Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ekstralys i-MiEV

Startet av elbillars, fredag 09. november 2018, klokken 20:16

« forrige - neste »

elbillars

Hei :D

Har noen her koplet ekstralys - rele på trilling?
Er det noen spesielle hensyn å ta eller er det rett frem?
(vet hvordan man gjør det)

Har montert en liten ledbjelke på.   :)

2011 i-MiEV med Halogen Lys.

elbillars

Svarer meg selv jeg, for dem som lurer i fremtiden. Det er rett frem å montere ekstralys, ingen spesielle hensyn å ta som jeg kunne se  :+1:

Signal til langlys ble tatt fra ledning som gikk til kontakt til lykt høyre side, øverst til venstre i kontakten (i kjøreretningen/kontakt sett bakfra)

engolf

Var placerade du extraljuset i fronten? Har du några bilder?

Myrvang

Kjøpte en LED-bar fra Kina og en skiltplate med feste for ekstralys på Mekonomen. Så nå at fangeren er såpass buet at jeg lurer på hvordan jeg skal få det pent. Er det en metallskinne bak fangeren jeg kan skru plata inn i? Trodde jeg hadde relé hjemme, men får kjøpe et nytt på mandag.

Hvor trakk du kabel inn og hvor satt du ekstrabryter (om du satt inn dette)?

Ganske gode fjernlys på bilen allerde, blir nok bra med en 16" LED-bar i tillegg :)
2017 i3 Fully Charged
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

elbillars

Hei, beklager sent svar.

jeg monterte min inne i åpningen, korte skruer rett i plasten under, siden min ledbar er så veldig lett.
synes det var en grei og pen plassering, så hvis det hadde vært en større eller tyngre bar måtte jeg vel ha ordnet meg med noen vinkler eller forsterkninger fra bak skiltet og så inn under.

monterer aldri ekstra bryter, ser ikke nødvendigheten i det selv, så det kan jeg ikke svare på :)

engolf

Ser inte så värst ut:)
Hur är ljusbilden, får du bättre sikt längre framöver, eller på sidorna?

elbillars

jeg betalte vel rundt 200 kr for den på ebay, så kan nesten ikke klage uansett ;)  det gir faktisk et bra lys, dette er en spot-modell. den gir et bra og kraftig lys et godt stykke foran bilen, egentlig ganske brukbart og med bra spredning/strølys til sidene. hjelper jo også at disse har meget bra fjernlys orginalt.  Til landeveien imellom byene, der disse bilene aldri kjører uansett, synes jeg ikke at det blir nok kastelengde, blir for svakt.

Myrvang

Sitat fra: elbillars på fredag 21. desember 2018, klokken 10:05

monterer aldri ekstra bryter, ser ikke nødvendigheten i det selv, så det kan jeg ikke svare på :)

Enig med deg, men det er vel et punkt på EU-kontrollen neste år...

Har satt opp lyset, var grei skuring, men var mørkt og kaldt ute, så ikke montert bryteren enda. Tar det til våren.
2017 i3 Fully Charged
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA