringshus etc. Software lot seg heller ikke installere. Noen fikk det til å funke med å ta bilen inn i varmen å få tørket skikkelig ut, men for meg måtte de byttes.
Rød M3LR til kona levering 22-23/12
Hengerfeste (tilfelle jeg bare må låne den litt😁)
ikke mast etter VIN

Blå 2017 TMX - fantastisk bil

Mxoslo

Har du forsøkt den strømløs funksjonen nederst på menyen? Den gjør underverker om ting har krøllet seg. Aktiver utkobling av strøm og hold bilen strømløs i 15 sekunder.
Rød M3LR til kona levering 22-23/12
Hengerfeste (tilfelle jeg bare må låne den litt😁)
ikke mast etter VIN

Blå 2017 TMX - fantastisk bil

Nemisen

Sitat fra: Mxoslo på søndag 11. november 2018, klokken 16:08
Svært mange har hatt tilsvarende feil. Flere tusen biler ble levert i 2017 med dårlig liming på sensorer i vingedørene. Feilen gjorde at bilen ignorerte sensorer og åpnet dører fullt i lave parkeringshus etc. Software lot seg heller ikke installere. Noen fikk det til å funke med å ta bilen inn i varmen å få tørket skikkelig ut, men for meg måtte de byttes.

Men da får man vel en feilmelding? Tesla spurte om dette også. Dørene mine åpner seg kontrollert inne i garasje.
X75D 2018 EAP

Nemisen

Sitat fra: Mxoslo på søndag 11. november 2018, klokken 16:16
Har du forsøkt den strømløs funksjonen nederst på menyen? Den gjør underverker om ting har krøllet seg. Aktiver utkobling av strøm og hold bilen strømløs i 15 sekunder.

Ja har forsøkt det også dessverre....
X75D 2018 EAP

Vhagar

Book time på annet service senter? Om du har anledning vel og merke.
Tesla Model X 75D, 2017

Bruker er p.t. ikke aktiv.

Råde

Jeg må si at oppdateringer er litt antiklimaks, så jeg har lært meg å ikke stresse med det. Ingen krise å ikke få V9. Litt bedre AP og vanskeligere apper men samme bil :)
e-Golf | X75D

Mxoslo

Sitat fra: Nemisen på søndag 11. november 2018, klokken 18:09
Sitat fra: Mxoslo på søndag 11. november 2018, klokken 16:08
Svært mange har hatt tilsvarende feil. Flere tusen biler ble levert i 2017 med dårlig liming på sensorer i vingedørene. Feilen gjorde at bilen ignorerte sensorer og åpnet dører fullt i lave parkeringshus etc. Software lot seg heller ikke installere. Noen fikk det til å funke med å ta bilen inn i varmen å få tørket skikkelig ut, men for meg måtte de byttes.

Men da får man vel en feilmelding? Tesla spurte om dette også. Dørene mine åpner seg kontrollert inne i garasje.

Kan hende de har lagt til feilmeldinger nå, men fikk ingen feilmeldinger. Går dørene normalt er det ikke det:) du har uansett så ny versjon at det er ingenting å stresse med. Tar lang tid å rulle ut V9 og værste som kan skje er at du får en versjon som funker bra. Dessuten mener jeg du sitter på en versjon hvor automatiske vindusviskere funker bra. Jeg har 2018.36.2 hvor den funksjonen er ubrukelig.
Rød M3LR til kona levering 22-23/12
Hengerfeste (tilfelle jeg bare må låne den litt😁)
ikke mast etter VIN

Blå 2017 TMX - fantastisk bil

What-a-watt

Sitat fra: Nemisen på søndag 11. november 2018, klokken 08:32
Ny bil september 2018. Fremdeles på 2018.26. Versjon 9 ligger klar til installasjon men lar seg ikke installere. Får følgene feilmelding:

«Unable to start upgrade. Try again later»

Ingen andre feilmeldinger. Jeg har forsøkt flere wifi nettverk, restart av MCU og tilbakestilling til fabrikkinnstillinger.

Tesla har gitt meg beskjed om at den må inn på service. Problemet er time først mars 2019. Altså ingen oppgraderinger frem til da. De sier det muligens er nødvendig å bytte harddisk eller hele MCU, men de sier dette kun er spekulasjon før de får sett bilen....

Noen som har hatt samme problem??

Jeg har en S fra september 2018, som nå har stått på verksted i 10 dager for samme problem  >:(


Nemisen

Sitat fra: Mxoslo på mandag 12. november 2018, klokken 21:03
Sitat fra: Nemisen på søndag 11. november 2018, klokken 18:09
Sitat fra: Mxoslo på søndag 11. november 2018, klokken 16:08
Svært mange har hatt tilsvarende feil. Flere tusen biler ble levert i 2017 med dårlig liming på sensorer i vingedørene. Feilen gjorde at bilen ignorerte sensorer og åpnet dører fullt i lave parkeringshus etc. Software lot seg heller ikke installere. Noen fikk det til å funke med å ta bilen inn i varmen å få tørket skikkelig ut, men for meg måtte de byttes.

Men da får man vel en feilmelding? Tesla spurte om dette også. Dørene mine åpner seg kontrollert inne i garasje.

Kan hende de har lagt til feilmeldinger nå, men fikk ingen feilmeldinger. Går dørene normalt er det ikke det:) du har uansett så ny versjon at det er ingenting å stresse med. Tar lang tid å rulle ut V9 og værste som kan skje er at du får en versjon som funker bra. Dessuten mener jeg du sitter på en versjon hvor automatiske vindusviskere funker bra. Jeg har 2018.36.2 hvor den funksjonen er ubrukelig.

Du har sikkert rett, men irriterende når man ikke vet årsaken. Har samtidig flere andre saker pågående pluss reparasjon etter uforskylt parkeringsskade...

Ikke veldig imponert av automatisk vindusvisker. Reagerer ikke før det virkelig er mye vann på ruta og da har jeg allerede satt de på manuelt..
X75D 2018 EAP

o.b.lix

Sitat fra: Nemisen på tirsdag 13. november 2018, klokken 16:51
Ikke veldig imponert av automatisk vindusvisker. Reagerer ikke før det virkelig er mye vann på ruta og da har jeg allerede satt de på manuelt..

Bruk RainX eller tilsvarende på ruten, da perler dråpene seg og kameraet ser dråpene lettere. Stor forbedring. NB! Kun for Ap2 som bruker kamera, på Ap1 og alle andre biler vil dette ha motsatt effekt.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA