Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvis mange nok avbestiller vil nok kia sette ned prisen på Niro ev!

Startet av Arthur Morgan, mandag 29. oktober 2018, klokken 21:19

« forrige - neste »

lirekassa

Sitat fra: borge på mandag 29. oktober 2018, klokken 23:22
Vil vi raskt kunne se andre "utgaver" av e-Niro (noe mindre utstyr), etter at de første 1000 er levert, som kan konfigureres under 350'? Det er jo svært enkelt for importør her å justere pris nedover, og få masse blest og salg. Dette går ikke utover noen, snarere tvert imot,  unntatt de første 1000 som kjøpte bilen.

Selger snakket om tre forskjellige utgaver etter FE.

Spent på om Hyundai justerer opp prisen på KONA ved nyttår, har en liten følelse.

tuono

Sitat fra: Øyvind.h på mandag 29. oktober 2018, klokken 22:03
I følge Facebook-undersøkelse hvor ca 10% av alle resevasjonsholdere har svart avbestiller ca 25%.
Ca 58% har ikke bestemt seg.
17% beholder resevasjonen.

30-40 avbestillinger i Norge er langt unna sannheten. Eller kanskje for kun en enkelt butikk?

Det er vel bare Jaguar som har brukt facebookgrupper som sannhetskilde.....
Vi må nesten legge til grunn den artikkelen som foreligger, der importøren sa 30-40 avbestillinger. Artikkelen ligger i en stengt tråd laget av samme karen som starta denne tråden.

Øyvind.h

Spørreundersøkelse med over 600 respondenter.

30-40 gjelder sikkert kort tid etter lansering av info i går. Jeg kommer nok til å kansellere, men ingen grunn til å stresse. Ingen tror på kun 1% kansellering håper jeg.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

bno

Da valgte jeg å trekke meg fra køen. For dårlig info og usikkerhet ift. leveranser. Yter ikke rentefritt lån uten at man har en viss horisont. Trengte to biler og da blir det å vente litt til på TM3. Er fornøyd med min Kona EV.
Takk for meg.

haggen

Jeg har meldt meg av fra kø nummer 55 og garantert FE bil.
Pris, manglende komfort ( har testa plugin versjon grundig, støy og seter suger!) status på hurtigladdere, prisutvikling på elbiler / leveringstider M.M har fått meg til å innse at revolusjonen kommer litt for tidlig/ikke har startet enda. Så da blir det V60 D6 Plugin hybrid på meg. Kjempe god komfort og billig i drift( diesel hybrid). Så får vi se om en 4-5 år hvordan ståda er da.
I mellomtiden får noen andre plassen min, lykke til med ny bil.
Bmw i3 2014-2017
Volvo V60 plinn hybrid 2017-2020
Mercedes EQC AMG Edittion Juni 2021



Joggamann

Dødfødt tråd som flere andre her på forumet. Hva hjelper det deg om 1000 mann avbestiller en bil? Tror du Kia leser tråden din her og biter negler på jobb imorgen?

Nei, spar forumet for disse oppkastene og Finn deg heller en billigere bil som er innafor din rekkevidde.

Roy Aasen

Akkurat, Joggemannen, dette er ett forum. Det er fritt for alle å skrive hva de ønsker.  Aggressive tilsvar fra deg er vel relativt betydningsløst, som det meste i ett forum.

Førøvrig: Kjenner du hans inntektsnivå? Hvis ikke, så kan du jo sikkert la være å komme med (din betegnelse ) oppkast!

haggen

Bmw i3 2014-2017
Volvo V60 plinn hybrid 2017-2020
Mercedes EQC AMG Edittion Juni 2021

SMO_1

e-Golf
TMY bestilt 15.03.19

Jarv!s

Da har jeg avbestilt også, ikke fordi jeg mener prisen er helt urettferdig. Men heller fordi jeg ikke kan tro jeg kan få denne i nogen lunde god tid, og vil heller ikke kjøpe overpriset på finn.

Ser an markedet nå
Model X 2018
Model 3 LR AWD - Solgt
BMW i3 94ah - Solgt

pofeet

Avbestilt. For dyrt for en putekasse.
Ble ny bensinbil denne gangen, så får vi se om 4-5 års tid hva som er i markedet.

pofeet, over og ut....

tuono


Charlzhen

Feilposst

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA