Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Nye Leaf bøyd skjermbreder

Startet av Kapzx, torsdag 08. november 2018, klokken 14:01

« forrige - neste »

Kapzx

Heisann!

Er det andre her som har bøyd skjermbreder på sin nye Nissan Leaf her?

Jeg har sendt "klage" til forhandler og vist til skjermbrederen som er litt bøyd. Forhandler mener dette er helt vanlig, mens jeg har sett andre leafer som har "rette linjer". Virker som forhandler prøver å unngå å sette seg inn i saken. (Har også hatt andre problemer med min nye leaf, bla knirkelyder hvor de byttet/smurte på noe som jeg ikke husker hva var også har de byttet radar da jeg fikk 3 feilmeldinger om at noe var feil).

Og lurer derfor på om det er sant at det er normalt at noen skjermbredere er litt bøyde, selv om jeg aldri har sett det på andre leafer. Har et bilde, men kanskje man ikke ser det så godt.
Nissan Leaf 2012

Larseren

Jeg har også det samme problemet, på min Leaf kan jeg "justere" dette ved å bøye/dytte slik at bakskjermen flukter med støtfanger. Støtfangeren virker noe løs så det er mulig å bevege den litt. Har ikke vært hos forhandler ennå med dette (tenkte jeg skulle kjenne på noen andre Leafer først). Har også observert rust på isofix bøylene i baksetet.

Løve


Roar Nicolaisen

Dette ser veldig likt ut som det gjorde på min Leaf utlevert i august. Det var støtfangeren bak på venstre side hvor en plastleppe var montert feil fra fabrikk og hadde brettet seg dobbelt. Forhandleren som jeg kjøpte bilen hos fikset dette mens jeg ventet ila 30 minutter.

Dudi


MrOtto

Jrg tror han mener "skjørtene" langs kanalene som skjermen går over i nederst.

Løve

Bildet er elendig, men er det en støtfanger bak og hjulbuen vi ser?

Ser uansett ut som om den var montert i Freemont.

Dudi

Jeg syns det er verre med skjøten mellom plastikk bakskjermen og karosseri-metall like under/ved baklykten. Denne skjøten på ca 5-7 cm vander opp og ned ca 1 cm når det er varmt kontra når det er kaldt. Lakken har til og med begynt å skalle av.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA