Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hva vil Kia e-Niro flippes for på finn.no på nyåret?

Startet av Elbilbjorn, torsdag 01. november 2018, klokken 23:16

« forrige - neste »

Elbilbjorn

For vår del er eNiro midt i blinken. God plass også i bagasjerommet om man får levert uten plast og isopor. Har dessverre altfor høyt nummer i køen og det blir for drøyt å vente i flere år på leveranse. Da er det nok bedre å slå til nå ettersom det heller ikke finnes noen gode alternativ mtp. rekkevidde og plass annet enn fossilt 8) Om noen år når tilbudet på elbiler med rekkevidde og plass forhåpentligvis er bredere vil man uansett kunne selge eNiroen uten et altfor stort verditap i bilhold-sammenheng slik jeg ser det. Ser derfor for meg å kunne gi ca. 450' hvis noen med nummer <100 legger ut eksemplaret sitt på finn etter levering i januar. Hva tenker folk om pris på salg og kjøp i «brukt» markedet i januar? Regner med det er noen som har tenkt å selge.

Ideelt skulle vi hatt en helelektrisk forhøyet skoda superb med rekkevidde på 550+. Men blir vel i 2030 tidligst  ;)

trykkertor

Det blir jo bare ren gjetning. Men når Kona Electric kan gå for 450.000,- vil nok mange ha samme pris for e-Niro.
Men private selgere må ofte prise seg noe lavere, da de ikke kan tilby finansiering. Noe som er en av årsakene til at enkelte betaler så mye over nypris.
Skal ikke forundre meg om vi ser e-Niro til opp mot 500.000,-
Men, hadde aldri trodd Kona Electric skulle bli omsatt for 450.000,- heller. Så det er ikke til å bli klok på.

Det kommer sikkert også noen i privatsalg hvor selger ønsker en kjapp turn-around. Og da priser de seg kanskje rundt 420.000,- uten vinterhjul for å få den raskt videre.

AppleKnocker

Jeg tar meg en bolle hvis noen betaler 500 000 for en putekasse på finn.no
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

arthur

Folk betaler jo åpenbart 440/450.000 for en Kona uten takluke og uten vinterdekk så gode muligheter for å flippe en Niro på nyåret, en bil som vil komme på 406.000 (pris jeg fikk fra forhandler i går) med takluke og vinterdekk?
Regner selv med å få en Niro til påske og den blir ikke min i mange dager hvis jeg kan gjøre 60/80.000 i ren profitt! Hadde Kona'n i to dager og kjørte den 5 (fem!) kilometer, men "money talks".

Nei, satte meg ikke på liste/kønummer på hverken Kona's eller Niro'n med tanke på å selge til profitt, men slik ble det og markedet bestemte, ikke jeg. Så får jeg heller klare meg med en liten elbil (Miev) og en fossilbil en stund til selv om jeg i hverdagen stort sett bruker elsykkelen.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

trykkertor

Sitat fra: AppleKnocker på fredag 02. november 2018, klokken 03:02
Jeg tar meg en bolle hvis noen betaler 500 000 for en putekasse på finn.no
Tror du hadde vært villig til å si det samme om Kona EV til 450.000,- for 3mnd siden.

xyzzy

Sitat fra: AppleKnocker på fredag 02. november 2018, klokken 03:02
Jeg tar meg en bolle hvis noen betaler 500 000 for en putekasse på finn.no

Da begynner prisforskjellen til en Jaguar i-Pace å bli ganske liten, selv etter prisøkningen.

arthur

Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

geear

Har tidlig nummer. Vi er per i dag usikre på hva vi gjør med e-Niroen. Meningen var å skifte ut e-Golfen, men å ha TMX og en fullutstyrt e-Niro, som begge kun går 10km hver dag, er litt råflott. Mulig vi legger ut både e-Niro og e-Golf på Finn, og ser hvilken som selger først...

Hva i-Pace angår, What car skrev dette i rekkeviddetesten sin, selv om jeg har litt vanskelig for å legge mye betydning i det:

e-Niro: "has plenty of space for five adults inside"
i-Pace: "space for four adults"

xyzzy

Sitat fra: arthur på fredag 02. november 2018, klokken 08:59
Hvor mye vil en tilsvarende utstyrt Jaguar koste?

De begynner på 650 000 nå, opp fra 600 000 i sommer. De har man endel utstyr du ikke har på Niro (eks. app), firehjulsdrift, bedre plass, bedre seter, mulighet for tilhengerfeste, online navigering etc. Du mangler skinnseter og adaptiv cruisecontrol. Om du legger til 50000 til får du lagt til disse, og vinterpakke med oppvarmet frontrute.

Leveringstiden er vel 6-7 måneder - tror jeg så en artikkel om ulike leveringstider for noen dager siden.

For all del, det er dyrere - men det er et alternativ fremfor å kjøpe Niro til 500 k. Det er noen hakk mer premium enn Kia.

daktari

Det skiller fort 10 mil rekkevidde i disfavør I-pace.

Flippe-prisen vil avhenge veldig av om Model 3 blir levert i volum fra mars. Den kommer hvertfall ikke før den tid, leveranser kan begynne da. Husk Kia skal levere 3 dagers produksjon av Model 3 på et helt år....
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

HCO

Beregninger* som er gjort viser at man bør få Tesla Model 3 her til lands med stort batteri fra drøyt 370.000 kr med bakhjulstrekk (er ikke sikkert den blir tilgjengelig) eller fra drøyt 410.000 kr med AWD. Med mid-range batteriet som nå er lansert (antatt rekkevidde 452km, ifølge Inside EVs) bør den bli enda billigere.

Dermed tenker jeg at man enten skal være ekstremt lite glad i sedan-formatet, eller være svært sugen på å få langrekkeviddebil så snart som mulig, dersom man velger en Niro til "flippe-pris" foran en Model 3. Eller til og med en Niro til pålydende pris.

Sett i dette lyset er Niro-prisene egentlig ganske hinsides.

*se regneark på https://elbilforum.no/forum/index.php?topic=38839.0
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2022 Zero SR/F

Espen Hugaas Andersen

Niro til 500.000 høres hinsides ut. For ca 550.000 burde man kunne få seg en Model 3 performance, som man trolig vil kunne ta levering på i mars. Da er det altså firhjulstrekk, lengre rekkevidde en Niro, 0-100 km/t på ca 3,5 sekunder, osv.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Nilsern

#12
Riktig pris på elbil er vanskelig å vite på grunn av lavt antall biler og antatt høye utviklingskostnader. Hvis man antar at en batteripakke i dag koster ca $200 pr kwh så blir rene kostnader for batteriet i en e-Niro 125000 nok (200 $/kwh* 8.35 nok/$ * 75 kwh). Det vil da si at bilen koster (377k-125k) ca 250000 uten batteri. Noe som er veldig høyt. Når flere elbiler blir produsert vil nok denne prisen gå ned. Det store spørsmålet er bare når det skjer. Tesla M3 vil fort bli en langt mer attraktiv bil og mye mer for pengene når den kommer. Men vil tilbudet kunne dekke etterspørselen? Jeg tror ikke at det vil skje på kort sikt.
Jeg antar at det første halvår 2019 vil være mulig å tjene 30-50000 på flipping av e_niro, men vil tro det vil bli en dårlig invistering for de som kjøper en slik bil..
(Edit: man kan betale mye bompenger for dette)

hELgenen

Jeg fatter ikke at folk betaler over 400k for Kona og kanskje ennå mer for Niro.
Jeg kunne kjøpt 10 stk av dem her og nå uten å blunke eller snakke med banken, men jeg gjør
ikke det. De er rett og slett ikke verdt det i mine øyne og selvfølgelig gidder jeg ikke punge ut for biler jeg ikke mener er verdt pengene. At andre mennesker med råd tydeligvis har andre preferanser mhp. hva de er villige til å betale er tydelig - men jeg synes denne panikken mhp. å skaffe seg en elbil med lang rekkevidde begynner å bli ekstrem. Det er nesten så jeg har lyst til å slenge frem en konspirasjonsteori på hvorfor det er sånn - f.eks at noen VET noe mhp. avgiftene som skal komme

HCO

Sitat fra: hELgenen på fredag 02. november 2018, klokken 12:17
(...) Jeg kunne kjøpt 10 stk av dem her og nå uten å blunke eller snakke med banken, men jeg gjør
ikke det. (...)

Alltid like sjarmerende når folk vifter med seddelbunkene sine. Noen av oss har reelt behov for en langrekkevidde-elbil, og må strekke oss litt økonomisk for å få råd til en bil til 400'. Forøvrig enig i at ingen av disse to bilene er verdt over 400'.
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2022 Zero SR/F

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA