Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ionity ladeplasser - kun tre stk. under bygging i sør-Norge??

Startet av My2cents, mandag 05. november 2018, klokken 14:01

« forrige - neste »

My2cents

Er det noen som vet noe mer om ladeplasser i sør-Norge som skal bygges snart? P.t. står det kun tre stk. under bygging i hele sør-Norge og ingen av disse er mellom Bergen/Haugesund over fjellet til Oslo.....og da faller E-Tron igjennom kontra f.eks. Tesla og deres SC opplegg. For å lade på GK eller Fortum hurtiglader vil vel ta en evighet regner jeg med, la oss si fra 20-80%?

ELbilist1

Jeg er også itvil om det blir Audi eller Tesla, men litt inside info om IONITY..
- har en kamerat som jobber med installasjon av laderne, di arbeider med 3 stk og har kontrakt på 3 til, DVs 6 stk, som skal være i drift før påske-19...
- Videre utover dette vet jeg ikke, men jeg synes også at SC systemet til Tesla er helt rått i forhold ja....

har mest lyst til å holde an litt til for å se rekkevidde / forbruk og priser på Audien :)

Mvh: Sørlending i spenning.
:) Ren nytelse, hvær dag!

Pingle

https://ionity.eu/en/where-and-how.html
Ser ut som det er fem som er under konstruksjon i Norge nå (Dombås, Gol, Sandefjord, Sira og Lillesand), så da bør det være minst et firma mer enn det til kameraten din.
Søta bror har to under konstruksjon (Malmø og E14 vest for Østersund); Danmark har en, og to under konstruksjon.
Øvrige som skal bygges innen 2019 dekker greit til fra Oslo til Lofoten, Bergen eller Kristiansand, mens det er tynt på Vestlandet:
https://insideevs.com/ionity-ultra-fast-charging-network-maps-out-planned-stations/

Uansett er det et merkelig prinsipp at det skal være færre ladere enn bensinpumper, all den tid det går lengre tid å fylle elektrisk enn fossilt, nesten uansett ladehastighet.
Audi e-tron 55, kjøpt 05 2020

Orbit

Se egen tråd om Ionity i Norge.

Utover de fem som allerede er nevnt, så er det ytterligere tre norske lokasjoner hvor utbygging er allerede er godkjent: Lura, Dal og Rygge
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

zbk

2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

jkirkebo

Sitat fra: My2cents på mandag 05. november 2018, klokken 14:01
Er det noen som vet noe mer om ladeplasser i sør-Norge som skal bygges snart? P.t. står det kun tre stk. under bygging i hele sør-Norge og ingen av disse er mellom Bergen/Haugesund over fjellet til Oslo.....og da faller E-Tron igjennom kontra f.eks. Tesla og deres SC opplegg. For å lade på GK eller Fortum hurtiglader vil vel ta en evighet regner jeg med, la oss si fra 20-80%?

Ta en middag mens du venter ;) Jeg lader ofte Teslaen på CHAdeMO, det tar litt over en time fra 20% til 80%. God spisepause det, rekker til og med dessert ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Amatøren

Alternativt dobesøk før og etter maten.

Slikt kan ta litt tid med en hel familie på 4-5 personer.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

ebbrey

Laderene i "Sandefjord" havner på Circle k ringdalsskogen. (Mellom Sandefjord og Larvik) iflg info idag er det Cirkle K som ionity skal på utvalgte plasser
11/2013 - 2018 Modell S
Bestillt Enyaq Sportline 80X alt unntatt bagasjeromspakke og Canton

My2cents

Sitat fra: ebbrey på mandag 05. november 2018, klokken 20:04
Laderene i "Sandefjord" havner på Circle k ringdalsskogen. (Mellom Sandefjord og Larvik) iflg info idag er det Cirkle K som ionity skal på utvalgte plasser

Mellom Odda og Geilo f.eks. er det ikke en eneste Cirkle K.....Odda sin Cirkle K har veldig liten plass og tviler på at han Haldor UTNE kjører inn noen ladere på Essoen sin i Utne ;-)

Pingle

Sitat fra: ebbrey på mandag 05. november 2018, klokken 20:04
Laderene i "Sandefjord" havner på Circle k ringdalsskogen. (Mellom Sandefjord og Larvik) iflg info idag er det Cirkle K som ionity skal på utvalgte plasser
Ringdalsskogen sa meg fint lite, så jeg tok det litt større stedet som var nærmest.

Uansett tenker jeg det er greit at noen som først og fremst tjener penger på "veimat" står for ladeutbyggingen. Elbilister bør være ideelle kunder for dem, siden de trenger lengre tid på å fylle enn fossilbilistene. At CirkcleK pleier å drive opp prisene på fossilt drivstoff kan vi unnskylde hvis ionity holder prisene nede på strømmen.
Audi e-tron 55, kjøpt 05 2020

Amatøren

Sitat fra: Pingle på tirsdag 06. november 2018, klokken 11:44
At CirkcleK pleier å drive opp prisene på fossilt drivstoff kan vi unnskylde hvis ionity holder prisene nede på strømmen.

Det er jo ikke sikkert at det blir Circle K som driver opp prisene på fossilt drivstoff på sikt.

Man kan få det slik at når det blir avgifter på elbiler og man vil unngå stopp i salget, så setter myndighetene opp avgiftene på fossilt drivstoff noe veldig for å unngå stopp i utfasing av fossilbiler.

Ikke ønskelig da vi er avhengig av et dieseldyr av en HC bil.

Sitat fra: Profil errorVW e-up! 09.2017 - Puffen
VW e-Golf 08.2018 - Lynet
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
---------------------------------------------------------
Bestilt VW e-Golf (11.2018?)
Reservert Audi e-tron (XX.2019?)
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Tellus

Skulle ikke Ionity laderen på sørlandet åpne i oktober ? Noen som vet status der ?

Vegar Beider


daktari

Status på Ringsalsskogen endret på kartet, noen som har sjekket?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Sjøhyene

En elbil blir ikke en fullverdig bil uten et skikkelig ladenettverk. Får håpe ionity bygges ut massivt ila det neste året, eventuelt at de kjøper seg inn i tesla sitt nettverk. (lite trolig vel)
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA