Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Lader fullt uavhengig av adgangstid

Startet av emmern, torsdag 01. november 2018, klokken 21:11

« forrige - neste »

emmern

Takk for svar, men uavhengig av degradering så burde den stoppe på 70% når jeg har satt den til det. Funka før da den var på 80%, men ikke 70% Må vel ikke trykke på stikkontaktsymbolet i ladeluka for dette?
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

Pitil

Skal ikke være nødvendig å trykke på knappen, så lenge avgangstiden er aktiv. Har du prøvd å stille øvre ladegrense til 80 % igjen? Basert på din beskrivelse, så skjønner jeg heller ikke hvorfor du skal ha Max 70 %, men mulig du har dine grunner. Jeg personlig hadde satt øvre ladegrense til 90 eller 100 %, siden det allikevel er en innebygd buffer for å unngå 100 % celle spenning.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Tidligere:
Audi 100 Avant 2,3 E Quattro 1991 mod
Audi A6 Avant 2,4 Quattro 1999 mod
Audi A6 allroad 2,7 tdi 2011 mod
e-Golf 2018
Audi e-tron 50 Advanced Business++
Har nå:
Tesla model Y

emmern

Det var bare det for å unngå 100% lading hele tiden. Tviler på at den bufferen er nok til å hindre degradering.
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

individu-el

Jeg havde samme problem. Løsning: Jeg satte øvre grænse til 90% og det løste problemet (mærkeligt!).
NB1: jeg trykker ikke på knappen ved ladedækslet.
NB2: "90%" svarer vel reelt til ca 85%

nojac

Sitat fra: gr på fredag 02. november 2018, klokken 18:11
Ser det gikk fort i svingene her, jeg kjente ikke til det valget på e-Golf, min har kun nedre ladegrense. Da kan en se bort fra svaret mitt.
Jeg har heller ikke noe valg for øvre ladegrense på eGolf FL 2018.

Hvis jeg ikke ønsker at den skal lade til 100 % setter jeg den på lading på 5 A så seint på kvelden at den ikke rekker å bli ferdig til avreise kl 0725.

Om det i praksis har noen hensikt for batteriets levetid er jeg mer usikker på :) Normalt lader jeg bare en gang i uka.
2018 e-Golf

Pitil

#20
Sitat fra: nojac på mandag 19. november 2018, klokken 08:04
Sitat fra: gr på fredag 02. november 2018, klokken 18:11
Ser det gikk fort i svingene her, jeg kjente ikke til det valget på e-Golf, min har kun nedre ladegrense. Da kan en se bort fra svaret mitt.
Jeg har heller ikke noe valg for øvre ladegrense på eGolf FL 2018.

Hvis jeg ikke ønsker at den skal lade til 100 % setter jeg den på lading på 5 A så seint på kvelden at den ikke rekker å bli ferdig til avreise kl 0725.

Om det i praksis har noen hensikt for batteriets levetid er jeg mer usikker på :) Normalt lader jeg bare en gang i uka.
Joda, du har øvre ladegrense. Denne settes i menyen der du definerer ladestedene dine. Der bestemmer du også om den bare skal lades, eller om den skal forvarme også, samt nattstrøm.


Sent from my iPad using Tapatalk
Tidligere:
Audi 100 Avant 2,3 E Quattro 1991 mod
Audi A6 Avant 2,4 Quattro 1999 mod
Audi A6 allroad 2,7 tdi 2011 mod
e-Golf 2018
Audi e-tron 50 Advanced Business++
Har nå:
Tesla model Y

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA