Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Erfaringer med v9.0

Startet av xerxes, tirsdag 30. oktober 2018, klokken 13:03

« forrige - neste »

geear

Greit å merke seg at den husker hva du har hatt som "nummer to" (øverste) valg, på pila, slik at du kan bare sveipe opp på pila for å få opp det samme om igjen. For min del er det ryggekamera som er hyppigst brukt der, så da er det bare et sveip opp på pila for å få det opp.

Klykken

Sitat fra: turfsurf på lørdag 08. desember 2018, klokken 14:40
Skjønner ikke alt maset om flere trykk. Tidligere måtte man jo trykke på kartet før man fikk valgt noe annet, nå må man trykke på en pil,først. Akkurat like mange trykk. I tillegg kan man nå ha både musikk, ryggekamera og kart på skjermen samtidig. Dvs tre samtidige funksjoner. Og så har de samlet den teite delingen mellom controlls og settings som var tidligere. Det eneste som jeg synes er dårligere er klimainnstillingene. I tillegg går den tilbake til auto valg av dyser for hver tur nå.
Vi har alltid hatt alt på manuelt på klima. Hos oss slås varme i frontruta av hvis vi forvarmer bilen i forkant av en kjøretur. Dvs dugg hvis det kjøres lengre turer og man glemmer å slå på luft mot ruta.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

cra

V9 virker som en endring for endringens skyld. Det er så vidt jeg kan se fint lite som har blitt bedre/enklere å betjene i denne versjonen, men mye har blitt mer krøkkete (klima!) og vanskeligere å se (elendig kontrast, spesielt i nattmodus). Funker sikkert mye medre på TM3, som har annet format på skjermen.

Tre apper oppe samtidig er sikkert fint, men jeg har musikken på høyttalerne, og ryggekameraet kommer på helt automatisk når jeg skal rygge. ;) (Jada, jeg vet det er mange som liker å ha det på når de kjører)

Omflytting inne i menyene har jeg ikke så store problemer med; var såpass sjeldent inn der at jeg ikke husker alt på rams i V8 heller. Men vinterpakken var mye enklere å styre der. Håper den kommer inn på quick-settings asap.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Klykken

Er det noen steder man kan fremme endringsforslag på software-fronten? Epost f.eks?
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA