Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Regen stopper plutselig

Startet av Joltus, mandag 05. november 2018, klokken 10:18

« forrige - neste »

Joltus

Så hvilke dekk må slites mest for å få dette fortest i orden?

Må eg spinne eller må eg ta handbrekk sladd?

kTesla

Har merket det samme at bilen slipper regen der bilen "seiler" i en brøkdel av ett sekund, før den bremser videre med mekaniske bremser uten regen. Etter å ha lest her føler eg meg sikker på at det oppsto etter dekkskift. Har hatt dette i noen uker no uten å ha tatt meg tid til å kontakte forhandler. For ca en uke siden begynte den å komme seg til hektene igjen. Og regen virker å normalisere seg. Tenker, som flere har konkludert med, at dette muligens skyldes gummiblandingen i vinterdekkene. Har helt nye Nokian R3. Har ikke endret lufttrykket heller, det ligger på ca 2,9 bar i alle fire. Kjører så og si alltid i e-pedal så det har vært litt frustrende, men satser på at det snart er 100% tilbake til normalen.

MrOtto

E-pedalen har alltid i landeveishastigheter seilet en stund før den starter kraftigere regen/bremsing. I by gjør den ikke det. Etter at jeg la om til vinterhjul, Continental, har jeg ikke merket noe til endringer i hvordan regen og e-pedal oppfører seg.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA