Skrevet av Emne: Hvilken pris har du fått fra din forhandler?  (Lest 3252 ganger)

biggern

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
Sv: Hvilken pris har du fått fra din forhandler?
« Svar #30 på: onsdag 07. november 2018, klokken 09:55 »
Godt mulig. Tror aldri jeg har kjørt en ladbar hybrid. Hoppet bukk over det konseptet. :laugh:

Det er for dårlig på Koreanske biler, at de ikke er tilpasset Europeiske forhold. VW GTE er dyrere, men den har El. Oppvarming, forhåndsprogrammering og App.
Selv Kona kom ikke med El. Oppvarming, før mange brukere krevde dette. Men om dette fungerer uten å være tilkoblet lading vites ikke.

batterimannen

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #31 på: onsdag 07. november 2018, klokken 15:24 »
Jeg snakket med lokal forhandler i dag (ikke BOS) og spurte litt mer om pris på levering, kontrakt osv.
Siden det er flere Kia-forhandlere i distriktet hadde jeg et håp om at det gikk an å prute f.eks. på vinterdekk.
Svaret jeg fikk var derimot at de ikke visste noenting, og hadde ingen kontroll på salg av denne bilen. Jeg ville mest sannsynlig bli kontaktet av Kia Norge innen en måned, og alt som har med kontrakt og levering å gjøre blir styrt sentralt.

Jeg synes dette lukter fishy lang vei! Tydeligvis ønsker BOS å presse prisen høyest mulig, og skvise ut andre forhandlere. Det virker spesielt at jeg ikke kan signere med lokal forhandler, ei heller få en pris på levering og vinterdekk uten at Kia Norge skal blande seg inn :(

Dette stinker bare mer og mer. Hvem er det vi har å gjøre med? Jeg er glad jeg har en bil som duger, men på den annen side var jeg klar for å oppgradere til langtursrekkevidde (for meg er ikke Ioniq langtursbil over fjellet vintersdag....).

Får håpe at de ikke kjører på like shady business på DS3. Høres nesten rart ut at de er innenfor det konkurransetilsynet godtar, i forhold til fri konkurranse.

lirekassa

• Sr. Member
    • Vis profil
« Svar #32 på: onsdag 07. november 2018, klokken 15:29 »
Jeg snakket med lokal forhandler i dag (ikke BOS) og spurte litt mer om pris på levering, kontrakt osv.
Siden det er flere Kia-forhandlere i distriktet hadde jeg et håp om at det gikk an å prute f.eks. på vinterdekk.
Svaret jeg fikk var derimot at de ikke visste noenting, og hadde ingen kontroll på salg av denne bilen. Jeg ville mest sannsynlig bli kontaktet av Kia Norge innen en måned, og alt som har med kontrakt og levering å gjøre blir styrt sentralt.

Jeg synes dette lukter fishy lang vei! Tydeligvis ønsker BOS å presse prisen høyest mulig, og skvise ut andre forhandlere. Det virker spesielt at jeg ikke kan signere med lokal forhandler, ei heller få en pris på levering og vinterdekk uten at Kia Norge skal blande seg inn :(

Dette stinker bare mer og mer. Hvem er det vi har å gjøre med? Jeg er glad jeg har en bil som duger, men på den annen side var jeg klar for å oppgradere til langtursrekkevidde (for meg er ikke Ioniq langtursbil over fjellet vintersdag....).

Får håpe at de ikke kjører på like shady business på DS3. Høres nesten rart ut at de er innenfor det konkurransetilsynet godtar, i forhold til fri konkurranse.

Hva er det egentlig som er så shady business med det? De konkurrerer jo mot andre importører/merker/modeller...

navyelsen

• Sr. Member
    • Vis profil
« Svar #33 på: fredag 09. november 2018, klokken 14:03 »
Kom over et utsagn fra Kia som jeg finner merkelig:
Det vil si at en kan få bilen med metallic lakk og vinterdekk for under 400.000 kroner, poengterer Kia Norge.

Hvordan går dette til med en såkalt grunnpakke (vinterhjul, gummimatter, ladekabel osv) til 23.000?

Det vil med andre ord si at de må kunne tilby vinterdekk til en lavere pris enn 17.600 for å leve opp til løftet sitt.
Fortsatt dyrt, men den såkalte grunnpakken er helt uaktuell for min del.
Og er for øvrig spent på hva leveringsomkostningene ender opp på... selv tviler jeg sterkt på at den blir mulig å få bilen under 400.000

kilde: https://www.side3.no/motor/kia-e-niro-pris-dato-rekkevidde-hengerfeste-og-plass-i-bagasjerom-5264937
Ser frem til 2018!
Venter i spenning på Tesla3/Niro/Kona