Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ettermontering av alarm og ryggekamera

Startet av tepe2, fredag 09. november 2018, klokken 22:22

« forrige - neste »

tepe2

Er det noen som har erfaring med ettermontering av alarm og ryggekamera? Jeg regner med det må være en smal sak å få ettermontert alarm, men sikkert dyrt?
Kanskje litt verre med ryggekamera? Originalt eller uoriginalt? Priser? God integrert løsning?

geear

Kjenner ikke omfanget, men den originale ryggekameraløsningen med kamera skjult bak VW-emblemet er meget bra. Kjøp deler fra en kollisjonsskadet bil. Vet ikke om de er dekket av component protection, men vil gjette på ikke. Kan være lurt å finne ut først.

offpist

Kamera ser ganske gjennomførbart ut, bortsett fra at det er en del kabelstrekking.. helt fra kamera frem til navigasjonsenheten i hanskerommet. Ser ikke ut som det er nødvendig og inn til møller men du trenger å kjenne noen med Ross-tech kabel eller tilsvarnde for å aktivere at den nå har kamera tilgjengelig.


https://www.vwroc.com/forums/topic/20375-mk7r-reversing-camera-retrofit-oem-5g1054634/
https://www.kufatec.de/shop/en/volkswagen/golf/golf-7-5q/complete-set-rearview-vw-golf-7-vii-e-golf?action_ms=1
Kjører:
Grå 2013 Model S P85

offpist

Kjører:
Grå 2013 Model S P85

tepe2

Takker så mye.

Grunnen til at jeg spør, er fordi jeg kan få tak i en ny e-Golf uten kamera og alarm. Slipper da lang leveringstid. Men det spørs om det er verdt det. Jeg kan ikke montere selv. Må gjøres av fagfolk. Helst VW, men da regner jeg med blodpris. Får ringe VW mandag og høre. Men så spørs det jo om dem vet noe selv da. Opplever mye uvitenhet når jeg har kontakt med dem.

nojac

Ettermontering er vanligvis dyrt. Så hvis du trenger disse tingene og ikke kan montere selv, tipper jeg at du kommer bedre ut av det ved å velge en av de mange nye e-Golf på finn.no  som allerede har dette utstyret.

Men det er ikke lett å navigere i jungelen av importbiler, lett å overse utstyr som mangler. Plutselig oppdager du at det "gode kjøpet" ikke hadde sikkerhetspakke, setevarme,  adaptiv cruise control, LED, DAB, parkeringssensorer eller ryggekamera....

Lykke til!
2018 e-Golf

tepe2

Takk. Import er helt uaktuelt. Har rabatt gjennom arbeidsgiver, og denne faller da bort.

Jeg vet at noen forhandlere har biler inne eller på tur inn. Utfordringa blir å finne noen som kan levere meg bil med det utstyret jeg vil ha, innen kort tid. Har hørt med 7-8 forhandlere. Ingen kan levere det jeg vil ha uten lang leveringstid.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA