Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Slutt på min i3 epoke

Startet av haggen, tirsdag 06. november 2018, klokken 23:09

« forrige - neste »

Trond.m

Har aldri kjørt en i-Rex og det er mulig at den er stillegående inni. Den var genial men dessverre for dyr da den ble lansert. Men jeg er sikker på at det (desverre) er en riktig beslutning å ikke tilby den i Europa. i3 er ikke bygget som en bil for langtur eller høy fart på europeiske motorveier og 120 Ah gir tilstrekkelig rekkevidde for det bruksområdet den er utviklet for.

haggen

Sitat fra: 1000kwh på torsdag 08. november 2018, klokken 12:27
Sitat fra: elektrolux på onsdag 07. november 2018, klokken 16:25
En kan få ganske lekre dieselbiler og en solid pott penger til overs i stedet for å velge kostbar langrekkevidde elbil.

Nå som den psykologisk viktige fordelen med null bom for elbiler (snart) er historie vil nok flere og flere tenke slik.
Har du tatt med stadige strengere reguleringer for dieselbiler i denne analysen?

Du kan få en lekker dieselbil, men jeg hadde ikke brukt mye penger på en sånn en.. Hvis vi snakker dieselbil til 400000-600000 så går du på en kraftig smell uansett.
Ikke rette plassen å ta denne diskusjonen, men hvilke stadig strengere reguleringer tenker du på? Jeg har hørt om noen få tiltak, hvor samtlige har unntak for EURO6 motorer. V60 hybrid slipper ut 24.6 mg Nox ( 60 er grensen for bensinbiler), kjører 45-50 km på ren elektrisk vinter som sommer og bruker under 0,5 på langkjøring. Jeg stoler på at fakta og ikke dine følelser for dieselbiler blir avgjørende for eventuelle reguleringer fremover, og da står denne bilen seg bra sammenlignet med det meste av fosilbiler iallefall. Ettter min mening er elbil fortsatt pioner virksomhet, og kommer til å se store endringer kommende år både pga teknologi skifte og problem med ladde muligheter på tur. Så hvor det er størst økonomisk risiko er ett åpent spørsmål.

Bmw i3 2014-2017
Volvo V60 plinn hybrid 2017-2020
Mercedes EQC AMG Edittion Juni 2021

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA