Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Negative fakta om elbil

Startet av Bmw_Tryne, tirsdag 06. november 2018, klokken 09:25

« forrige - neste »

Roy Aasen

Jepp..jeg lar meg provosere, til å dra på smilebåndet

jkirkebo

Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.


PionerThink

Undersøkelse utført i Tyskland om deres valg av fremdriftsmedium på bil hvis ikke 100% fossilbil kunne velges:
Nødig elbil
Tyske DAT har spurt noe over 1000 bilkunder om hva de ville kjøpe dersom de ikke kunne kjøpe fossilt mer. Fullhybrid var på topp, med 37 prosent, og ladbar hybrid rett i hælene – 29 prosent. Batterielektrisk med rekkeviddehjelp havnet på 20 prosent og rene batterielektriske endte på 14 prosent. Rekkevidde og pris var nestene likeverdige motforestillinger mot elbil.
Sakset fra Bilnorge.no sine nyhetsnotiser: http://www.bilnorge.no/notiser.php?from=25
Ikke rart at elbiler har dårlige kår når man ser slike innstillinger :o
Model Y LR Midn. Silver Met/Hvitt Interiør
Grå BMW i3 I01 2014-modell passert 100'km i daglig bruk i Kristiansand
Hvit i-Miev 2012, solgt
Grå Think 2001, USA-utgave, solgt.
BMW 120i Cab solskinnsbil
BMW X3 henger- og langtursbil, solgt.

Speeder

Det finnes jo ikke elbiler til fornuftige priser for folk flest så det er jo ikke så rart de ikke setter dette som toppvalg.
Golf er ett godt eksempel, den er vel omtrend dobbelt så dyr som ren elbil i tykland?
Kjører:2021 Model 3 LR & 2021 E-208 GT - Tidligere: 2015 Zoe 22kWh/43kW

Burger

Skal ikke undervurdere at så lenge ingen i omgangskretsen har elbil og kan svare på spørsmål så er det mye uvitenhet og FUD som har fått fotfeste.

Andel spørsmål som dette har gått kraftig ned de siste to årene :

* Akselerasjonen går vel ned når batteriet ikke er fulladet?
* Oi, kan man kjøre over 80km/t med elbil?
* Takler den oppoverbakker bedre enn trailere?
* Hva gjør du når bila er 5 år og batteri til 300k må byttes?
* Smelter strømnettet om alle får elbil?
* Elbil forurenser mer, HAH!
* Jeg nekter å ta en pause på den teoretiske turen Trondheim til Oslo jeg aldri kjører! Bila skal gå tur retur!

Nå er det mer fokus på 4wd, rekkevidde i forhold til forbruk, tilhengerkrok og felles sukk over manglende destinasjons- og hurtiglading i fjellkommuner med hytter.
2021 TM3 SR+
2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf (solgt)
Stjørdal

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA