Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hjelp med lade- og klimainnstillinger

Startet av Brynjar Mauseth, tirsdag 27. november 2018, klokken 19:20

« forrige - neste »

Brynjar Mauseth

Heisann! Gikk til innkjøp av en Ioniq EL for noen måneder siden og ettersom det begynner å bli ganske bikkjekaldt i Oslo-området nå ønsker jeg å steppe inn i en oppvarmet og ned-iset bil om morgenen.

Jeg forstår at ladekabel må stå i dersom en ønsker å bruke "lade- og klimainnstillinger", men jeg klarer ikke programmere bilen til å starte oppvarming feks 10 min før jeg skal kjøre. Om jeg trykker "lad til planlagt tid" vil den starte lading ved det tidspunktet jeg velger, da ønsker jeg helst at den skal være fulladet. Om jeg trykker "lade nå" virker det som bilen ikke skrur seg av. Trykker jeg på/av knappen skjer det ingenting, bilen går fortsatt, og selvsagt når jeg forlater bilen kommer advarsel om at el-nøkkel ikke finnes i bil.

Om noen forstår hva jeg vil frem til, vennligst ta meg steg for steg gjennom prosessen. Men vær snill, min første el-bil  :-X :P :P :P

stefn92

Hei,

Når du er inne på EV instillinger, så skal det bare være å huke av for klima.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA