Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Erfaringer med 22" hjulsett

Startet av Stavangerske, lørdag 10. november 2018, klokken 23:41

« forrige - neste »

Stavangerske

Hei,

Har handlet meg bil og i den forbindelse fikk jeg med meg noen kollegaer som også kjøpte. Dette utgjorde plutselig at jeg får et sett 22" hjul.
Derfor lurer jeg litt på erfaringer med dette oppsettet; Bør jeg legge om dekkene på 20" til vinter og bruke 22" på sommer, eller er de så harde at det er ubehagelig? I tilfelle sistnevnte ender hjulene på finn.

Erlend
- Nissan Leaf 2012
- X75 2018

Nasatech

Jeg har 22" på sommer og har alltid hatt det. Syntes bilen kler det ekstremt godt og den er fortsatt god og behagelig å kjøre. Bruker dog litt mer strøm.

TSH

Jeg fikk min X i september. Kjøpte en inventory som hadde 22». Jeg var meget usikker på om jeg skulle beholde hjulene. Jeg trodde at det ville bli mye mindre komfortabelt enn det viste seg. Bilen ser meget bra ut med 22», og komforten er langt bedre enn jeg trodde. Den bruker selvsagt litt mer strøm, men da blir det også mindre overgang til vintersesongen. Så lenge økonomien og litt dårligere rekkevidde ikke er avgjørende, vil jeg absolutt anbefale 22». Jeg kommer ikke til å gå ned til 20»  ;)

Stavangerske

Mange takk for svar.
Da beholder jeg settet inntil videre i hvertfall.
Hvor mye kortere rekkevidde snakker vi om egentlig? Jeg har kjøpt den minste X-en så har jo ikke uendelig med rekkevidde i utgangspunktet :)

Erlend
- Nissan Leaf 2012
- X75 2018

k1

Har vært snakk om 5-10% mer forbruk med 22" etter hva jeg har sett.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA