Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Nye (færre) interiørvalg

Startet av ruslebiff, lørdag 10. november 2018, klokken 14:00

« forrige - neste »

Magnus Hansen

Snodige greier. Flere valgmuligheter kunne jo vært noe som kunne lokke potensielle model 3 kjøpere opp til S. Og ingen mulighet for takstativ eller hengerfeste vil de i alle fall miste kjøpere på. Kan vel hende de må justere på kursen etterhvert

fonberg

Merkelig hvis S heretter ikke skal ha mulighet for takstativ. Det utelukker jo eksempelvis muligheten for å ha med ski og fem personer. Eller sykkel/sykler og mer enn to personer.
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

Tomme

Kan forstå det for de som ønsker å ha takboks osv at det er krise å ta bort takluke alternativet.
Men for de som ønsker å ha ski/sykkel å div småting på taket så må vell takstativ med sugekopper duge?

Klykken

Blir lite sikkerhet med sugekopp som skal holde 10kg+ i en bråstopp.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Diravi

Dette lukter veldig større oppgradering på gang. I og med at autopilothardwaren ligger i alle bilene så er det vel kun 15 kombinasjoner nå - lett å produsere opp inventory som kan selges mens de rigger om produksjonen til - tja, nytt interiør, kanskje?
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

Hodetelefoner

Sitat fra: Klykken på lørdag 10. november 2018, klokken 23:50
Blir lite sikkerhet med sugekopp som skal holde 10kg+ i en bråstopp.
4stk sugekopper mot 4 m6 skruer ?
tror sugekoppene holder en del lengre jeg

OlaM

Sitat fra: Diravi på søndag 11. november 2018, klokken 00:27
Dette lukter veldig større oppgradering på gang. I og med at autopilothardwaren ligger i alle bilene så er det vel kun 15 kombinasjoner nå - lett å produsere opp inventory som kan selges mens de rigger om produksjonen til - tja, nytt interiør, kanskje?

Jepp, det er det jeg også tenker. En Mk III S med samme type interiør som 3.
'21 3LR

Øyvind.h

Mulig det kan effektivisere produksjonen, men salget vil falle. Hvorvidt det oppveies av økt snittpris er vanskelig å gjette på, men man kan jo håpe at dette skyldes en nærstående større revisjon.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

HelectriC

Sitat fra: Hodetelefoner på søndag 11. november 2018, klokken 00:48
Sitat fra: Klykken på lørdag 10. november 2018, klokken 23:50
Blir lite sikkerhet med sugekopp som skal holde 10kg+ i en bråstopp.
4stk sugekopper mot 4 m6 skruer ?
tror sugekoppene holder en del lengre jeg

Skal man da vaske bilen hver gang man skal på ski? Jeg går ut fra de sugekoppene trenger vasket overflate å feste seg på? Normalskitten bil er nok ikke å anbefale. Ser da også en del utfordringer med å vaske bilen i minusgrader  ::)
ioniq 5

Magnus Hansen

Hverken takststativ eller hengerfeste vil garantert redusere salget i Norge. Spørsmålet er hvor mange som går for en X i stedet. Og for en del vil dette vippe beslutning til fordel for 3. Og det er vel ikke det Tesla ønsker.. vi får vel bare håpe det er noe nytt på gang som gir oss mulighet for takstststiv

Nasatech

Tror dette har vært planlagt en stund. Vanligvis er det noen hundre inventory maks og så for noen uker siden var det plutselig 1800++.

Nå er det 1599 biler og 90% av Model S i inventory har takluke. Det er veldig uvanlig. Skulle sett den komme! Beklager!

GeirKj

Sitat fra: daktari på lørdag 10. november 2018, klokken 15:18
Hmm, stor oppdatering på vei kanskje? Pussig å fjerne soltaket, kan også være at de vil fase ut Model S til fordel for 3, men også den uten takstativ?

Model 3 har fester, og Yakima og Thule jobber med saken
https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/model-3-roof-rack-options.106309/

GeirKj

Sitat fra: ruslebiff på lørdag 10. november 2018, klokken 15:25
Kan vel også tenkes at soltak har blitt standard, men at grafikken er feil. Dog er det vel endel som foretrekker uten soltak pga innvendig plass.

Jeg er 190cm høy og stanger ikke taket hverken foran eller bak på min TMS med soltak.

GeirKj

Sitat fra: Klykken på lørdag 10. november 2018, klokken 23:50
Blir lite sikkerhet med sugekopp som skal holde 10kg+ i en bråstopp.

Hvilke vurderinger / tester har du gjort her?

ruslebiff

Sitat fra: GeirKj på mandag 12. november 2018, klokken 11:03
Sitat fra: ruslebiff på lørdag 10. november 2018, klokken 15:25
Kan vel også tenkes at soltak har blitt standard, men at grafikken er feil. Dog er det vel endel som foretrekker uten soltak pga innvendig plass.

Jeg er 190cm høy og stanger ikke taket hverken foran eller bak på min TMS med soltak.

Virker som noen høye folk sliter med det, andre ikke, basert på de jeg kjenner med TMS. Spørs nok på lengde på overkropp samt foretrukket sittestilling (spesielt vinkel på ryggen)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA