Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ekstrautstyr til e-Golf

Startet av tepe2, søndag 11. november 2018, klokken 01:33

« forrige - neste »

tepe2

Sitter og ser på ekstrautstyr i konfiguratoren til VW. Lurer på hva følgende to valg betyr, og om de har noe for seg og til hvilket bruk:

- komforttelefon med induktiv lading, 2xusb og WLAN
- premium telefonforberedelse med ekstern antenne, forutsetter tlf med rSAP profil

Pitil

Nå husker ikke jeg navnene på de ulike pakkene, men det jeg vet er at jeg ikke angrer på at jeg valgte pakken med egen SIM-slot (data-SIM) i hanskerommet. Det medfører at online-tjenester er raskere og mer sømløst integrert i bilen, enn å dele Internett fra telefonen. Det er lettere å søke opp ladestasjoner (som ikke ligger i kartverket), visning av trafikkforhold så som køer og veiarbeid. Du blir også omdirigert til mer hensiktsmessige veivalg som følge av trafikkforhold. Jeg har flere kollegaer med e-Golf som ikke har denne pakken, og jeg angrer ikke ett sekund på at jeg valgte pakken jeg gjorde. Selger derimot, kunne ikke forklare meg fordeler/ulemper med de ulike pakkene når jeg skulle bestille bilen, så jeg foretok et valg på det jeg hadde troen på.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Tidligere:
Audi 100 Avant 2,3 E Quattro 1991 mod
Audi A6 Avant 2,4 Quattro 1999 mod
Audi A6 allroad 2,7 tdi 2011 mod
e-Golf 2018
Audi e-tron 50 Advanced Business++
Har nå:
Tesla model Y

tepe2

Takk. Håper flere har innspill her. Om jeg skal konfigurere bilen selv, dropper jeg gjerne dynamiske led-baklykter til fordel for bedre multimedialøsninger.

Man kan også velge utvendig lyd, deaktiverbar. Hva er poenget med dette valget? Hvordan høres lyden ut?

Regner med det kan være lurt å velge utvidet garanti også. 5 år/150.000 km.

Pitil

Dynamiske baklykter har til nå sørget for lengre ventetid fra bestilling til levering av bilen. Stilig, men «unødvendig». Når det gjelder deaktiverbar utvendig lyd, så blir dette påbudt fra neste år. Dersom levering av bilen blir estimert til etter den bestemte datoen, er det ikke sikkert du får det som et reelt valg engang: https://elbil.no/dette-mener-vi-om-varsellyd-pa-elbiler/


Sent from my iPhone using Tapatalk
Tidligere:
Audi 100 Avant 2,3 E Quattro 1991 mod
Audi A6 Avant 2,4 Quattro 1999 mod
Audi A6 allroad 2,7 tdi 2011 mod
e-Golf 2018
Audi e-tron 50 Advanced Business++
Har nå:
Tesla model Y

tepe2

Bestiller jeg bil, så dropper jeg de baklyktene.

Når det gjelder de to valgene for telefon, så lurer jeg på om det bare fungerer med utvalgte telefonmodeller. Jeg bruker iPhone. Et kjapt søk på nett kan tyde på at ikke alt fungerer med iPhone. Men det leste jeg i eldre tråder. Kan ha endret seg. Hva er rSap? Funker det med iPhone?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA