Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

LED-bar på 2015modell S85D med bi-xenon

Startet av Klykken, onsdag 31. oktober 2018, klokken 14:08

« forrige - neste »

Klykken

Totalpris endte på 8000kr. 5 timer montering. De plagdes en del. De sa de måtte finne bilder på google for å se hvordan andre hadde gjort det. Til gjengjeld ble det bra, utseendemessig. Betalte like mye for rigid sin sr20 alene, så hvis denne gir et tilsvarende lysbilde så er jeg fornøyd. Håper på litt bedre lys ute i kantene enn rigids combo-bar, men det er kanskje tvilsomt.

Typisk klarvær for øyeblikket, så blir ikke mørkt nok etter jobb for å kunne bedømme dette noe særlig. Skal ta en tur på kvelden. :)
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Counterpointer

Sitat fra: SH aka F_P på mandag 05. november 2018, klokken 17:49
Forøvrig er Lazer Elite 18 er skikkelig røver som nettopp er kommet på markedet :)
Lurt å sjekke pris på slikt. Ser at flere tar 8500kr for denne, mens andre tar 6800kr!

SH aka F_P

Sitat fra: knut.aulie på tirsdag 06. november 2018, klokken 18:32
Sitat fra: SH aka F_P på mandag 05. november 2018, klokken 17:49
Forøvrig er Lazer Elite 18 er skikkelig røver som nettopp er kommet på markedet :)
Lurt å sjekke pris på slikt. Ser at flere tar 8500kr for denne, mens andre tar 6800kr!

Helt sant. F.eks tar vi fjottpris på den om dagen. Vi startet ikke krigen, men kundene vinner :p
https://www.bilkomponenter.no/products/lazer-linear-18-elite-led-fjernlys
Jobber hos Autocomponents AS
www.bilkomponenter.no

Klykken

Min neste ledbar skal ha "driving" lysbilde. En kilometer lang lyskjegle er bortkasta lys. 500m lengde og flombelysning langs grøft og skogkant er det som gjelder.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Lassen

Sitat fra: SH aka F_P på onsdag 07. november 2018, klokken 17:05
Sitat fra: knut.aulie på tirsdag 06. november 2018, klokken 18:32
Sitat fra: SH aka F_P på mandag 05. november 2018, klokken 17:49
Forøvrig er Lazer Elite 18 er skikkelig røver som nettopp er kommet på markedet :)
Lurt å sjekke pris på slikt. Ser at flere tar 8500kr for denne, mens andre tar 6800kr!

Helt sant. F.eks tar vi fjottpris på den om dagen. Vi startet ikke krigen, men kundene vinner :p
https://www.bilkomponenter.no/products/lazer-linear-18-elite-led-fjernlys

Har dere montert en slik på en model S og sett på lysbildet sammenlignet med Nuuk Duo feks?
Tenker på at det kommer ganske langt ned på facelift iallefall og om den likevel får spredt lyset like godt uten at det blir for mye strø lys foran bilen?

Har en Nuuk Duo nå, fornøyd med lengden på lyset, men skulle likt å hatt ett litt bredere lysbilde :)
Model S 75D - Midnight Silver, AP 2.0, HIFI, Vinterpakke, 21" Arachnid

GeirHM

Vi blir nok aldri heelt fornøyd. Jeg har denne nuuk-saken på vår tmx. Lurer jeg på om det er bra nok, tenner jeg fjernlys på vår lille leaf. God sammenlignende kur for denne versjonen av båtfolkets fotsyke.  ;)

Klykken

Neida, men en ting er sikkert, det ble MYE BEDRE, selv med denne nuuken til 2700kr. Rigid er kanskje i en klasse for seg kvalitetsmessig, men som et av svarene i tråden her påpekte, det er jo omtrent ikke mulig å se med det blotte øyet med tanke på lysmengde og forsåvidt lyskjegle.. Forskjellen kan kanskje være i kvaliteten slik at kanskje Rigid sin varer lengre, men det får tiden vise. :) Bilene er nok solgt før reklamasjonstiden er gått ut uansett.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

SH aka F_P

Sitat fra: Lassen på torsdag 08. november 2018, klokken 08:16
Sitat fra: SH aka F_P på onsdag 07. november 2018, klokken 17:05
Sitat fra: knut.aulie på tirsdag 06. november 2018, klokken 18:32
Sitat fra: SH aka F_P på mandag 05. november 2018, klokken 17:49
Forøvrig er Lazer Elite 18 er skikkelig røver som nettopp er kommet på markedet :)
Lurt å sjekke pris på slikt. Ser at flere tar 8500kr for denne, mens andre tar 6800kr!

Helt sant. F.eks tar vi fjottpris på den om dagen. Vi startet ikke krigen, men kundene vinner :p
https://www.bilkomponenter.no/products/lazer-linear-18-elite-led-fjernlys

Har dere montert en slik på en model S og sett på lysbildet sammenlignet med Nuuk Duo feks?
Tenker på at det kommer ganske langt ned på facelift iallefall og om den likevel får spredt lyset like godt uten at det blir for mye strø lys foran bilen?

Har en Nuuk Duo nå, fornøyd med lengden på lyset, men skulle likt å hatt ett litt bredere lysbilde :)

Faktisk ikke montert den her hos oss på S enda, så jeg skal ikke uttale meg for bombastisk om hvordan det er kontra Duo Nuuk, men jeg er 100% sikker på at du får bedre lengde og bredde. Har tidligere sammenlignet Duo Nuuk mot pakken med SR10 kombo + SR10 Drive, og det er helt tydelig forskjell der. Trenger ikke måle noe som helst for å se med det blotte øyet at sistnevnte er en god del bedre.
Jobber hos Autocomponents AS
www.bilkomponenter.no

Klykken

Er enig i at Strands Nuuk (ikke duo) med combo har et smalt lysbilde, men det har også Rigid SR20 Combo. Lengde på lyset er egentlig bortkastet lys da det som foregår rundt én km frem er totalt uinteressant. Og, er det på ei rettstrekning i samme lengde og det er en bil i motsatt ende blender du føreren der hvis du ikke blender ned.
Neste ledbar blir uansett med driving lysbilde. Om det er Strands eller annen produsent spiller ingen rolle, så lenge det er bredt lysbilde og OK kastelengde.

Ellers, Strands Nuuk mot Rigid SR20 combo er ikke et hav av forskjell, synes jeg. Iallefall ikke verdt 5000kr ekstra.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Sense

Har noen erfaring med å montering av LED BAR og hvordan dette påvirker garantiordningen?
Hørte rykter om at Tesla nekter å reparere andre enheter i en bil, hvis man har montert ekstrautstyr som ikke kommer fra Tesla.

Har de lov til å sette et slikt krav, så lenge det ikke er en direkte årsakssammenheng med feilen man måtte ønske å reparere?

Muffinman

Vilkårene for garanti bestemmer de selv. Men reklamasjonsbestemmelsene kommer de ikke vekk fra, og garantibestemmelsene kan aldri sette deg i dårligere stilling enn førstnevnte.

Tror de skal få slite med å nekte utbedring på berettiget reklamasjon om de ikke kan sannsynliggjøre sammenheng mellom det uoriginale utstyret og mangelen.

Lassen

Sitat fra: Sense på onsdag 11. september 2019, klokken 11:44
Har noen erfaring med å montering av LED BAR og hvordan dette påvirker garantiordningen?
Hørte rykter om at Tesla nekter å reparere andre enheter i en bil, hvis man har montert ekstrautstyr som ikke kommer fra Tesla.

Har de lov til å sette et slikt krav, så lenge det ikke er en direkte årsakssammenheng med feilen man måtte ønske å reparere?

Har hatt bilen på service og hatt mobile service på besøk på jobben uten at led baren min har blitt nevnt.
Siste var bare 40 000 service så då har de nok ikke brydd seg, men når mobile service var på besøk så byttet han motor til ene speilet mitt og fikset aktuatoren til frunken da den ikke ville åpne seg.

Har lest på facebook at folk har måtte betalt for 12V batteri om det har vært ekstrautstyr knyttet til dette, men folk skriver også at de har fått det dekket selv med ledbar montert også så det er nok forskjellig i fra kunde til kunde.

Alt i alt så skal vel Tesla bevise at ditt utstyr er skyld i feilen/mangelen for at du skal dekke det som kunde, men det kan være at med de nye retningslinjene de har for reklamasjons/garantiarbeid så prøver de først å tilfalle all ekstra kostnad kunden.
Model S 75D - Midnight Silver, AP 2.0, HIFI, Vinterpakke, 21" Arachnid

Sense

Sitat fra: Lassen på onsdag 11. september 2019, klokken 12:00
Alt i alt så skal vel Tesla bevise at ditt utstyr er skyld i feilen/mangelen for at du skal dekke det som kunde, men det kan være at med de nye retningslinjene de har for reklamasjons/garantiarbeid så prøver de først å tilfalle all ekstra kostnad kunden.

Hvilke retningslinjer er det? Hentet ut ny bil for noen uker siden, men akkurat i den settingen er det litt vanskelig å huske hva man signerer på.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA