Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

I-Pace : Feil, mangler og workarounds

Startet av Tellus, søndag 04. november 2018, klokken 20:54

« forrige - neste »

Macbook

Fikk følgende feilmelding : "Elektrisk feil registrert, vennligst stans bilen sakte".  Bilen ble hentet av Viking og sendt til Autostrada. Vet ikke hva feilen er så kan komme tilbake med det. Men utrolig service og fikk leiebil med en gang.

Macbook

Oppdatering, etter snart to uker, de vet fortsatt ikke hva feilen er, noen andre som har hørt om eller vært borti denne feilen ?

Tellus

Vi har savnet og etterlyst mulighet til å stoppe lading ved f.eks. 80%. Nå viser det seg at dette ligger klart. Ikke bare i API'et, men også som en (foreløpig) ikke tilgjengelig side i appen.

Fra følgende uk tråd:
https://www.ipaceforums.co.uk/viewtopic.php?f=8&t=732&start=40


xref

Stemmer det. Er jeg som fant det. JLR har nok gjort klar funksjonaliteten både på server-siden og i appen men tipper bilen trenger en oppdatering før det faktisk funker. Sjekk Gitter for mer info
S70D VIN: 87XXX levert i slutten av Juli

Tellus

En gladmelding:
Har endelig fått til åpningen av bakluken ved hjelp av foten på en skikkelig måte.
Har slitt med en suksessrate på maks 1 av 5. Sluttet å bruke den og glemte bort hele greia.
For litt siden leste jeg et tips fra enn som mente at teknikken var alfa-omega. Og han hadde helt rett. Nå får jeg det til hver gang og det er utrolig nyttig når man står der med 3 poser i hver hånd, nøkkelen dypt i en lomme og bilen så møkkete bak at du kvier deg for å røre knappen under luken.

Her er oppskriften:
Still deg opp ved et av de to hjørnene vendt 45 grader mot hjørnet. Spark deretter bestemt inn under bilen og trekk benet raskt tilbake. Deretter venter du noen få sekunder på at luken skal begynne å åpne seg.
Viktig å vente. Hvis du umiddelbart sparker på nytt vil bilen kunne ta det som lukkekommando.

1simen

Til dere som har kjørt med og uten panoramatak. Kan det virkelig være så stor forskjell i opplevd støy med vanlig tak vs panoramatak? Har bestilt med vanlig tak, men skal fortsatt være mulig å endre til panorama. Hørte med selger og han mente det var like bra i begge, så blir litt usikker?

secman

Jeg har datasim i bilen for 4G. Plutselig ville bilen ha PINkode på nytt. Har noen opplevd det? Litt irriterende hvis det skal skje mange ganger.

hemi

slå av sim kode på datasim er mitt tips på generelt grunnlag

bmw2002

Sitat fra: secman på mandag 21. januar 2019, klokken 11:44
Jeg har datasim i bilen for 4G. Plutselig ville bilen ha PINkode på nytt. Har noen opplevd det? Litt irriterende hvis det skal skje mange ganger.

Skjedd en gang siden jeg fikk bilen i september

Chimp

Sitat fra: 1simen på mandag 21. januar 2019, klokken 08:19
Til dere som har kjørt med og uten panoramatak. Kan det virkelig være så stor forskjell i opplevd støy med vanlig tak vs panoramatak? Har bestilt med vanlig tak, men skal fortsatt være mulig å endre til panorama. Hørte med selger og han mente det var like bra i begge, så blir litt usikker?

Sjekk evt elbildilla, fantonsen og utladet sine kommentarer på side 6 i denne tråden. De har uten pano og opplever økt støy i tunneler

Prof. Proton

Har egentlig vært svært heldig uten større problemer, men her om dagen var vi tilfeldigvis 5 i bilen og jeg begynte å skryte av at bilen har Wi-Fi Hotspot. Alle skulle selvfølgelig prøve, og det gikk fint helt frem til person 4 koblet til. Da sluttet radioen å fungere og tilslutt var midtskjermen svart ... etter 3 - 4 minutter bootet hele greia. Så funket det i noen minutter ... og så var det på'n igjen. Løsningen var å skru av hotspot'en   :(

daktari

Hotspoten mener jeg er ubrukelig når man ikke kan endre til et enklere passord. Vi bruker heller telefonen, det går jo på samme regning.

Noen som har hørt noe mer om denne store oppdateringen som det har vært rykter om lenge?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Stikkkontakt

Sitat fra: daktari på søndag 27. januar 2019, klokken 23:12
Hotspoten mener jeg er ubrukelig når man ikke kan endre til et enklere passord.

Jeg tror jeg brukte under 1 minutt å legge inn passord på padene til begge ungene. Jeg led ingen overlast av det. Fordelen i forhold til å bruke telefonen som hotspot er MYE bedre dekning..

4Matic Fanatic

Sitat fra: Stikkkontakt på søndag 27. januar 2019, klokken 23:23
Sitat fra: daktari på søndag 27. januar 2019, klokken 23:12
Hotspoten mener jeg er ubrukelig når man ikke kan endre til et enklere passord.

Jeg tror jeg brukte under 1 minutt å legge inn passord på padene til begge ungene. Jeg led ingen overlast av det. Fordelen i forhold til å bruke telefonen som hotspot er MYE bedre dekning..
https://qifi.org/

Fyll inn, print ut, legg i bilen.. Scan og du er på nett.

Ingeniøren

Vurderer bilen og har lest igjennom tråden. Ser ut til å være relativt lite feil tatt i betraktning at dette er en helt ny bil. Spesielt at det ser ut som karosseri mm er veldig bra noe man ikke bare kan si om andre merker... Ser og ut som det er software som er hovedproblem og det går det an å fikses i tillegg til lading. 100 kWt lading må på plass på en bil med 90 kWt batteri. En dårlig tilpasset plateskjøt er noe helt annet.

Hadde en liten prøvetur i går og bilen er helt klart premium, selv om jeg hadde følelsen av å ikke helt vite hva hjulene holdt på med... Fant ikke ut av hvordan jeg justerte regenerering og menysystemet, så det blir nok en ny tur snart. Synes bremsepedalen og var litt rar/uvant med en liten dødgang i starten.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA