Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Storkunderabatt

Startet av Prebs, onsdag 07. november 2018, klokken 10:41

« forrige - neste »

teslanor

Sitat fra: Stikkkontakt på mandag 17. desember 2018, klokken 21:27
Noen som har fått rabatt uten å være storkunde?
Lurer på det samme! Prøvd å få individuell rabatt på introduksjonsmodellene - så langt uten hell... Og fortsatt ikke signert kontrakt (med reservasjonsnr. på 800-tallet)

Kåre Knatten

Rabatt er vel egentlig en uting, da er vel prisene for høye i utgangspunktet (noe de vel egentlig er). For at noen skal få rabatt, må andre betale formye.

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Leafy på tirsdag 11. desember 2018, klokken 09:24
Sitat fra: Stikkkontakt på tirsdag 11. desember 2018, klokken 08:27
Sitat fra: chiller på tirsdag 11. desember 2018, klokken 01:26
Sitat fra: Leafy på mandag 10. desember 2018, klokken 22:30
Sitat fra: Tellus på mandag 10. desember 2018, klokken 22:09
Nå trengs det skikkelig småkunderabatt for å tømme det enorme lageret av e-tron som er tiltenkt Norge.

Neida, de kommer til å selge alt de klarer å få tak i... Hva er alternativet for de som skal ha bil med hengerfeste og ikke orker Tesla (servicetider, delemangel, 20 - 30.000 TM3 som skal inn i Supercharger nettverket og som muligens gjør til at servicesenterne kollapser).
Husk at e-tron skal sloss med TM3 på CCS-laderne også da...

TM3 har vel så lang rekkevidde at den blir et sjeldent syn på hurtiglader.

Du tuller nå? Med topografien og de varierende føreforholdene, samt en haug av uerfarne elbileiere og ulike kjøremønstre som folk har vil det bli svært mange TM3 på SuC. Å tro noe annet er i beste fall naivt.

Litt off-topic, men tror jo veldig mange prioriterer Teslas ladere først
Du kan ikke vise dette vedlegget.  Du kan ikke vise dette vedlegget.
Tesla Model Y                         2021-

Chimp

#93
Fortsetter offtopic:
For mange audi-velgere er ikke Tesla et alternativ, av flere grunner enn bare lang servicetid:
-Tesla er for dominerende i bybildet. Det har blitt allemannseie og mange velger den bort av den grunn.
-Tesla MS og M3 er ikke SUV som audi e tron quattro, det er en annen sjanger og kundegruppe.
-Hurtigladere så kommer Ionity, men "skremmende" nok er det få som er gjennomtenkte på dette med lading. Jeg har oppfattet flere steder at folk blir overrasket over at det tar 2 timer å hurtiglade på en 50kw-stasjon. Eller at det vil være kø på disse. Det er nok langt ned på check-listen til folk, kanskje etter det berømte hengerfestet man bruker en gang i året.
-Få som kjøper elbil for å hurtiglade. Antar at det holder med hjemmelading og hurtigladingen trengs kun på veldig langtur.

SÅ tilbake til topic :)


ToWalkOrDrive

Sitat fra: Chimp på onsdag 19. desember 2018, klokken 14:02
Fortsetter offtopic:
For mange audi-velgere er ikke Tesla et alternativ, av flere grunner enn bare lang servicetid:
-Tesla er for dominerende i bybildet. Det har blitt allemannseie og mange velger den bort av den grunn.
-Tesla MS og M3 er ikke SUV som audi e tron quattro, det er en annen sjanger og kundegruppe.
-Hurtigladere så kommer Ionity, men "skremmende" nok er det få som er gjennomtenkte på dette med lading. Jeg har oppfattet flere steder at folk blir overrasket over at det tar 2 timer å hurtiglade på en 50kw-stasjon. Eller at det vil være kø på disse. Det er nok langt ned på check-listen til folk, kanskje etter det berømte hengerfestet man bruker en gang i året.
-Få som kjøper elbil for å hurtiglade. Antar at det holder med hjemmelading og hurtigladingen trengs kun på veldig langtur.

SÅ tilbake til topic :)

PS: de kartene jeg la inn var et svar til han som tenkte at Ionity ville bli overfylt av Tesla Model 3-eiere, for å vise at de sannsynligvis vil finne Tesla-ladestasjoner de først og fremst vil lade på. Men ditt svar var gjerne ikke i forbindelse med det off topic topic'en, men et off topic off topic topic  :D
Tesla Model Y                         2021-

Chimp


Blade Runner

Jeg legger ut selvskudd til alle off-topics her på forumet.  :police:
Dere er mangler en hver form for disiplin. Rottegift i julegrøten er vel eneste utvei!

Øyvind.h

Sitat fra: Leafy på fredag 14. desember 2018, klokken 22:59
Sitat fra: Lappsokk på fredag 14. desember 2018, klokken 19:08
jeg har blitt oppringt og han informerte om storkunderabatt på 1,5%.
Er det fler som har fått den beskjeden eller er det noe han tar ut av lufta for å selge?

Jeg fikk det samme da jeg bestilte e-tron denne uken. 1,5%...
Hvilke rabatter gis normalt på suv til 8-900.000 hos Møller? Regner de av bilens pris med eller uten avgifter?
1,5% hørtes litt brannslukking ut. Dvs de gir uten å egentlig gi noe.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Espen W

#98
Sitat
Hvilke rabatter gis normalt på suv til 8-900.000 hos Møller? Regner de av bilens pris med eller uten avgifter?
1,5% hørtes litt brannslukking ut. Dvs de gir uten å egentlig gi noe.

Mener det var ca. 7% der jeg jobbet før.
Beregnet på pris uten avgifter.

Imagine

#99
Husk at rabatt på f eks en Audi Q5 gjerne er inntil 8-10%, men da på bil uten avgift, så legges avgiften på. Så rabatten blir gjerne maks 50.000 likevel.

Men det skal sies at jeg har 7% på e-golf. Og 10% på Q7. Egolf er nok priset ganske høyt i sitt segment. Og merkelig nok tror jeg faktisk marginene er dårligere på e-tron enn på en Q7.

Øyvind.h

#100
Rabattene sitter i hvert fall mye løsere på Q7.
Mener jeg leste Etron begynner på 580.000 uten avgifter i Canada, men har ikke sjekket spec.
Rabatten kommer vel uansett i tillegg til pakkerabatter?
Sist jeg kjøpte noe fra VAG var det en Passat til veiledende 400k. Tror jeg fikk ca 50k avslag på veilede.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

teslanor

Sitat fra: teslanor på onsdag 19. desember 2018, klokken 01:29
Sitat fra: Stikkkontakt på mandag 17. desember 2018, klokken 21:27
Noen som har fått rabatt uten å være storkunde?
Lurer på det samme! Prøvd å få individuell rabatt på introduksjonsmodellene - så langt uten hell... Og fortsatt ikke signert kontrakt (med reservasjonsnr. på 800-tallet)
MEN: Er det noen som har fått rabatt uten å være storkunde/ha storkunderabattene?
OG: Hvilke firmaer/institusjoner er det som har slike storkundeavtaler med Møllergruppen?

Lappsokk

Nå som bestillinger er mulig vil jeg vekke denne tråden til live igjen, noen som har fått føringer for rabatter? Enten storkunde eller oss "vanlige" dødlige.

Blade Runner

Rabattene ligger i området 2-4% avhengig av avtale som arbeidsgiver har med Møller, som igjen er et resultat av antall biler i uttak.


Pneg

Får 4% i mitt tilfelle i følge selger
E-tron Fast Track (Solgt)
E-tron Advaced Sport 2020
2018 Leaf til salgs

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA