Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Import Kona,hva må man passe på?

Startet av borge, mandag 05. november 2018, klokken 21:00

« forrige - neste »

Trekkoppbil

I Norge kan det koste en formue å kjøpe vinterhjul sammen med en ny Kona. Kjøper man hos dekkforhandler, så får man moms og gjerne kina-felger, og man må gjerne betale masse for tpms.
I Tyskland selger man variantene Trend 100 eller 150kw, Style 100 eller 150kw og Premium 150kw, men det sies ikke noe om batteristørrelsene på de ulike modellene.

tolapet

En må selvfølgelig sjekke at bilen har det utstyr og de spesifikasjoner en ønsker
Jeg sjekket en tilfeldig annonse på Mobile.de, og der var beskrevet; batterie 64kW
Jeg ville ikke kjøpt tyske vinterdekk, de er mye dårligere m.h.t. veigrep, felger ok.

Limodriver

Sitat fra: tolapet på torsdag 08. november 2018, klokken 00:11
Jeg ville ikke kjøpt tyske vinterdekk, de er mye dårligere m.h.t. veigrep, felger ok.

Vi har nok blitt offer for dekkbransjens skremselspropaganda. Jeg har selv kjørt med "tyske" vinterdekk i ca 15 år. For de veiene vi kjører på i byområder vil det for de fleste være bedre med "tyske" vinterdekk enn "nordiske". De "tyske" vinterdekkene er bedre på tørr og våt vei som for svært mange utgjør det aller meste av kjøringen. Videre fungerer de svært godt på snødekket vei, men er noe dårligere på is.

Med andre ord bedre på de fleste forhold, gode på snø og dårlige på is som en kjører svært lite på. Da vil det uansett være fornuftig å ta det med ro.

Cral

Sitat fra: Trekkoppbil på onsdag 07. november 2018, klokken 22:51
I Tyskland selger man variantene Trend 100 eller 150kw, Style 100 eller 150kw og Premium 150kw, men det sies ikke noe om batteristørrelsene på de ulike modellene.

100kw motor er vel liten batteripakke og 150kw motor er vel stor batteripakke?
~Cral

Elbil historikk
2017 FL E-Golf
2015 Kia Soul 27kWt
2019 Kia eNiro
2019 Kia eNiro
2021 Polestar 2

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA