Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Model 3 med eller utan premium pakke?

Startet av vifteovn, søndag 04. november 2018, klokken 19:58

« forrige - neste »

vifteovn

Hei

Som mange andre ventar eg spent på om Julenissen opnar opp for norsk konfigurering av Model 3 i desember (i år..). Men ein av tinga eg undrar litt på er om eg vil kosta på meg "premiumpakken" eller ei.

Litt av problemet med premiumpakken er at det står ein heil del om kva den inneheld. Betre materialar innvendig, glastak, elektrisk justert sete osv. Men det står lite til ingenting om kva eller korleis bilen ut utan denne pakka ser ut.

Er det nokre som har snappa opp nokre bilete eller info om ein Model 3 utan premium pakke?

Er det vert 40000 kroner i oppgradering viss ein får dette valet i desember?

Mvh
Thomas

Amoss

Sitat fra: vifteovn på søndag 04. november 2018, klokken 19:58
... Men det står lite til ingenting om kva eller korleis bilen ut utan denne pakka ser ut.

Er det nokre som har snappa opp nokre bilete eller info om ein Model 3 utan premium pakke?

Da Model 3 uten premium pakke ikke er lansert enda så er det ikke så lett å vite - og vel også til dels derfor det står lite om det. Det går så klart ann å gjette basert på beskrivelsen av premium pakka, men det er og forblir kun gjetninger frem til den blir lansert.
Model S 85D

Mazzbot

Sitat fra: vifteovn på søndag 04. november 2018, klokken 19:58
Hei

Som mange andre ventar eg spent på om Julenissen opnar opp for norsk konfigurering av Model 3 i desember (i år..). Men ein av tinga eg undrar litt på er om eg vil kosta på meg "premiumpakken" eller ei.

Litt av problemet med premiumpakken er at det står ein heil del om kva den inneheld. Betre materialar innvendig, glastak, elektrisk justert sete osv. Men det står lite til ingenting om kva eller korleis bilen ut utan denne pakka ser ut.

Er det nokre som har snappa opp nokre bilete eller info om ein Model 3 utan premium pakke?

Er det vert 40000 kroner i oppgradering viss ein får dette valet i desember?

Mvh
Thomas

Jeg vil tro at premiumpakken blir standard på LR og MR , men valgfritt på SR.
Tesla model 3 reservert 31/3 .

fonberg

Basert på erfaringer fra TMS og TMX sine premiumpakker, som jo har blitt endret jevnlig både mtp. innhold og pris (frem til de ble standard i sommer en gang), så har deler av innholdet etter hvert blitt standardutstyr. Samme gjelder den tidligere teknikkpakka. Og ser man noenlunde rasjonelt på det så har de fleste utgavene opp i gjennom på ingen måte vært verdt pengene. Et strålende unntak var biler bestilt med teknikkpakke høsten 2014, som viste seg å inkludere AP; det var mye for penga.
Når det er sagt så har jeg valgt med Teknikk respektive Premium på alle de fire S-ene jeg har kjøpt ny  ;)
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

Elbil fundamentalist

Vi gidder ikke å vente på budsjettbilen, så her blir det full pakke med LR AWD etc. Tenkte det kunne være smart da m3 også kan brukes på langturer, og dermed kan S75D'n få litt avlastning og jevner litt ut på km på begge bilene. Til tross for Leafen alltid er bybilen til butikken, trening etc. blir det ikke mye km av det sammenliknet med S'en.
2005 Kewet bastard (m Buddy utseende)
kjørt 12700km (solgt '09), Peugeot Partner PSA 54.000km til 73.500km (kjøpt '09, solgt nov`13), Kjøpt Leaf 2012 (solgt), Tesla Model S85D levert 27 mars '15, Leaf Acenta 2014 kjøpt nov. '15 Bestilt 31mars '16 Tesla Model ≡ kansellert venter på Model Y Bestilt Model S75D 6 okt '17 levert 22 des '17 Bosted Oslo
Signaturmedlem TOCN

S4e

Tviler på uten premium kommer nå. Skal du ha denne varianten må du nok vente en stund...
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

Apfelsaft

Jeg skal ha Premiumpakka ihvertfall. Tviler på at man får velge standardinteriør før SR-batteriet kommer. Jeg tipper 1 år til.

Dette sier Tesla om PUP (P) og standardpakka (S), jeg har forkortet litt:
S: HVAC med to soner
S: FM, Bluetooth og internett-radioevne
S: Tekstilseter
S: Midtkonsoll med åpen lagringsplass og to USB-porter

P: Premium oppvarmede seter og kabinmaterialer i hele interiøret, inlkudert tredekor med synlige fiber og to bakre USB-porter
P: 12-veis, elektrisk regulerbare forseter, ratt og sidespeil, med førerprofiler
P: Premium lydanlegg (får skryt)
P: Farget glasstak med ultrafiolett og infrarød beskyttelse (glasstak ryktes å bli standard)
P: Autodimmende, innfellbare, oppvarmede sidespeil (bør være standard)
P: LED-tåkelys
P: Midtkonsoll med dekket lagringsplass og dokking for to smarttelefoner


Det er ikke nødvendigvis den billigeste pakka, visse ting i lista her er et "must" for meg som lydanlegget, interiørinnretning og LED. Så du får se selv hva du ønsker fra bilen.

Noen av disse tingene kan oppgraders (lydanlegg, LED-tåkelys, USB-kontakter, dekor (dyrt), innretninger i midtkonsoll). Det kan gjøre lett med produkter allerede på markedet eller det kan gjøres vanskelig ved at du må lage ting selv med elektrokunnskaper og litt "DIY magic". F.eks. 12 V USB-lader (lett) eller integrering av USB-porter i interiøret (vanskelig, og krever kirurgisk inngrep).
BMW i3 2016 fullutstyrt
Model 3-reservasjon

kW = effekt (ytelse fra motor)
kWh = energi (batterikapasitet)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA