Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Noen som har en Type2 ladekabel å låne meg i Lier/Asker/Drammmen?

Startet av corrosive, tirsdag 06. november 2018, klokken 21:02

« forrige - neste »

corrosive

Hei folkens.

Etter å ha fått min egen VW e-UP kondemnert etter et trafikkuhell, har jeg nå en Audi A3 e-tron leiebil fra Avis på lån i en måned. Jeg trodde først det var en spøk da mannen bak kassa hos Avis Albjerk sa at det ikke medfulgte ladekabel i plugin-hybrid leiebilene, men dessverre så det ut som han var dønn seriøs. Dette var visstnok et tiltak som Avis på Albjerk hadde iverksatt da dem var plaget med tyveri av disse. Selv syns jeg at dette bør kunne vært løst med et depositum, men mannen bak kassen kunne ikke hjelpe meg.

Syns det er kynisk av Avis å tvinge kunder til å betale dyrt forbruk og at dem selv leaser bilene for en billig penge pga avgiftslette på en «miljøvennlig» portefølje av leiebiler...

Finnes det noen snille folk i Lier/Asker/Drammens-området som kunne tenkt seg å låne oss en Type2 ladekabel med standard lengde frem til vi får vår Nissan Leaf 2018 andre uka i Desember?

Setter umåtelig stor pris på hjelp!

Osloensis

Har dessverre ingen type 2 selv. Men bilen dere får i desember skal jo også ha type 2, kan dere spørre importør om å få deponere på ladekabel før bilen kommer? Evt kjøpe inn en ekstra i forkant - det kan alltids være greit å ha en i reserve i fremtiden også. De ligger ute på finn fra ca 1.000 kr.
Nissan e-NV200 Evalia 2015 (overtatt okt 2017)

corrosive

Sitat fra: Osloensis på tirsdag 06. november 2018, klokken 21:30
Har dessverre ingen type 2 selv. Men bilen dere får i desember skal jo også ha type 2, kan dere spørre importør om å få deponere på ladekabel før bilen kommer? Evt kjøpe inn en ekstra i forkant - det kan alltids være greit å ha en i reserve i fremtiden også. De ligger ute på finn fra ca 1.000 kr.

Jeg spurte om dette hos leverandøren, men det høres ikke ut som om dem var keen på det..   ::)

corrosive

Jeg kompenserer gjerne med en god flaske vin om noen kunne tenkt seg å hjelpe oss  :)

Ingeniøren

#4
Du kunne jo foreslå en pris for leie ?

Forstår godt at folk ikke vil låne bort kabel til en fremmed gratis og kanskje få en godt brukt og skitten tilbake, hvis de ser mer til mannen og kabelen da....

Personlig har jeg kabel som jeg sjelden bruker, men tanken på å ikke ha den med i bilen og i stedet låne bort gratis til en jeg ikke kjenner frister ikke særlig  :)

Edit: I fall en rødvin til rundt 500 kunne kanskje lokke noen - ikke meg  :D
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

corrosive

Sitat fra: Ingeniøren på torsdag 08. november 2018, klokken 06:48
Du kunne jo foreslå en pris for leie ?
Jeg har sett like tråder tidligere hvor hjelpsomme forummedlemmer har hjulpet andre, uten noen form for kompensasjon. Basert på godvilje og kameratskap, så tenkte det bar verdt å prøve.

elektrolux

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

nofuelno

Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 -  Maranello

Trekkoppbil


alda

-Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå" - solgt 03/20
-Tesla Model S75D 2016 (20.09) - "Big Blue"(S60D til
  28.04.21) - solgt 06/22
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"
-BMW i4 M50 2022 (17.06)

Elmo

Jeg forstår ikke helt hvorfor du ikke kan ta ut / låne kabelen i den kondemnerte eUp'n ??
Men send meg en PM hvis ikke har fått en løsning, så skal du få låne fra min eUp.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Ingeniøren

2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Ingeniøren

2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

nofuelno

Vi tar ikke noe for å låne ut en brukt ladekabel en måneds tid ;)

Ekstraservice, det er nofuel.no det !
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 -  Maranello

corrosive

Sitat fra: Trekkoppbil på fredag 09. november 2018, klokken 06:01
Er det ikke mulig å bruke kablene fra e-up?
Dem leverte jeg inn med bilen som skulle "kondemneres". Dette var på sjekklisten ettersom den sannsynligvis blir vraksolgt :(

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA