Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tazzari er tilbake

Startet av elektrolux, onsdag 07. november 2018, klokken 18:02

« forrige - neste »

elektrolux

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=132934981

Med bompenger også på elbil blomstrer markedet for behagelige bomfri kjøretøy.

Kanskje denne er et godt alternativ
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

automat

Skrekk og gru. Jeg trodde vi var ferdige med sånt skrot blant norske elbiler.
Audun Torsdalen
Styremedlem Østfold Elbilforening 2022-
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

Elmo

Sitat fra: automat på onsdag 07. november 2018, klokken 18:26
Skrekk og gru. Jeg trodde vi var ferdige med sånt skrot blant norske elbiler.
Enig  :+1: 
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

elektrolux

#3
Tvert imot.  Leser her at omsetningen går rett til værs.

http://www.demokraten.no/nyheter/gratis-bompassering-med-denne-bilen-1.2511536

Herlig navn på firmaet forresten.

Har selv stor sans for at folk følger politikerenes føringer og velger vekk store kjøretøy. Når de på toppen av det hele er elektriske, i stedet for diesel som de fleste mopedbilene er, må jo dette være vinn vinn.

Liten historie fra Stavanger 7 nov. 2018. Morgenstemning og 15 C grunnet fønvind:

Tur til lokale bakeren, forbi den nye bomringen, med Smart ED for å kjøpe ferskt brød. Samme ærend hadde tydeligvis ei dame i en Diesel Landcruiser med piggdekk.

Det jeg lurer på er om hun gjør slikt forde hu synes det er OK, eller forde hun ikke har andre muligheter? Hadde hun hatt en Tazzari, eller en Solo, eller en Kewet, eller Microlino kunne hun gått kjørt hjem med god samvittighet for fotavtrykket sitt. Meget mulig hun ikke innser at tur til butikken med en diesel 4 x 4 monstertruck på piggdekk på tørt føre i 15 graders temperatur er ukult, men med litt gangsyn hu bør kanskje føle  at signalene hun sender til omverden ikke er helt OK.

Diesel 4x4 med piggdekk kunne hun parkert utenfor bomringen til hun skal på hytta i Sirdal.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

automat

Sitat fra: elektrolux på torsdag 08. november 2018, klokken 07:47
Tvert imot.  Leser her at omsetningen går rett til værs.

http://www.demokraten.no/nyheter/gratis-bompassering-med-denne-bilen-1.2511536

Herlig navn på firmaet forresten.

Har selv stor sans for at folk følger politikerenes føringer og velger vekk store kjøretøy. Når de på toppen av det hele er elektriske, i stedet for diesel som de fleste mopedbilene er, må jo dette være vinn vinn.


Man kjøper ikke denne for å spare penger ihvertfall. De skal jo ha 165kkr ++ for den. For den summen kan man kjøpe en pent brukt trilling eller en litt mer brukt Leaf, og fortsatt ha titusenvis av kroner igjen til bompenger.

Og man slipper å kjøre rundt i en bil som ikke har krav til kollisjonssikkerhet, toppfart på 90km/t, mangler hurtiglading, oppgir rekkevidde ved 50km/t, og som vel har et noe frynsete rykte når det gjelder driftsikkerhet.

Man skal være temmelig fanatisk bompengemotstander før man syns dette er en god deal.
Audun Torsdalen
Styremedlem Østfold Elbilforening 2022-
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

goggo

Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

elektrolux

#6
Har brukt utrolig mye penger for å beholde bevegelsesfriheten.

At det er mulig å kombinere bomnekt med nye og spennende ( selv i lovlig hastighet ) kjøreopplevelser ser jeg på som en ren bonus.

Er ikke helt på kondomdrakt og elsykkel nivå for å slippe bom enda..

Bruker heller 160 000 kr på et L1-7-e kjøretøy enn 16 000 kr på bom for å si det slik. ;)

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Elmo

#7
Håper de har blitt bedre på byggkvalitet da.
Problemet med forrige Tazzari Zz var jo ikke bare at de verken tålte Norsk kulde (BMS taklet ikke det) eller Norsk slapseføre (dårlig beskyttet elektronikk og motor). De sleit jo til og med ut hjulslagerene på bare 20-30.000 km.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA