Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Import leaf 2018

Startet av Joggamann, tirsdag 06. november 2018, klokken 10:08

« forrige - neste »

Joggamann

Hei,

Har kommet over denne på Finn, har alt utstyr ifølge selger. Til og med pro park, men er en import bil.

Hva skiller denne fra 'norsk' bil? Er det varmeteppe over batteri som feks min import 2011 leaf ikke har?

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=133329048

Løve

Språk i manual, språk på display (norsk/engelsk er ofte tilgjengelig) mangler nok tilkobling til mobilnett for bruk av app. Sjekk opp dette med forhandler før eventuelt kjøp. Sjekk og at det følger med varseltrekant.

hemi

Husk at du som privatperson når du selger brukt ofte må gå kraftig ned i pris, vs norsk

Rav4_EV

Du tenker sikkert på bil via hovedimportør. Det er en stund siden vi produserte biler i Norge. Alt er import. Skjønner ikke hvorfor man skal gå kraftig ned i pris når den selges senere dersom det er en parallelimport. Bilene kommer fra den samme fabrikken og når de er 5 år gamle er det ikke engang garanti som skiller dem.
22' X Plaid
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion

MrOtto

Import fra USA, ingen garanti gjelder for batteriet. Du får kanskje garanti ellers på bilen tilsvarende hva som tilbys i USA. Du får ikke særegen nybilgaranti som tilbys i det norske markedet ved import av europisk bil.

Løve

Det står jo annonsen at den er europeisk?

Joggamann

Takk for svar.

Ja, dette er Europeiske modeller det er snakk om. Ligger flere ute på Finn og for meg virker disse som bra kjøp. De fleste ligger på 315-330 mot 350 for 'norske' utgaver.

Antar at disse modellene er lik en 'norsk' variant?

Løve

Sitat fra: Joggamann på fredag 09. november 2018, klokken 20:52
Takk for svar.

Ja, dette er Europeiske modeller det er snakk om. Ligger flere ute på Finn og for meg virker disse som bra kjøp. De fleste ligger på 315-330 mot 350 for 'norske' utgaver.

Antar at disse modellene er lik en 'norsk' variant?

Ja, bortsett fra de tingene jeg nevnte. Spør hvilket marked den er ment for. Min er laget for Frankrike så derfor er manualen på fransk... Fikk heldigvis valgt Norsk i menysystemet.

Joggamann

Fikk svar at app skulle funke og at norsk meny var på bilen.

Såvidt jeg kan se har jo disse nøyaktig samme garanti og utstyr som 'norsk' bil bare billigere.

Vurderer disse sterkt

Joggamann

En ting jeg ser er litt forskjellig på ulike leaf er at noen har eco knappen til venstre for rattet hvor en setter på rattvarmen, mens andre har den ved girspaken.

Hva indikerer dette?

Roar Nicolaisen

Sitat fra: Joggamann på lørdag 10. november 2018, klokken 20:19
En ting jeg ser er litt forskjellig på ulike leaf er at noen har eco knappen til venstre for rattet hvor en setter på rattvarmen, mens andre har den ved girspaken.

Hva indikerer dette?

Det er de bilene som har Propilot Park (parkeringsassistent) som har Eco på venstre side. Knappen for Propilot Park har tatt over plassen til Eco i midtkonsollen.

Løve

Sitat fra: Joggamann på lørdag 10. november 2018, klokken 17:05
Fikk svar at app skulle funke og at norsk meny var på bilen.

Såvidt jeg kan se har jo disse nøyaktig samme garanti og utstyr som 'norsk' bil bare billigere.

Vurderer disse sterkt

MrOtto

Garantien din er den samme som følger bilen i landet den er solgt i og kan være ulik det Nissan tilbyr biler solgt i Norge. Du får ikke reklamasjonsrett etter norsk lovgivning.

Joggamann

Sitat fra: Løve på lørdag 10. november 2018, klokken 23:03
Sitat fra: Joggamann på lørdag 10. november 2018, klokken 17:05
Fikk svar at app skulle funke og at norsk meny var på bilen.

Såvidt jeg kan se har jo disse nøyaktig samme garanti og utstyr som 'norsk' bil bare billigere.

Vurderer disse sterkt

Joggamann

Sitat fra: MrOtto på søndag 11. november 2018, klokken 09:29
Garantien din er den samme som følger bilen i landet den er solgt i og kan være ulik det Nissan tilbyr biler solgt i Norge. Du får ikke reklamasjonsrett etter norsk lovgivning.

Tar en tlf til Nissan imorgen for å bekrefte.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA