Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vurderer kjøp av Ioniq, men blir forvirret ifht ulikt utstyr og priser.

Startet av Balaklava, fredag 09. november 2018, klokken 17:51

« forrige - neste »

Radiobil1

For en som IKKE vil ha skinnseter. (Varmt og klamt om sommeren og kaldt om vinteren), selv på sørlandet.
Åssen fungerer lufting av skinn-/skaisetene i denne bilen, og virker det?


Får man greit kjøpt en bil med stoffseter og varme i seter, varmepumpe og batt varme?
Er stoff og skinnsetene helt like i formen, eller er det mer sidestøtte i skinnsetet?

Er disse pakkene like i alle land, eller kan andre plukke det de vil på lista?


Noe annet man burde ha med?

Zimon

Jeg har norsk bil med teknikkpakke og skinn. Det er nok ekte skinn her, da tviler på at Hyundai tar sjansen på å kalle det skinn og risikere større jobb med å rette eller kompansere etc.

Men ventilasjon er gull på sommeren, 3 nivåer med styrke for lufting av rassen. :P Tar ikke lange tiden før bilen er kald og man får kalde seter, setene blir kalde rask og behagelig å få bort klamhet etc.

Gå for norsk solgt bil med teknikkpakke minst vil jeg si. Om du tar med skinn eller ikke er opp til deg, varme i seter er det uansett. Er bare ventilasjon som følger med skinnsetene.

Pakkeløsningene er ikke i alle lang, f.eks endel av bilene ute på finn.no nå har vært nedelandske biler, de har varmepumpe, men ikke varme i ratt og varme i seter, innfellbare speil, parkeringsensor bak og mer. Gode biler det også om man klarer seg uten de tingene som er i norsk teknikkpakke.

Sjekk ut Hyundai.no sine sider om hva teknikkpakken i Norge inneholder.
Hyundai Ioniq EV (utlevert juni 2018)

Bosted - Flateby, Enebakk kommune.

Radiobil1

Og det de kaller premium i noen annonser på Finn, er det importbil og premium kan bety mange ting, eller er det den nye Teknikkpakken?

Balaklava

Har prøvd å bli klok på dette og lest høyt og lavt. Om en feks kjøper en Ioniq uten teknikkpakka, men med varmepumpe (selvsagt), så vil den etter hva jeg kan skjønne være identisk med de Nederlandske bilene som er tatt inn i bøtter og spann. Det til tross for at det i prislista til Ioniq i Norge står at varmepumpe er en del av teknikkpakka.

Og Ioniq leveres selvsagt med varmepumpe i mange andre land, og også med ulike utstyrsnivå. Etter hva jeg kan se finnes det ikke noe som heter "norsk bil" som har noen spesiell utrustning.

Legg til en del "selgersnakk" og "kjøperforvirring". Feks selgere som sier at "utenlandske biler" (som ikke finnes) ikke har oppvarming av batteriet... termisk kontroll, varming- kjøing, er integrert del av batteripakka fra LG og er identisk uansett bil. Og selgere som sier at batteriet på "utenlandske biler" ikke er isolert... igjen bare tull. Osv, osv.

Kjøp den bilen du vil ha med det utstyret du vil ha, men varmepumpe, det vil du ha. :-)

nojac

Sitat fra: Sutalaus på torsdag 29. november 2018, klokken 20:37
Om en feks kjøper en Ioniq uten teknikkpakka, men med varmepumpe (selvsagt), så vil den etter hva jeg kan skjønne være identisk med de Nederlandske bilene som er tatt inn i bøtter og spann.

Gjelder det også varme i ratt og i forseter?

EDIT: Han svarer ikke her, men  lengre oppe i tråden her sier Zimon "nederlandske biler.. har varmepumpe, men ikke varme i ratt og varme i seter, innfellbare speil, parkeringsensor bak og mer."

Ikke identiske, altså. Manglende setevarme gjør dem sannsynligvis tungsolgte i Norge.

2018 e-Golf

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA