Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

I-Pace : Feil, mangler og workarounds

Startet av Tellus, søndag 04. november 2018, klokken 20:54

« forrige - neste »

Tellus

Jeg er litt bekymret for det som ser ut til å være manglende profesjonalitet hos de som jobber med programvare hos Jaguar. Jeg hadde på ingen måte forventet at programvaren var bugfri, men når det nå ser ut som om de sender ut en oppdatering som Jaguar tydeligvis ikke har testet ute i feltet så blir jeg litt skeptisk. Jeg tror jeg hopper over hele 14.2. Avventer 14.2.1  :P

fantonsen

Sitat fra: Stikkkontakt på fredag 09. november 2018, klokken 22:53
Siste update (14.2) var en katastrofe.
Den gav ingenting nytt bortsett fra en masse nye bugs.

Hva er det som er så katastrofe med denne oppdateringen?
Hvilke nye bugs har dukket opp som ikke var der før?

Jeg har fått time til oppdatering med 2 ukers ventetid, men blir jo litt bekymret når jeg leser slikt. På den andre siden, så skal jo denne oppdateringen klargjøre for OTA, slik at den må jo inn på verkstedet en gang for dette uansett. Like greit å få det gjort før verksteds-køen blir enda lengre.
8) I-Pace S | Firenze red | September 2018
:) InControl: S20C_20.43.1-618886 | Telematics: 18.2 | BECS: BP-AAE-BC-AC-BE

jorn.nik

Opplevde nettopp at det ikke går å låse bilen. Det er selvfølgelig totalt uakseptabelt da det gjør bilen ubrukelig i hverdagen. Det skyldes at bilen ikke registrerer at panser («froot») er lukket. Har sett at andre opplevd det samme men finner ikke noe på dette nå. Hva er løsningen??

I tillegg vil ikke favoritter på radiokanalene lagres. Mener det virket til å begynne med, men nå nullstilles det hver gang bilen har vært i bruk.

Opplever også at jeg ikke er fornøyd med viskerautomatikken. De er noen ganger for treige selv om de står på maks, og andre ganger, når den hår gått opp på maks, dvs. kontinuerlig visking, vil den ikke justere ned. Den fortsetter f.eks. på fullt også når jeg kjører inn i en tunnel!

I dag opplevde jeg også at bagasjerommet åpnet seg i fart! Ikke bra! Veldig undrende til hva grunnen kan være.

Har også opplevd at den store touch skjermen har blitt svart en gang. Kom tilbake neste oppstart.
Også opplevd feilmelding på kameraene en gang, og de virket ikke ved parkering. Også tilbake ved neste oppstart.

Ellers veldig fornøyd med kjøreegenskaper og den fysiske kvalitetsfølelsen, men litt skeptisk akkurat nå med dagens opplevelser!


Sent from my iPhone using Tapatalk

Nordlands

De fleste har fått fikset låseproblemet med at låsebøylen(e) i panser er justert litt ned for å få kontakt med mikrobryter. I værste fall kan mikrobryter ha feilet pga. vann.

Har du merket radiokanalene med stjerne/favoritt, gått til favorittlisten og trykt lagre der (skrive-symbol)?
I-Pace HSE launch edition - Prod 30.08.18 - Levert 02.11.18

GreenBeHH

Jeg har samme erfaring angående viskerautomatikken. Fungerte greit til å begynne med, men nå er det helt på styr. Automatisk lysregulering av instrument belysning har også begynt med rare reguleringer. Språk skifter til Engelsk etter et mønster jeg ikke finner ut av. Er det noen som vet hvordan vi resetter hele greia ??
eGolf m/varmepumpe, levert 22.05.2015

jorn.nik

Sitat fra: Nordlands på mandag 12. november 2018, klokken 20:07
De fleste har fått fikset låseproblemet med at låsebøylen(e) i panser er justert litt ned for å få kontakt med mikrobryter. I værste fall kan mikrobryter ha feilet pga. vann.

Har du merket radiokanalene med stjerne/favoritt, gått til favorittlisten og trykt lagre der (skrive-symbol)?

Fikk låst når jeg prøvde en gang til nå. Prøvde opp og igjen med panseret en rekke ganger tidligere i dag uten at det var noen hjelp i det. Nå fungerte det ved å prøve en gang til
Ser for øvrig at det ser ut til at det er lett å justere låsebøylene med en åpen fastnøkkel/skiftenøkkel.

Når det gjelder favorittlisten har jeg glemt at jeg måtte gå inn på den for å lagre . Pinlig Takk for tipset!


Sent from my iPhone using Tapatalk

daktari

Er det flere som har opplevd at HUD ikke lenger viser navigasjon? Min er oppdatert én gang, og den viser veinavn men viser ikke piler lenger. Alt er huket av i innstillingene.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

elbilmanne

Bruker du pendling? Min viser ikke piler eller minikart om jeg bruker pendlefunksjonen i navien, kun om jeg søker opp destinasjoner på normal måte. Usikker på om veinavn vises.

daktari

Sitat fra: elbilmanne på lørdag 17. november 2018, klokken 09:47
Bruker du pendling? Min viser ikke piler eller minikart om jeg bruker pendlefunksjonen i navien, kun om jeg søker opp destinasjoner på normal måte. Usikker på om veinavn vises.
Nei, har ingen pendler-funksjon aktivert (tror jeg). Kjører ikke bil til jobb.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

GreenBeHH

Sitat fra: daktari på lørdag 17. november 2018, klokken 00:07
Er det flere som har opplevd at HUD ikke lenger viser navigasjon? Min er oppdatert én gang, og den viser veinavn men viser ikke piler lenger. Alt er huket av i innstillingene.

Jeg oppdaget nøyaktig det samme. Viser nå kun veinavn.  Må vel snart komme en oppdatering som fikser disse småfeilene.
eGolf m/varmepumpe, levert 22.05.2015

daktari

Lurer også på hvorfor bilen så sjelden oppdager profilen min, når den henter dette både fra telefon og nøkkel.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Tellus

Samme skjer med meg. Hvis kona har brukt bilen byttes ikke til min profil automatisk til tross for at jeg har registrert nøkkelen. Kan det være for at jeg alltid åpner bilen med å trykke på knappen på dørhåndtaket ? Neste gang skal jeg åpne med selve nøkkelen å sjekke om dette har noe å si.

fantonsen

Det høres jo rart ut, da du jo må ha en nøkkel ved bilen for at knappen skal låse den opp, og da vet den jo hvilken nøkkel som var til stede på samme måte som om du åpnet med knappen på nøkkelen.

Men hvem vet... Det er såpass mye rart med softwaren i bilen for tiden, så noen kan fort ha blingset her også.
8) I-Pace S | Firenze red | September 2018
:) InControl: S20C_20.43.1-618886 | Telematics: 18.2 | BECS: BP-AAE-BC-AC-BE

Burns

App'en får ikke lenger kontakt med bilen. Noen andre som har problemer med dette? Noen tips?

Stikkkontakt

Sitat fra: Burns på søndag 18. november 2018, klokken 18:43
App'en får ikke lenger kontakt med bilen. Noen andre som har problemer med dette? Noen tips?

Der skjedde hos meg også noen dager etter overlevering. Trykte på serviceknappen i taket.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA