Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Vinterføre

Startet av daktari, lørdag 03. november 2018, klokken 11:49

« forrige - neste »

daktari

Første test på snø is unna. En interessant erfaring sammenlignet med S90D.

Fremkommelighet veldig bra. Tillater mer hjulspinn. Drar mer i rattet også.
Veldig Lett å legge ut en sladd. Burde hatt ett nivå til noob-nivå på DSC som ikke tillater sladding. Har ikke testet uten enda.

Ikke lett å kjenne på rattet at det ble glatt. Kjente dette lettere på gamle bilen, og det gir trygghet. Får se hvordan dette blir over tid.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Tellus

Sitat fra: daktari på lørdag 03. november 2018, klokken 11:49
Første test på snø is unna. En interessant erfaring sammenlignet med S90D.

Fremkommelighet veldig bra. Tillater mer hjulspinn. Drar mer i rattet også.
Veldig Lett å legge ut en sladd. Burde hatt ett nivå til noob-nivå på DSC som ikke tillater sladding. Har ikke testet uten enda.

Ikke lett å kjenne på rattet at det ble glatt. Kjente dette lettere på gamle bilen, og det gir trygghet. Får se hvordan dette blir over tid.

Et av kjøreprogramene i tillegg til Comfort, Eco og Dynamic er jo nettopp et slikt glatt føre program. Har du forsøkt det ? Antok at dette programmet er akkurat det "noob" programmet du etterlyser  :D

daktari

Ikke prøvd. Spørs om det programmet gir full aks uten at den slenger med rumpa...
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Tellus

Tipper du ikke får noe i nærheten av full aks med det programmet. Har ikke forsøkt det selv heller.

Trapper

Fra manualen:
"Regn is snø-kjøremodus hjelper kjøretøyet med å reagere mer forsiktig og kontrollert. Dette for å unngå hjulspinn og gi bedre fremkommelighet under vanskelige kjøreforhold"

Biler med AdSR bruker denne mousen i stedet for Regn is snø modus.

daktari

Regn-is-snø var helt topp. Rikelig med krefter å ta av.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

geear

Går det an å slå antiskrens og antispinn helt av?

daktari

Sitat fra: gr på lørdag 03. november 2018, klokken 17:26
Går det an å slå antiskrens og antispinn helt av?
"DSC off" mulig ja, regner det betyr helt av.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Contango

Daktari - litt utenfor temaet her men er sterkt i tvil om jeg skal gi opp IPace bestillingen og kjøpe en MS (og evt bytte til en M3 når den en gang kommer - passer bedre størrelsesmessig). Ser ut som om vi kjører omtrent like langt til fjells om vinteren, dog har jeg ikke behov for skiboks. Du har erfaring fra både Jaguar og MS. Hva slags vurderinger ville du gjort selv nå - om du skulle valgt på nytt?
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

Taben

#9
Sitat fra: Contango på lørdag 03. november 2018, klokken 19:34
Daktari - litt utenfor temaet her men er sterkt i tvil om jeg skal gi opp IPace bestillingen og kjøpe en MS (og evt bytte til en M3 når den en gang kommer - passer bedre størrelsesmessig). Ser ut som om vi kjører omtrent like langt til fjells om vinteren, dog har jeg ikke behov for skiboks. Du har erfaring fra både Jaguar og MS. Hva slags vurderinger ville du gjort selv nå - om du skulle valgt på nytt?

Hei. Eeeh kanskje ikke rett forum. Tenker du kjøreopplevelse og rekkevidde så velger du Tesla S 100D. Tenker du kjøreopplevelse og trenger rekkevidde kun lik Tesla X75, da kjøper du I-Pace.

For meg er I-Pace en veldig fin bil nr 2, jeg er kjempefornøyd etter å ha solgt Leaf"en. I-Pace er en kjøremaskin, du kommer til å digge den. Mye bra, bortsett fra at rekkevidden er minimal utifra mine forventninger (og litt mye hjulstøy, setene blir litt pløsete etterhvert) og at ladetiden er veldig lang.

Jeg selv setter høyt krav til bil og bytter ofte bil. De 2 bilene jeg har nå blir byttet begge i 2019. Ja, jeg har prøvekjørt Tesla modell 3 i New York og ser frem til at Porsche Taycan kommer. Skjer masse morsomt fremover.



---------------------------------------------------
Jaguar I-Pace, Oktober 2018
Tesla model X P100D, Oktober 2017

Leaf, September 2017, Solgt
Tesla model X Signatur P90D, 2016, Solgt
BMW X5, August 2015, Solgt
BMW X3, Juni 2015, Solgt
Porsche Cayenne, juni 2014, Solgt

Reservert 2 x Model 3, 31.03.2016
Reservert Porsche Taycan, 20.04.2018
3 x Tesla CT i bestilling
Tesla Model YP, Hvit Desember 2022
Tesla Model YLR, September 2022 Solgt
Tesla Model YLR, August 2022 Solgt
Tesla Model 3, Februar 2019. Solgt
Tesla Model 3, Mars 2019. Solgt
Tesla Model X P100D, Oktober 2017. Solgt
Jaguar I-Pace, Oktober 2018, Solgt
Leaf, September 2017, Solgt
Tesla Model X Signatur P90D, August 2016, Solgt

daktari

#10
Sitat fra: Contango på lørdag 03. november 2018, klokken 19:34
Daktari - litt utenfor temaet her men er sterkt i tvil om jeg skal gi opp IPace bestillingen og kjøpe en MS (og evt bytte til en M3 når den en gang kommer - passer bedre størrelsesmessig). Ser ut som om vi kjører omtrent like langt til fjells om vinteren, dog har jeg ikke behov for skiboks. Du har erfaring fra både Jaguar og MS. Hva slags vurderinger ville du gjort selv nå - om du skulle valgt på nytt?
Med forbehold, 25000 km vs 1200 km.
MS pos: stor bagasjeplass, lavt forbruk, autopilot, god fremkommelighet, meget god å kjøre/kjørefølelse, infotainment, navigasjon, instrumentpanelet. Kult merke. Fixpoints for takstativ. Superlader. App. Stor servicevilje
MS Neg: støynivå, sitteposisjon, bugs og tekniske snags, ventetid på verksted, komfort. Rammeløse dører. Regnsensor som ikke funker.

I-pace pos: sitteposisjon, meget lavt støynivå, matrix lys, kvalitetsfølelse, kan lade på ccs, 360 kamera, fjæringskomfort (antagelig helt flygende teppe med 18"), meridian surround. Takhøyden.
I-pace neg: forbruk, app, treg infotainment og små skjermer, ladenettverk, rattknappene, drøss med softwarbugs. Spotify ikke  integrert, litt for lav midtarmlene, baksetets bredde. Ingen frunk. Ønsker et kjøreprogram som slår sammen Comfort og dynamisk, steering assistent. Takstativfeste inne i døra, ladeluka.
I-pace uavklart:faktisk kvalitet, OTA, service og ventetider. Forbruksreduksjon.


Personlig tror jeg verditapet på en I-pace blir mindre enn på Modell S nærmeste halvåret til Modell 3 kommer, etter det usikkert.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Contango

10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA