Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvilken lader for 2fas lading på 230V IT

Startet av SteffenDiesel, tirsdag 06. november 2018, klokken 23:59

« forrige - neste »

SteffenDiesel

Vi får vår nye eGolf om 2 uker og skal gjøre klart hjemmelading. Den aktuelle eGolf kan lade med 7,2kW på L1 og L2 2-fas lading.

Da vil jeg ikke ha en veggboks på 32A enfas når e-golfen kan lade maks 3,6kW på en fase.

Nå har vi bare 230V IT inn til huset, Hvilken veggboks kan jeg bruke for tilkobling L1-L2-L3 på L1-L2-N i kontakten for å utnytte 3-faslading på 230V IT?
Noen som har erfaring med dette?

Hilsen Steffen



jkirkebo

Sitat fra: SteffenDiesel på tirsdag 06. november 2018, klokken 23:59
Vi får vår nye eGolf om 2 uker og skal gjøre klart hjemmelading. Den aktuelle eGolf kan lade med 7,2kW på L1 og L2 2-fas lading.

Da vil jeg ikke ha en veggboks på 32A enfas når e-golfen kan lade maks 3,6kW på en fase.

Nå har vi bare 230V IT inn til huset, Hvilken veggboks kan jeg bruke for tilkobling L1-L2-L3 på L1-L2-N i kontakten for å utnytte 3-faslading på 230V IT?
Noen som har erfaring med dette?

Hilsen Steffen

I prinsippet vil stort sett alle 3-fase ladestasjoner fungere med 2-fase lading av eGolf.

For eksempel EcoLite, som jeg selger: http://www.ladespesialisten.no/index.php/ladestasjoner

Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

elektrolux

Obs på 11 kW versjoner som dermed ikke er dimensjonert for 28A returstrøm.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Amatøren

Sitat fra: SteffenDiesel på tirsdag 06. november 2018, klokken 23:59
Da vil jeg ikke ha en veggboks på 32A enfas når e-golfen kan lade maks 3,6kW på en fase.

?

Vi lader e-Golf på 32 A enfase.

Må bare passe på at det er 32 A kabel.

Med første e-Golfen fikk vi med 20 A kabel. Noe jeg bemerket ovenfor Møller og startet nok ballen med utbytting til 32 A kabel. I hvert fall det selger sa da vi hentet e-Golf nummer to. Da var 32 A kabel med ved utlevering.

Testet også forskjellen mellom 20 og 32 A kabel.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

SteffenDiesel

Sitat fra: jkirkebo på onsdag 07. november 2018, klokken 01:02
Sitat fra: SteffenDiesel på tirsdag 06. november 2018, klokken 23:59
Vi får vår nye eGolf om 2 uker og skal gjøre klart hjemmelading. Den aktuelle eGolf kan lade med 7,2kW på L1 og L2 2-fas lading.

Da vil jeg ikke ha en veggboks på 32A enfas når e-golfen kan lade maks 3,6kW på en fase.

Nå har vi bare 230V IT inn til huset, Hvilken veggboks kan jeg bruke for tilkobling L1-L2-L3 på L1-L2-N i kontakten for å utnytte 3-faslading på 230V IT?
Noen som har erfaring med dette?

Hilsen Steffen

I prinsippet vil stort sett alle 3-fase ladestasjoner fungere med 2-fase lading av eGolf.

For eksempel EcoLite, som jeg selger: http://www.ladespesialisten.no/index.php/ladestasjoner

Hei, takk for info. Har du for ecoliten istedenfor innkobling av fast mostand for fast reduksjon av ladestrøm en mulighet til å styre ned ladestrømmen nå man kommer oppimot maks strøm på hovedsikring (OV) tilsvarende det som er igjen av inntaket? Altså at hus og varme er prioritert og lading av elbil reduseres når det brukes mye strøm i huset med en målekrets på OV?


SteffenDiesel

Sitat fra: Amatøren på onsdag 07. november 2018, klokken 07:50
Sitat fra: SteffenDiesel på tirsdag 06. november 2018, klokken 23:59
Da vil jeg ikke ha en veggboks på 32A enfas når e-golfen kan lade maks 3,6kW på en fase.

?

Vi lader e-Golf på 32 A enfase.

Må bare passe på at det er 32 A kabel.

Med første e-Golfen fikk vi med 20 A kabel. Noe jeg bemerket ovenfor Møller og startet nok ballen med utbytting til 32 A kabel. I hvert fall det selger sa da vi hentet e-Golf nummer to. Da var 32 A kabel med ved utlevering.

Testet også forskjellen mellom 20 og 32 A kabel.

ok, takk. Litt usikker nå hvilken kabel som er med. Har kjøpt golfen i Tyskland. Men samtidig er jeg ikke venn av stor last på 32A på en fase, det blir fort skjev fordeling i nettet og inntaket. Da Golfen har mulighet til å fordele på flere faser blir det 3fas. (Har tom lagt 3fase til kjøkkenet og fordelt platetopp /  stekeovn på 3fasene. :-) )

jkirkebo

Sitat fra: SteffenDiesel på tirsdag 13. november 2018, klokken 09:36
Sitat fra: jkirkebo på onsdag 07. november 2018, klokken 01:02
Sitat fra: SteffenDiesel på tirsdag 06. november 2018, klokken 23:59
Vi får vår nye eGolf om 2 uker og skal gjøre klart hjemmelading. Den aktuelle eGolf kan lade med 7,2kW på L1 og L2 2-fas lading.

Da vil jeg ikke ha en veggboks på 32A enfas når e-golfen kan lade maks 3,6kW på en fase.

Nå har vi bare 230V IT inn til huset, Hvilken veggboks kan jeg bruke for tilkobling L1-L2-L3 på L1-L2-N i kontakten for å utnytte 3-faslading på 230V IT?
Noen som har erfaring med dette?

Hilsen Steffen

I prinsippet vil stort sett alle 3-fase ladestasjoner fungere med 2-fase lading av eGolf.

For eksempel EcoLite, som jeg selger: http://www.ladespesialisten.no/index.php/ladestasjoner

Hei, takk for info. Har du for ecoliten istedenfor innkobling av fast mostand for fast reduksjon av ladestrøm en mulighet til å styre ned ladestrømmen nå man kommer oppimot maks strøm på hovedsikring (OV) tilsvarende det som er igjen av inntaket? Altså at hus og varme er prioritert og lading av elbil reduseres når det brukes mye strøm i huset med en målekrets på OV?

Motstand brukes ikke lengre, nå justeres de på dip-switch. Dvs. motstand kan brukes om man ønsker.

Det er ingen lastbalansering mot hovedsikring nei.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Erik Ola Ulvestad

----------------------------------------------------------------------------------------------------
Privat: Interesse for ladesystemer.  2017 Leaf 30 kWh
Jobb: Malthe Winje Automasjon AS #saia #gewiss #joinon
#eltako #softing #helmholz #iconics #besen #keba

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA