Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Gode Tesla kjøp på finn

Startet av oggy007, fredag 09. november 2018, klokken 02:17

« forrige - neste »

mthoring

Hvis man sammenligner ladehastighet mellom typiske nivåer som fra 20% - 70% så kommer ikke 85 noe bedre ut enn 75, heller tvert i mot. 85 peaker på 120kw en kort periode men trapper raskere ned og fra ca 40% soc og et godt stykke oppover så er 75 raskere. Som andre skriver så er det ikke noe å legge vekt på.
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

Klykken

Smakssak dette med setene selvsagt, men ville ikke dømt 1.gen-seter nord og ned. Jeg var av samme oppfatning som deg før jeg fikk sammenlignet. Etter å ha prøvd begge synes jeg 1.gen var bedre i og med at de ikke har disse sportsvangene i seteryggen, men første utgave av setene mangler ikke sidestøtte likevel! Eneste er at nextgen ser mye bedre og nyere ut visuelt, og er antageligvis noe som flere ser etter ved et evt kjøp av Tesla.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

jkirkebo

Sitat fra: Klykken på fredag 09. november 2018, klokken 13:07
Smakssak dette med setene selvsagt, men ville ikke dømt 1.gen-seter nord og ned. Jeg var av samme oppfatning som deg før jeg fikk sammenlignet. Etter å ha prøvd begge synes jeg 1.gen var bedre i og med at de ikke har disse sportsvangene i seteryggen, men første utgave av setene mangler ikke sidestøtte likevel! Eneste er at nextgen ser mye bedre og nyere ut visuelt, og er antageligvis noe som flere ser etter ved et evt kjøp av Tesla.

Ja, det er smak og behag. Kroppen min kan ikke fordra Nextgen-setene så personlig hadde jeg aldri kjøpt bil med disse. Setene i min gamle 2013-modell var derimot helt ok, mens de nyere premium-setene synes jeg er helt topp (ihvertfall de i X, har ikke prøvd de i S men tror de er like?).
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

oggy007

Har prøvd å sittet i en S90D 2015 modell, denne har vell de såkalte nextgen setene, og jeg syns de var veldig gode og sitte i. Har ikke prøvd de gamle setene, men skal forhøre meg med en jeg kjenner å prøvesitte i den. Han har 1 gen seter.
Har også sittet i premium seter, da jeg prøvde en P90D hos forhandler i fjord, disse var også meget gode å sitte i, så er vell ikke rart jeg er skeptisk til de gamle? :P

Når det gjelder ladehastighet så tror jeg ikke jeg kommer til og vektlegge dette i noen stor grad, da det er såpass lite forskjell...

Har øynene oppe og følger med på nye biler som blir lagt ut  :police:
Tesla Model S75D Des 2018 Deep blue Premium+FSD
Vest-Agder
Mandal

Cobos

Jeg har relativt brede skuldre og jeg har hatt ymse lånebiler med NextGen seter som jeg synes er forferdelige. Jeg får ikke hvilt ryggen og blir sittende svakt foroverlent som er meget ubehagelig på langtur. Korte under 30 min turer er greit. Jeg liker de gamle v1 setene og de nyeste premium setene. Men som andre sier dette avhenger av kroppsfasong slik at det er lurt at du og evt partner som skal kjøre bilen sjekker at setene fungerer for deres rygg, nakke, hofte og bein. Det er nemlig rimelig stor forskjell i hvordan de oppleves.
Oslo
Model S85D
Hatt Model S fra 2013

Muffinman

Samme her, nextgen sidestøttene eter seg inn i øvre del av ryggen og i midten av lårene. Bytte idrett til løping kanskje, så passer de vel om et par år  :)

jkirkebo

Sitat fra: Cobos på fredag 09. november 2018, klokken 20:30
Jeg har relativt brede skuldre og jeg har hatt ymse lånebiler med NextGen seter som jeg synes er forferdelige. Jeg får ikke hvilt ryggen og blir sittende svakt foroverlent som er meget ubehagelig på langtur. Korte under 30 min turer er greit. Jeg liker de gamle v1 setene og de nyeste premium setene. Men som andre sier dette avhenger av kroppsfasong slik at det er lurt at du og evt partner som skal kjøre bilen sjekker at setene fungerer for deres rygg, nakke, hofte og bein. Det er nemlig rimelig stor forskjell i hvordan de oppleves.

Jepp, det er akkurat samme problem jeg har med NextGen. Skulderbladene går i sidepolstringen og ryggen får ingen støtte om jeg prøver å sitte rett. 
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Kramzz

Nextgen gjør at jeg verker mellom skulderbladene etter 1 times pendling til jobb. Jeg er meget fornøyd med v1 som jeg har i min p85! Kjørte 32mil i strekk uten ubehag utover det normale med v1 setene men det har mye med kropsbygning å gjøre! Jeg er bare 173 høy  8).
Dolphin grey Model s P85 2013.
Alt utstyr utenom Sikkerhetspakken.

Skoda Enyaq IV80


Model 3 reservert 12.06.2017-kansellert


Svart E-Golf 2015 (Tatt i innbytte mot IV80)


.

overlay

Sitat fra: jkirkebo på fredag 09. november 2018, klokken 21:27
Sitat fra: Cobos på fredag 09. november 2018, klokken 20:30
Jeg har relativt brede skuldre og jeg har hatt ymse lånebiler med NextGen seter som jeg synes er forferdelige. Jeg får ikke hvilt ryggen og blir sittende svakt foroverlent som er meget ubehagelig på langtur. Korte under 30 min turer er greit. Jeg liker de gamle v1 setene og de nyeste premium setene. Men som andre sier dette avhenger av kroppsfasong slik at det er lurt at du og evt partner som skal kjøre bilen sjekker at setene fungerer for deres rygg, nakke, hofte og bein. Det er nemlig rimelig stor forskjell i hvordan de oppleves.

Jepp, det er akkurat samme problem jeg har med NextGen. Skulderbladene går i sidepolstringen og ryggen får ingen støtte om jeg prøver å sitte rett.

Samme her. Får forferdelig holding av å sitte i NextGen

oggy007

Da har jeg testet å sitte i en v1 bil, og jeg føler du sitter bedre i nextgen setene, men nå har jo ikke jeg sittet i bilen i flere timer heller..


https://www.finn.no/132072973

Har meldt litt med han, og den har ikke luftfjæring, noe jeg kanskje burde skrive som et must? Vi har hytte på fjellet, og en ganske ujevn vei opp. Men hvor høy er en bil som ikke har luft fjæring?
Tesla Model S75D Des 2018 Deep blue Premium+FSD
Vest-Agder
Mandal

cyber

Sitat fra: oggy007 på lørdag 10. november 2018, klokken 12:16
Da har jeg testet å sitte i en v1 bil, og jeg føler du sitter bedre i nextgen setene, men nå har jo ikke jeg sittet i bilen i flere timer heller..


https://www.finn.no/132072973

Har meldt litt med han, og den har ikke luftfjæring, noe jeg kanskje burde skrive som et must? Vi har hytte på fjellet, og en ganske ujevn vei opp. Men hvor høy er en bil som ikke har luft fjæring?
Er denne originalutstyrt med ulikt setedesign foran og bak ?
Pussig.

Cobos

For min del er ikke Nextgen gode på en 1 min prøvesitt så du merker det med en gang om ryggen din er feil for Nextgen vil jeg si.
Og bare så det er sagt, kjører du aktivt sitter du fast i Nextgen mens v1 setene sklir du litt rundt i tunge svinger.
Oslo
Model S85D
Hatt Model S fra 2013

Hodetelefoner

Enorme forskjeller på nextgen setene. Noen er gode. Andre er helt forferdelige. Det forklarer hvorfor noen elsker sine. Men noen ikke orker 15min i dem.

Sandvika

Sitat fra: oggy007 på lørdag 10. november 2018, klokken 12:16
Da har jeg testet å sitte i en v1 bil, og jeg føler du sitter bedre i nextgen setene, men nå har jo ikke jeg sittet i bilen i flere timer heller..


https://www.finn.no/132072973

Har meldt litt med han, og den har ikke luftfjæring, noe jeg kanskje burde skrive som et must? Vi har hytte på fjellet, og en ganske ujevn vei opp. Men hvor høy er en bil som ikke har luft fjæring?
Sikkert noen som kan korrigere meg kjapt, men mener det er +3cm / -1cm. Luft om hytteveien virkelig krever det. Eller så er jo luft notorisk til å ryke etter garantiutløp med påfølengede dyre reperasjoner.

Muffinman

Normalt var stålfjæringen 1,8cm høyere enn luft i standard (-sig over tid+at de synker sammen med last). Disse var lett å spotte når de stod parkert. Men i en periode i fjor ble det levert 75D med stål som faktisk var lavere enn luft-standard. Har man behov for bakkelklaringen og tenker å kjøpe bil med stål bør man unngå disse. Mens luftfjæringen holder konstant bakkeklaring vil jo også de "lave" 75`ene synke ytterligere sammen når de lastes med passasjerer og bagasje.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA